1. Il-jiem ta’ l-Għid
il-Kbir li jibdew mar-Randan huma mimlijin b’ħafna. Kull ġurnata hija pass ‘il quddiem lejn
formazzjoni interna aqwa. Il-bniedem
għandu fih il-bżonn li jieqaf jaħseb.
Jirrifletti fuq il-ħajja, l-iskop tagħha u sehemu f’dak li jkun għaddej
hu minnu. Hemm dan il-bżonn li kull
persuna tħoss mingħajr ma tagħraf dejjem u meta twettaq dan, meta effettivament
jirnexxilha tgħarbel, toħroġ iktar iffukata, ippreparata u b’paċi interna.
2. Ħafna drabi nsibni tajjeb ninqata’ minn kollox f’jumejn ta’
rtir. Biss, din is-sena kienet
impossibbli li nilħaq dan u għalhekk ikkumbattejt nipprova nsib rokna ta’
riflessjoni. Il-bniedem qisu ma jagħrafx
kemm għandu dan il-bżonn li jqis dak li huwa verament importanti f’ħajtu. Jintilef fil-ħidma attiva ta’ kuljum li
tneħħilu mill-ħin għad-disposizzjoni.
Anzi, għal uħud lanqas biss tokkorrilhom li għandhom ifittxu dan
l-ispazju.
3. Il-ħsieb fuq l-iskop tal-ħajja fih ħafna x’wieħed iżomm
quddiemu. Il-bniedem jintilef bejn li
jfittex il-verità, li jsibha verament u li jaċċettaha. Kemm huwa lest jidħol għal dan il-proċess
irid jara hu. Jista’ ma jfittixx
il-verità u joħloq waħda għalih innifsu.
Jista’ wkoll jaħrab minnha proprju għax ma jistax jifhimha jew, għalkemm
jagħrafha, ma jridx jaċċettaha. Però
jingħad x’jingħad hemm qegħda. Il-verità
ma tidħakx bik imma tiggwidak, l-importanti li ssibha.
4. Tul dan ir-Randan sibtni diversi mumenti nirrifletti proprju
fuq il-verità fil-proċess lejn il-kundanna.
Il-kliem ta’ Pilatu, li jdur jistaqsi “x’inhija l-verità?” quddiem dak
li jiddikjara Sidna Ġesù Kristu ħallewni naħseb ħafna iktar mis-soltu. Il-punt fil-konversazzjoni jew
interrogazzjoni jitla’ iktar ‘il fuq, quddiem il-kliem ta’ Kristu li Hu ġie
fid-dinja sabiex iġib il-verità kienet milqugħa minn reazzjoni xettika. Dawn id-domandi li Ponzju Pilatu għamel,
ħafna mumenti nsibu lilna nfusna nqegħduhom lilna nfusna jew lill-oħrajn. Il-bniedem isib ruħu fid-diffikultà li jifhem
li hemm verità u li jista’ jidħol fi proċess ta’ analiżi sabiex isibha.
5. Hemm min isibu iebes f’din it-triq jew li jaqbadha jew, jekk
daħal fiha, li jkompliha. Meta però jieqaf
jaħseb u jagħti valur lill-fatt li diversi bnedmin qablu qabdu l-kliem
tal-Vanġelu jmexxihom f’ħajjithom, allura jifhem li hija inevitabbli. Ma jistax joqgħod lura u ma jippruvax almenu
jifhem li Kristu, għax kien bniedem, ġieb miegħu messaġġ għalih. Hekk jinqata’ mit-tentazzjoni faċli li jqis
lil dawk il-pariri, dawk l-ideat bħala ġabra dedikata lill-ispirti perfetti,
lill-anġli u mhux għalih.
6. Dan jaqbad iktar art meta ftit ilu sibtni ndur nara mużew
b’numru sew ta’ oġġetti li l-età repubblikana u imperjali Rumana
ħallitilna. Il-kitba fuq l-oqbra,
f’ġenerazzjonijiet ta’ miljuni ta’ persuni mingħajr ma ridt ġibitni nirrifletti
fuq il-ħajja. Fuq dan iċ-ċiklu
tal-ħajja, ta’ dawk li telqu qabilna li ġisimhom spiċċa, li għadamhom intilef u
kif hemm oħrajn fil-preżent. Tieqaf
taħseb, tammira ċiviltà, imma fl-istess ħin tifhem iktar l-appuntament
mal-ħajja li kull bniedem irid f’mument jew ieħor jiffaċċja.
7. Bħalma telqu l-miljuni ta’ qabilna, hekk nitilqu aħna
wkoll. Hemm dak l-appuntament bejn il-ħajja
u dak li hemm warajha. U f’dan il-messaġġ
nisrani huwa dak li jindika b’mod ċar li hemm il-mument ta’ l-eternità. Il-prospett ta’ l-eżistenza fl-eternità
twaqqaf lil dak li jkun. Twaqqfu jifhem
li hemm din ir-realtà, din il-verità li jrid jgħaddi minnha. Kemm jaċċettaha jew le huwa determinanti
għalih innifsu. Ħajtu tieħu sens ieħor,
anzi aqwa, tieħu l-iskop u l-valur li għalih issawret. L-Għid il-Kbir huwa dan. Appuntament ta’ kuraġġ mhux ta’ dlam, wieħed
li jeħodna sabiex ngħixu aħjar, ngħixu l-ħajja f’dak li hija, għas-servizz
tas-sewwa. L-appuntament ta’ kuljum
marbut mal-preparazzjoni għall-appuntament finali.
Dan l-artikolu kien deher fil-harga tal-Mument tal-4 ta April 2010.
No comments:
Post a Comment