1. Ħafna jfittxu
toroq fil-politika t-tajba. Uħud jaħsbu
li huma għandhom direzzjonijiet li oħrajn m’għandhomx. Uħud jaħsbu li huma iktar “smart” minn
oħrajn, jew li jistgħu jaħdmu waħedhom, għal rashom. Jaġixxu billi jikkundizzjonaw lill-oħrajn u
ma jkunux iridu jaħdmu f’daqqa.
Karattri
2. Fil-kamp
politiku organizzat, f’partit demokratiku li jirrappreżenta ‘l-elettorat hemm
persuni bil-karattru partikolari tagħhom.
Uħud tondi, uħud kwadri, oħrajn trijangli, ilkoll bil-forma personali
tagħhom. Mhux dejjem jaqblu ma’
xulxin. Mhux dejjem jaqblu ma’
kulħadd. Imma biex partit jimxi, irid
ikun hemm min jaċċetta lil ħaddieħor mingħajr preġudizzji. Kif jgħidu: bit-tajjeb u dak inqas tiegħu.
Kartabun
3. L-għodda tal-imgħallem
hija dik li jifhem kemm skontri u kunflitti interni għandhom ikunu
mill-inqas. Iktar u iktar fix-xenarju
politiku preżenti, kif ukoll fil-qafas tal-elementi. Iktar minn dan, komprensjoni, għaqal
fis-smigħ, u wara, l-ispazju. L-ambjent
sħiħ li jrid jiġi provdut biex wieħed jinteraġixxi b’intelliġenza.
Għażliet
4. Ħadd ma
jista’ “jagħżel” il-kollegi parlamentari jew fil-partit. Anqas, ma jista’, l-elettorat tiegħu. Irid jagħraf li jrid jirrappreżenta iktar
lill-votant milli lilu nnifsu. Ma jafx,
għalhekk, iktar minn dawk li jivvutawlu.
Irid jagħraf kif jifhem, kif jimplimenta, dak li għandhom bżonn u
jridu. Biss, biex dan isir, irid jifhem
li jrid ikun magħhom, mhux ‘il bgħid minnhom.
Mezzi
5. Diversi
għaddewlhom oħrajn il-ħsieb li l-politika tfisser li tidher l-iktar fuq
il-mezzi tax-xandir. Tidher fiżikament,
u wara li tidher, li qiegħed tifhem dak li qiegħed tgħid. Dan għandu ċertu effett, ma hemmx dubju, però
hemm lezzjoni, li jgħaddi kemm jgħaddi żmien, teħodna lura għal dak li hija
verament il-politika demokratika.
Jum wara jum
6. Dan għax
il-linja tal-ġid issir b’mod ieħor.
Issir b’attività politika fejn, jum wara jum, wieħed jiltaqa’ u jmiss
mal-elettorat. Dak li ssib meta tinġabar
fil-pjazez, fit-toroq, fil-ħwienet. Dak
li tiltaqa’ miegħu fid-djar. Fejn trid
tifhem fejn, f’liema kundizzjonijiet l-elettorat jgħix. L-ambjent fiżiku u soċjo-ekonomiku
tiegħu. Ma hemmx regoli nazzjonali
f’dan, imma mill-iktar lokali.
Umiltà
7. Partit bħal
tagħna jibqa’ rilevanti għax baqa jmiss mas-soċjetà f’dawn il-metodi forsi
“tradizzjonali”, imma li fir-realtà huma l-essenzjal. Fejn ir-rispett u l-umiltà jakkumpanjaw u
jikbru fuq il-ġilda ta’ min iservi lill-oħrajn.
Fejn il-qżież m’għandux ħafna spazju, salv biex jimbotta ‘l bgħid
mill-ħidma t-tajba. Fit-toroq
tal-attività inutli li ma sservi għal xejn salv li, fil-fatt, twettaq il-ħsara.
Inħarsu ‘l quddiem
8. F’dan kollu
għandna quddiemna xenarju li fih irridu naħdmu.
Fejn inwarrbu fil-ġenb u narmu kompletament il-ħsieb li jitwieled
fil-bnedmin meta jkunu ilhom fil-poter.
M’aħniex fil-gvern, imma fuq il-bankijiet tal-Oppożizzjoni. Għandna, f’dan, l-opportunità unika li nifhmu
aktar ‘l-elettorat f’dak li għaddej, mhux f’dak li nimmaġinaw li huwa għaddej.
