1. Minkejja kull raġuni jew
argument, il-fatt jibqa’ li dan huwa s-sitt staġun minn meta hawn bidla
fl-amministrazzjoni, li fih it-traffiku baqa’ prijorità. Baqa’ prijorità nazzjonali u personali. Smajna fil-medja kemm dam wieħed jew l-ieħor,
imma l-iktar li konna interessati huwa dwar kemm domna aħna. Gvern li niftakruh dieħel bl-għajta li huwa
għandu “road map” għall-kumplikazzjoni tat-traffiku qed isib ruħu fi stat ta’
diżordni u kaos. Kif jgħidu: bla kap u
bla kuda. Toroq inqalgħu, oħrajn infetħu
tul is-sajf, imma l-pożizzjoni baqgħet l-istess. Mhux tort tax-xita. Dan huwa l-istaġun li jġibha miegħu. It-tort huwa ta’ ebda pjanar u ebda forma ta’
viżjoni.
Fit-toroq tagħna
2. Minn dak li qiegħed nara,
il-politika nazzjonali hawn baqgħet l-istess f’dawn is-snin. Ħadd ma ġie b’ebda ideat ġodda u
wettaqhom. Il-konsegwenza hija sigħat
twal mitlufa għas-soċjetà mill-ħajja, mill-ekonomija, mill-bniedem. Nistgħu nwaħħlu fil-kwantità ta’ vetturi li
hawn fit-toroq, imma x’qed nagħmlu hawn?
Tul il-ġimgħa, għal tweġiba parlamentari ġejt infurmat li fl-2017 ġew
skrappjati 7,963 vettura u tul din is-sena, sa Awissu, ġew skrappjati
6,136. Figuri li juru l-kuntrast bejn
il-fatt li fuq naħa qed jonqsu madwar 22-25 vettura kuljum, u dik li għandna
mal-50 vettura li qed tiġi liċenzjata kuljum.
Flok qed innaqqsu b’intelliġenza u b’inċentivi, qed inżidu bid-doppju
l-problema.
Fil-parti t’isfel
3. L-inċentiva li kien hemm żmien
twil qabel, li jekk tixtri karozza ġdida tieħu l-għajnuna baqgħet hemm, imma
ġiet użata biss għal 2,467, jiġifieri 7 vetturi kuljum, skont l-istess
interpellanza parlamentari. Wasal
iż-żmien ta’ ħidma u inizjattivi ġodda, iktar u iktar meta rridu naċċettaw li
s-suq prinċipali qiegħed f’vetturi diġà użati barra li jinġiebu hawn. Anki t-toroq.
Jidher evidenti li għaddej ħafna taqlib u xogħol mhux b’direzzjoni. Però, anki hawn, ma hemmx strateġija ċara. Bdejna t-triq li tieħu minn Ħaż-Żabbar
għaż-Żejtun, triq vitali għall-parti ta’ isfel ta’ Malta. Għadda s-sajf u għadna biha għaddejja. Mimlija toqob, u evidentement qed turi li
għandha ħafna kumplikazzjonijiet.
Inbdiet, u hemm bżonn li titlesta.
Li wieħed ma jirrealizzax hu li dan huwa sinjal ta’ konfużjoni u
diżordni fil-prijoritajiet tagħna.
Rifużjoni
tat-taxxa 1
4. L-argument jgħodd mhux biss
għat-traffiku li laqatna sew tul din il-ġimgħa, imma wkoll għal setturi
oħra. Għax, bħala osservazzjoni ġenerali
hawn b’mod ċar il-linja politika li l-Gvern mhuwiex interessat li jamministra
sewwa u jmexxi kif għandu lil dan il-pajjiż.
Dan f’kollox joħroġ, f’kull tikka tal-metodi u s-sistemi li qed jiġu
użati. Tul il-ġimgħa wkoll, kelli
tweġiba parlamentari mingħand il-Ministru tal-Finanzi dwar ir-rifużjoni
tat-taxxa li diversi rċevew tul ix-xahrejn li għaddew. F’din l-età teknoloġika, fejn l-internet
banking huwa fortunatament b’saħħtu, iktar faċli, dirett u rħis, il-Ministru
nforma lill-pajjiż li kien bagħat €11,403,066 lil 202,512 persuna bil-posta.
