1. Il-ħin li
ħadna lura f’idejna għadu għaddej.
F’dawn il-mumenti, miġbura f’darna u fina nfusna, forsi qed nifhmu iktar
dak li konna qed ngħixu. Nifhmu ftit
iktar dak li konna qed ngħixu. Nifhmu
ftit iktar dik it-talba ta’ rassenjazzjoni mimlija dawl, li kull jum li wieħed
jgħidha, tfisser iktar għalih. Dik li
kiteb San Padre Pio ta’ Pietralcina: “Nerħi, O Mulej, il-passat ikrah tiegħi
għall-ħniena kbira tiegħek; il-preżent imħawwad tiegħi għall-imħabba infinita
tiegħek; il-futur misterjuż tiegħi għall-provvidenza qaddisa tiegħek.”
Nieħdu lura
2. Forsi,
nittama li qed nieħdu lura ftit iktar umanità.
Ftit iktar għarfien tad-dinjità tal-bniedem. Ftit iktar għarfien tad-don ta’ dawk li huma
fil-familja u l-ħbieb tagħna.
Il-veloċità esterna naqset; baqgħet, imma, dik fl-essenzjal. Baqgħet fl-arloġġ tagħna, li jrid jibni u
jippjana, waqt li jifhem il-limitazzjonijiet tiegħu. Jifhem iktar li l-bniedem jipproponi
fl-imperfezzjonijiet tiegħu, imma hemm il-Ħallieq tagħna, li jiddisponi
għas-sewwa tagħna. Baqgħet iktar dik li
kienet ġewwa fina, li fin-natura li nħlaqna biha ma tridx titlef, jew
titneħħilha minn dak li huwa mogħti lilha.
Trid tibqa’ lejali lejn is-sewwa tagħha, anke jekk tara li l-kurrenti
tal-ħajja, li llum wieqfa, huma kontra.
Ġimgħa Mqaddsa
3. Jekk hemm min
ħaseb li r-Reliġjon Kattolika kienet ġiet relegata; jekk kien hemm min qiegħed
jibgħat il-messaġġ, li wħud ħadu, li l-‘modernità’ hija inkompatibbli magħha; jekk,
anzi, kien hemm min ħaseb li, fl-aqwa ipoteżi, ir-reliġjon ser tkun biss relegata
fil-qalb privata tal-bniedem, f’dawn il-jiem forsi qiegħed ibiddel l-opinjoni
tiegħu. Għax għalkemm m’aħniex
niċċelebraw, bħala Kattoliċi, bl-istess metodi li konna fis-snin ta’ qabel, u
tlifna dawk l-atti esterni, purċissjonijiet, eżerċizzji spiritwali, żjarat
varji, wirjiet diversi u rappreżentazzjonijiet tal-passjoni, dħalna f’oħrajn li
jitolbu riflessjoni u juru direzzjoni.
Iktar fil-pubbliku
4. Ir-reazzjoni
tal-Knisja Kattolika f’dan li qed ngħaddu minnu, irridu naċċettaw li kienet
waħda immedjata, b’veloċità u tempestività.
Dik li suppost iddum, kienet dik li fehmet l-ewwel u qabel kulħadd. Mhix istituzzjoni li qegħda tard storikament,
imma attwali. Mhux biss, imma dak li
l-modernità tat-teknoloġija kienet ħadet il-linja li hija kontra u
inkompatibbli magħha, saret minflok l-istrument tat-tixrid effettiv u
dirett. Il-proċess ta’ evanġelizzazzjoni
huma, fil-fatt, it-tixrid pubbliku ta’ dak li nħaddnu. Fl-enerġija qawwija li għandha, sibna ruħna
naraw u napprezzaw dak li, jum wara jum, isir fil-knejjes u mir-reliġjużi
tagħha. Dak li kien fil-‘privat’, dak li
kien ‘moħbi’, sar pubbliku u divulgat.
Effetti permanenti
5. Dak li
qiegħed isir b’numru konsiderevoli ta’ persuni li qegħdin, jum wara jum, isegwu
ċ-ċelebrazzjonijiet minn fuq il-mezzi moderni jimmarka bidla soċjali u
kulturali. Ser, naħseb, ikun hemm
il-bżonn li dawn jitkomplew. Għax
l-aspett pubbliku fih il-piż tiegħu.
Hemm dak tal-kuraġġ li wieħed jitkellem fil-proċess tat-tixrid
tal-Kelma, u l-aħbar it-tajba, li qed issir.
Ħafna reliġjużi li kienu talenti, teżori ‘moħbija’, issa qed joħorġu u
jiġu rivalutati. Waqt li qabel ma kienux
apprezzati, issa huma iktar, għax mogħtija attenzjoni fl-ispazju pubbliku li
daħlu jokkupaw mingħajr impożizzjoni.
Kelma iktar diretta
6. Waqt li ddur
id-diversi mumenti, wieħed jifhem iktar kemm min qiegħed jikkomunika qiegħed
attent li l-lingwaġġ tiegħu jkun iktar dirett u miftiehem. Hemm lezzjonijiet fi proċess li fih il-Fidi
qed tiġi riproposta viċin tal-kurrent u l-polz tal-mument attwali,
kontemporanju. Hemm tixrid mill-ġdid
f’lezzjonijiet ta’ dak li diversi setgħu semgħu jew iltaqgħu miegħu, li qiegħed
jiġi spjegat mill-ġdid. Hemm xiehda li qegħda
tingħata mingħajr ma hija ‘kumplikata’, naturali fil-perkors tal-ħajja. Lezzjoni għal diversi li ilhom jiktbu fuq
il-bżonn ta’ kultura ġdida u proġetti oħra.
Dak li qiegħed iseħħ huwa direzzjoni li dak li huwa ċar, sempliċi u
dirett m’għandu bżonn xejn aktar.
F’Ħadd il-Palm
7. Nistgħu
ninsabu magħluqa f’forma ta’ ‘katakombi’, il-bgħid minn dak li jmarrad. Imma tul din il-ġimgħa, m’aħniex maqtugħa
mill-ħsieb. Għalkemm imċaħħda
mil-libertà esterna, jista’ jkun li qed napprezzaw iktar dik li m’aħniex
imċaħħda minnha: dik interna. Napprezzaw
iktar is-sehem tagħna bħala infermiera tal-istorja, kif ukoll li nkunu l-forza
tal-istorja futura: waħda mibdula, imġedda fil-valuri tas-sewwa. Waħda li tafda iktar fil-provvidenza qaddisa,
għax flimkien għandna naslu.
No comments:
Post a Comment