7.7.22

Mhux ser iżommuna

 


1.      Jingħad x’jingħad, resqin lejn tmiem din il-leġislatura.  Waħda mimlija ferm iktar minn ta’ qabel.  Miżgħuda, anzi, b’kumplikazzjonijiet u sfidi uniċi.  Fl-istorja parlamentari, dawn il-ħames snin kienu partikolari.  Kienu mimlija mrar għal diversi.  Kienu għaddejja f’dellijiet varji.  Dawk umani u dawk li n-natura, fil-pandemija, ġiebet.  Ikun żball min jaħseb li konna fin-normalità.  Ma konniex, u m’aħniex.  Għaddejna kif aħna fl-imqalleb li ma jistax isib serħan.

 

Instabilità

 

2.      F’dan kollu, bqajna nagħtu servizz u nirrappreżentaw lill-poplu.  Il-pożizzjoni politika, f’dawn iċ-ċirkostanzi esiġiet dan fuq żewġ livelli.  L-ewwel: dak li kull deputat fil-Kamra huwa mistenni li jwettaq.  It-tieni: fir-realtà politika li s-sitwazzjoni gravi li ninsabu fiha li huwa gvern ġdid u differenti li jista’ jneħħi.  Kien hemm opportunitajiet, fl-aħħar sentejn, li ma tteħdux.  Kien hemm min ta parir jew ifforma l-opinjoni li ż-żmien ser isolvi.  Dare tempo al tempo.  Imma, minflok, aggravat.  Jum wara jum, bl-iżviluppi li rajna, hawn iktar instabilità u diffikultà biex tibdel.

 

Sinerġija

 

3.      Kien dak iż-żmien, għal diversi f’waqtu, li kif inbidel il-Mexxej tal-Partit Laburista, wieħed imur għal elezzjoni ġenerali.  Jintalab mandat ġdid mill-elettorat u ħadd ma jiddependi fuq is-suċċessi u l-maġġoranzi tal-mexxej ta’ qabel.  Dan ma sarx, fil-ħsieb varju u fin-nuqqas ta’ aptit li tmur għas-sentenza mill-ewwel.  Dak li pprova jiġi mibni, fuq il-biċċiet tat-torrijiet imfarrkin li kien hemm, ma setax jaħdem bħal qabel.  Is-sinerġija u l-kordinazzjoni, mingħajr il-kordinatur passat, ma ħadmitx kif kienet.  Il-kurrenti li kien hemm naqqsu fl-intensità u fil-fiduċja reċiproka, kif qed naraw.

 

Interessi

 

4.      Forsi rebħu interessi varji li kienu magħquda qabel seħħ it-trasferiment tal-poter.  Forsi dawn kienu konvinti li kollox ser ikun kif kien.  Forsi ħasbu li l-bnedmin mhumiex rilevanti, u anke jekk inbidlu, xejn ma jolqothom.  Imma lkoll nafu, mill-esperjenza, li bnedmin differenti jiġu b’ħidmiet u ideat oħra.  Beda, u għadu għaddej proċess ta’ taqbil bejn merti u demerti tal-bnedmin fil-poter. Imma l-iktar evidenti kien li ntilef proċess essenzjali fid-demokrazija.  Spiċċa f’daqqa dak li politiċi varji fil-Partit Laburista kienu ġabru magħhom.  Dik il-memorja kollettiva fil-ħidma ta’ kull partit.  Dik li tikber u tiġi mill-fatt li għax kienu servew fit-tul kellhom l-għeruq  mal-bnedmin li jirrappreżentaw fl-ideat u l-aspirazzjonijiet tagħhom.

 

Il-konsegwenzi

 

5.      Illum, il-pożizzjoni politika kkargat iktar fil-gravità. Dak li kellna sentejn ilu żdiedlu ħafna iktar miegħu.  Daħlet inċertezza affermata.  Daħlet malinkonija stramba.  Daħal iktar sens li ma hemmx soluzzjoni vera għall-problemi attwali.  Pożizzjonijiet li welldu f’uħud l-idea li ħadd u xejn m’huwa tajjeb għalihom.  Iduru huma wkoll mal-kantunieri, jistennew il-politiku perfettissimu jew rinkarnazzjoni ta’ idolu passat tagħhom.  Aġir uman li qiegħed iservi biex jibgħat messaġġ li ħadd m’huwa tajjeb għalihom biex imexxi pajjiż kumplikat bħal tagħna.  Ħidma żbaljata, għax politiċi tajba hemm, u bnedmin kapaċi jbiddlu wkoll.