Kuntatt
9. Iktar ħin
fid-diskussjoni, fid-djalogu, fl-interazzjoni u awto-kritika. Għax issa huwa l-mument li fih neġgħu nibnu
programmi ta’ ħidma li jservuna fil-futur.
Għodda ta’ fejn il-poplu jagħraf li għandu jqegħedna għas-servizz
tiegħu. Ħafna drabi qed nitilfu diversi
appuntamenti, proprju għax m’aħniex biżżejjed esposti għal dan.
Inqas
10. Proċess li
jifred lejn is-sempliċità. Jissepara
aħjar mill-arja qawwija ta’ elementi ta’ paranojja. B’fissazzjonijiet marbuta ma’ ideat ta’
persekuzzjoni jew aġir moħbi. Imħallta
ma’ fobiji ġenerali li qed iwelldu, f’uħud, dożi ta’ pessimiżmu. Inqas ideat marbuta ma’ xi kunċett ta’ destin
li ma nistgħux ninħallu minnu jew inbiddlu.
Il-Futur
11. Il-futur
jibqa’ dak li huwa, jiddependi kemm aħna nagħġnuh billi nibnu fuq il-pedamenti
tas-sewwa. M’hemmx stampi skuri diġà
mpenġija li huma irriversibbli. Hemm,
anzi, l-ispazju liberu li wieħed jaħdem ‘il quddiem biex ibiddel. Imnebbaħ mill-valuri tiegħu, imma iktar minn
hekk, immexxi fi spirtu ta’ ottimiżmu.
X’ġej għalina
12. Insib profeti
ta’ forom varji fit-triq tal-jum. Imma
lkoll nafu li dak li għadna rridu nġarrbu u ngħaddu minnu, ftit jistgħu
jiċċumbaw. Irridu biss naħdmu biex
javvanza ‘l q uddiem il-Partit. Billi nippreservawlu l-integrità tiegħu. Billi niġbdu iktar persuni biex, bl-ideat
varji tagħhom, jagħtuna l-kunsens.
Maġġoranzi
13. F’dan kollu
rridu nżidu l-vot tal-Partit. Naħdmu
mingħajr ma, b’xi mod, naqtgħu qalbna.
Nafdaw fis-sewwa u li nqegħdu ruħna għas-servizz tal-oħrajn. Naħdmu lejn il-bidla, li tibqa’ prijorità tagħna,
għax hekk għandu bżonn pajjiżna. U
f’dan, naslu fejn naslu, xorta rridu nżommu quddiemna l-għarfien li għandu
jkollna aktar piż, li fl-istess ħin, innaqqsu mill-arroganza li qed immissu
magħha.
Wara għaxar snin
14. Kull Gvern,
wara għaxar snin, jibda jkollu iktar minn dawn l-elementi, kif qegħdin
naraw. Kontroll ta’ ħafna
fis-soċjetà. Fejn jibda jipprova
jqiegħed lilu nnifsu bħala l-bidu u t-tmiem tal-pajjiż. Fejn huwa biss jaf, u hu biss
jiddeċiedi. Fejn min jeħodha kontra,
jintbagħtlu l-messaġġ li aħjar jekk jaħsibha mill-ġdid, għax ikun qiegħed
jissogra.
Bidliet ġejjin
15. F’dak li
qegħdin nidħlu għalih fix-xhur li ġejjin għandna nżommu dan kollu
quddiemna. Għandna nagħrfu li ġejjin
għalina lkoll bidliet varji. Ix-xenarju
politiku ser jinbidel, u l-politiċi mhumiex ser ikollhom il-konfort, jew
il-ħsieb, li jistgħu jikkontrollaw. Għax
dak li qiegħed jidher illum ma jfissirx li ser ikun hekk għada.
Inħarsu ‘l quddiem
16. Għandna
x’għandna żvantaġġi politiċi fl-appuntament li ġej, xorta għandna naħdmu
b’ottimiżmu. Xorta għandna nfittxu li
nwettqu l-ġustizzja soċjali. Xorta
għandna nħarsu li nagħmlu l-ġid u s-sewwa.
Xorta għandna nkunu strumenti li jservu lill-elettorat tagħna. Xorta, fuq kollox, għandna nassiguraw li
nibqgħu viċin il-poplu tagħna.
No comments:
Post a Comment