19736. L-ONOR. CARMELO MIFSUD BONNICI staqsa lill-
Ministru għat-Trasport, l-Infrastruttura u l-Proġetti Kapitali: Jista’
l-Ministru jgħid x’xogħlijiet qed isiru fix-Xatt ta’ Marsaxlokk ?
04/03/2021
ONOR. IAN
BORG: Minn meta ġiet fdata bl-iżvilupp tal-infrastruttura marittima f’Malta
sentejn ilu, Infrastructure Malta wettqet diversi proġetti ta’ titjib
fil-faċilitajiet u l-postijiet li jużaw is-sajjieda f’Marsaxlokk.
Fost oħrajn, għadha kif
lestiet il-bini ta’ breakwater ġdid
ta’ 110 metri fil-Ponta tal-Qrejten, sabiex ikennen din ix-xaqliba tal-port
mill-mewġ qawwi li kien jagħmel ħafna ħsara lill-bastimenti tas-sajjieda u
attivitajiet u faċilitajiet oħrajn max-xatt. It-taqsima marittima ta’
Infrastructure Malta bħalissa qed tagħmel ukoll studji preliminari biex tagħraf
l-aħjar post u t-tip ta’ struttura li tista’ ssir fl-inħawi taħt Delimara, biex
tkennen din in-naħa tax-xatt ta’ Marsaxlokk ukoll.
Fl-2019, l-aġenzija bniet
mill-ġdid ukoll l-10 skali ta’ daqsijiet differenti li minnhom is-sajjieda u
persuni oħra dilettanti tal-baħar f’Marsaxlokk iniżżlu d-dgħajjes tagħhom.
Bħalissa għaddejjin ukoll xogħlijiet ta’ tiswijiet f’parti mill-moll biswit
Triqil-Power Station, li jużawh mhux biss id-dilettanti tas-sajd bil-qasba,
iżda ħafna oħrajn li jmorru għall-passiġġati f’dawn l-inħawi.
Is-sena li għaddiet
l-aġenzija tat bidu wkoll għal proġett ta’ madwar €1.9 miljun parzjalment
iffinanzjat mill-Unjoni Ewropea, sabiex ittejjeb l-aċċess u s-sigurezza
tal-puntuni tal-inħawi tal-Magħluq, fin-naħa ta’ ġewwa tal-Port ta’ Marsaxlokk.
Permezz ta’ dan l-investiment, Infrastructure Malta qed tibdel it-tliet puntuni
li jużaw ħafna sajjieda biex jorbtu d-dgħajjes tagħhom magħhom filwaqt li
tagħmel xogħlijiet ta’ tħammil biex tfannad qiegħ il-baħar u tagħmel din
iz-zona aktar sigura u aċċessibbli għat-tbaħħir.
Fix-xhur li għaddew
Infrastructure Malta poġġiet f’posthom il-puntuni l-ġodda, li jinkludu tnejn
ta’ madwar 48 metru u ieħor ta’ 60 metru. Dawn se jkun attrezzati b’rampi u
faċilitajiet aktar aċċessibbli u siguri.
Sadanittant, wara li qieset
id-diffikultajiet li s-sajjieda ilhom jesperjenzaw għal snin twal minħabba
ċ-ċaqlieq tar-ramel f’qiegħ il-baħar bil-maltemp, Infrastructure Malta qed
twettaq studji sabiex tidentifika soluzzjoni dejjiema. Fil-fatt, filwaqt li
għaddej it-tħammil ta’ qiegħ il-baħar fiz-zona tal-Magħluq sabiex sas-sajf li
ġej il-puntuni ġodda jkunu aċċessibbli b’mod sħiħ, l-aġenzija ser titlob ukoll
lill-awtoritajiet sabiex tikseb il-permessi ħalli testendi dan ix-xogħol
f’partijiet oħra aktar ‘il barra fil-Port ta’ Marsaxlokk, fosthom ir-rotta li
minnha l-bastimenti jidħlu fil-port (fairway).
B’mod immedjat, qed isir
ukoll intervent temporanju li jwaqqaf il-maltemp milli jerġa’ jqabbe¿ ir-ramel
fuq is-sieq tal-Magħluq u jimblokka l-aċċess għall-bastimenti. Infrastructure Malta bħalissa għaddejja
b’xogħlijiet fiz-zona tal-Magħluq fejn qed jitmexxa r-ramel li jinġarr permezz
tal-kurrenti, kif ukoll waqt xi maltempata.Ser ikun qed jinbena ħajt
għall-ilqugħ tar-ramel waqt il-maltemp, jiġi mgħolli l-moll eżistenti peress li
qed jogħla l-livell tal-baħar u jitlestew ‘sleeves’ biex jiddaħħlu s-servizzi
fiz-zona.
Kif spjegajt, Infrastructure
Malta qed tippjana li tibni strutturi ġodda bħalma wettqet fil-Qrejten jew li
ttejjeb u testendi strutturi eżistenti, sabiex toffri aktar serħan il-moħħ
lis-sajjieda u l-baħħara f’din iz-zona billi ttaffilhom id-diffikultajiet
tal-maltemp li jiffaċċjaw bħalissa.
Seduta 437
09/03/2021
No comments:
Post a Comment