 

Insistenza

 

6.      Iktar ma nara dan, u l-effetti xejn tajba għat-tessut demokratiku u l-pożizzjoni soċjo-ekonomika tagħna, iktar għandna nagħżlu li nippersistu fis-sewwa.  Nippersistu biex ikun hemm tama ġdida għal dan il-pajjiż.  Jekk dan il-Gvern jibqa’ fil-poter ser ikun iktar diffiċli sabiex il-bidliet li hemm bżonn isiru jseħħu.  L-ewwel, fil-miżuri nfushom.  It-tieni, fil-piż politiku li jingħata fost il-poplu u dawk li għandhom x’jaqsmu magħna.  Il-problema f’dan mhix l-Oppożizzjoni, imma l-Gvern, li fuqu hemm il-piż tar-responsabbiltà.  Dik li għandu jġorr bħal kull wieħed ta’ qabel.  Jieħu u jagħti kont ta’ dak li seħħ u jieqaf iwaħħal fl-istituzzjonijiet demokratiċi.

 

Ieqaf

 

7.      Fid-demokrazija huwa essenzjali li kull min qiegħed fl-Eżekuttiv, b’mod speċjali, jifhem li meta jattakka l-Ombudsman, il-Qrati, l-Awditur Ġenerali, il-Kummissarju Parlamentari għall-Istandards fil-Ħajja Pubblika, ikun qiegħed iweġġa’ lilu nnifsu.  Jekk politiku huwa fil-poter ministerjali, qiegħed hemm jirrappreżenta mhux biss lill-kostitwenti tiegħu, imma lill-Istat Demokratiku.  Jekk huwa stess iċekken, jiddisprezza, javvelixxi tastieri vitali, ikun qiegħed inaqqas mill-valur tal-pajjiż sħiħ u tiegħu nnifsu, li għandu jkollu l-unur li jirrappreżenta.  Iktar u iktar meta dawn l-akkużi jikkumplikaw l-ambjent parlamentari fix-xejn.  Din hija demokrazija, u mhux battalja militari medjevali.

 

Għoli tal-ħajja

 

8.      Iktar u iktar illum, meta l-pajjiż għandu diversi problemi soċjali.  Dawk li qed imissu direttament il-bwiet tal-bnedmin fuq din il-gżira.  Ħafna jafu li l-ħajja għoliet fl-affarijiet u l-prodotti essenzjali.  Hemm min qiegħed jara żidiet ta’ 20%, li mhumiex traskurabbli.  Hemm min ma jistax ilaħħaq f’żewġ kategoriji.  Dawk li diġà kienu ħażin, ċertament, imma issa l-klassi qegħda tara iktar membri jidħlu fiha.  Fejn jinħeba l-ħin kollu l-fatt li l-pern ta’ ħafna hija wkoll il-greylisting tal-FATF li l-Gvern irid jaħrab u jnessi.

 

Inkunu aħjar

 

9.      Għax ħadd mill-Gvern ma jissogra jgħid kemm inkunu, ċertament aħjar, jekk nitneħħew minn fuq din il-lista.  Kemm nibdew nieħdu r-ruħ.  Kemm nerġgħu naraw lura dak li telaqna.  Nifhmu li hemm min jaħseb li ma jaqbillux li jinbidel il-Gvern.  Nifhmu iktar li hemm min għandu interess li ma jkunx hemm bidla, u tibqa’ din il-maġġoranza.  Imma r-realtà politika hija waħda.  Jekk ikun hemm il-bidla, huma x’inhuma d-difetti umani li l-Partit Nazzjonalista għandu, xorta ħa jwassal fejn il-Gvern preżenti ma jistax.  Nifhmu li hemm min moħħu biex jaqtagħlna qalbna, sabiex ma nkomplux naħdmu għal din il-bidla ferm u ferm neċessarja.  Imma nassigurawh li xejn m’huwa ser iżommna milli nkomplu naħdmu determinati għall-ġid tal-poplu tagħna.

 

 

No comments:

TKAXKIRA TAJBA

1. Il-pożizzjoni politika għall-Partit Konservattiv Ingliż mhijiex tajba wisq. Tul is-Sibt filgħaxija u l-Ħadd filgħodu daħlu diversi ...