Rifużjoni tat-Taxxa 2
5. Il-propaganda politika u
l-linja xejn kumplimentari li l-bnedmin f’dawn il-gżejjer ikunu “grati”
politikament jekk jirċievu ċekk rebħet bi spejjeż ikbar. Kull ittra, skont il-Ministru, swiet 50
ċenteżmu li, anke jekk wieħed jaċċettaha, ġiet tiswa €102,256 li ntremew
għall-vanaglorja tal-Gvern. Mhux biss,
imma ċertament daħlet ukoll lil diversi biex jieħu l-ħin u l-ispejjeż biex
jiddepożitawhom jew isarrfuhom. Kont
napprezza, ċertament, li parti żgħira kellha tintbagħat bil-posta, imma mhux
il-ħlasijiet kollha. Sinjal ieħor xejn
tajjeb għall-mod ordnat ta’ kif Stat għandu jitmexxa bl-inqas ħela u b’infieq
għaqli.
Immigranti irregolari
6. L-argument tan-nuqqas ta’ ordni
u ta’ konfużjoni jirbaħ ukoll fis-settur tal-immigrazzjoni irregolari. Tul dawn l-aħħar xhur kellna l-aħbar li
f’binja abbandunata kien hemm mija u ħamsin persuna, immigrant, jgħix. L-attenzjoni tal-medja kienet fuq kemm kienu
qed iħallsu. Dak, għal uħud, kien
l-iskandlu. Imma fir-realtà hemm ferm
iktar minn dan. Għax nistgħu ngħidu li
għandna kontroll tal-pajjiż u tat-territorju nazzjonali tagħna, jekk m’aħniex
nindunaw li f’post xejn dinjituż hemm daqshekk bnedmin jgħixu? Hemm daqshekk persuni li ġew minn stati oħra
Ewropej, daħlu u qed jaħdmu, u ħadd ma jinduna?
Inkredibbli, però sinjal ċar ta’ dak li qiegħed jiġri.
Vjaġġi Sqallin
7. Dan mhux biżżejjed. Jista’ xi ħadd jaċċetta li l-Istat Malti huwa
mmexxi b’attenzjoni u rettitudni ekonomika, meta toħroġ l-aħbar li membru ta’
Awtorità nġiebet minn Sqallija b’ajruplan privat u ntefqet is-somma ta’ €8,000
u qisu ma ġara xejn? Huwa, l-ewwel,
żbaljat fih innifsu. Huwa, ċertament,
skandlu nazzjonali. Però huwa indikattiv
li hemm messaġġ lil min qiegħed taħt il-Ministri li dan jista’ jsir. Li, jekk tippermettuli, huwa aċċettabbli, kif
ukoll li ser ikun hemm min “ikopri”.
Protezzjoni politika lil min aġixxa b’dan il-mod, li jixhed sew għal dak
li hu għaddej. Naraw u nqisu dak li
suppost ma jsirx, kif ukoll dak li suppost jiġi kundannat, u ma jiġix. Dak li hu tajjeb sar ħażin u, kif qed naraw,
dak li huwa żbaljat sar imġieba korretta.
Riformi
8. Il-pajjiż qiegħed jitlef,
ċertament, mill-valuri tiegħu. Qiegħed
jitlef mir-rettitudni morali li għandu jkun hemm f’kull pass li jieħu
l-Gvern. Hemm nuqqas ta’ attenzjoni. Hemm traskuraġni, li qegħda takkumula
f’kollox. Il-pajjiż għandu bżonn
l-ordni. Għandu bżonn li ma jibqax
fil-konfużjoni li għandu. Kif nafu sew,
it-taħwid iġib miegħu taħwid ikbar. Nifhmu
li min qiegħed imexxi l-pajjiż għażel li jaħrab u ma jitkellimx fuq dan. Biss, dan, fih innifsu ma jfissirx li ma
jeżistix. Qiegħed magħna. Kull ġurnata jikber u joħroġ fil-beraħ. Qegħdin fi stat li qed ikabbar id-diżordni u
l-konfużjoni, li jitlob minnu nnifsu tibdil lejn is-sewwa u l-ordni. Jitlob riformi li dan il-Partit huwa kapaċi
jwettaq.
No comments:
Post a Comment