1. Id-dinja teknoloġika għandha
ħafna vantaġġi. Mhux kulħadd jużahom,
inqas u inqas dawk li jħossuhom maqtugħa minnha. Qisha tifforma parti minn xi mewġa ta’
barbariżmu ġdid. U għalkemm hemm min ra
dan bħala mezz esklussivament sekulari, llum l-affarijiet inbidlu sew. Id-dinja nisranija daħlet hija wkoll. L-effett huwa tixrid ta’ informazzjoni
reliġjuża li qabel konna maqtugħin minnha.
2. Fortunatament issib kuljum
fuq dawn il-mezzi dak li għaddej fil-Knisja Kattolika. Il-Papiet tagħna għandhom f’idejhom strumenti
li jippermettu li nsegwuhom. Nammetti
però li mhux kull aħbar tista’ taqraha.
Irid ikolli ftit ħin li mhux dejjem insib. Reċentement rajt siltiet mid-diskors tal-Papa
Benedittu XVI li għamel għall-34 Konferenza Ġenerali tal-FAO (Food and
Agriculture Organization). Il-kliem
tiegħu jibdew b’dikjarazzjoni sempliċi imma ta’ portata qawwija: “Iż-żmien
wasal li permezz tiegħu nassiguraw, għall-paċi, li ebda raġel, mara jew tfal ma
jkunu qatt iktar bil-ġuħ.”
3. Deherli
li l-Papa għamel użu eċċellenti minn
laqgħa verament importanti sabiex elenka l-bilanċ neċessarju ta’ dritt bejn
il-persuna umana, is-soċjetà u d-dinja.
Iddikjara b’saħħa li kull bniedem għandu d-dritt fundamentali li jgħix liberu mill-ġuħ. Kompla bl-użu
tal-lingwa Ingliża bil-kliem: “The united effort of the international community
to eliminate malnutrition and promote genuine development necessarily calls for
clear structures of management and supervision, and a realistic assessment of
the resources needed to address a wide range of different situations. It requires the contribution of every member
of society – individuals, volunteer organizations, businesses, and local and
national governments – always with due regard for those ethical and moral
principles which are the common patrimony of all people and the foundation of
all social life.”
4. Dawn il-kliem jingħaqdu ma’ l-isforzi
kontinwi tal-Knisja Kattolika favur il-ġlieda kontra l-faqar fid-dinja
tagħna. Dan twettqu b’diversi modi, sija
b’diskors li ċċaqlaq il-kuxjenza tal-bniedem, kif ukoll bil-fatti, b’ħidma
diretta fil-postijiet fejn hemm l-iktar bżonn.
Għax hija waħda mill-ikbar kwistjonijiet jew problemi li nibqgħu ma
nsolvux. Kif f’dan is0seklu għad għandna
daqshekk differenzi fid-dinja bejn soċjetajiet differenti bħal tagħna u dak ta’
pajjiżi oħra fejn in-nies iridu jgħixu bix-xejn?
5. Id-duttrina soċjali tal-Knisja hemm min,
illum il-ġurnata, irid inessihielna kompletament. Però
hemm għadha, b’saħħitha, tiġi ppriedkata, miktuba u mxandra. Sfortunatament hemm min jaħseb li din hija
ġabra ta’ ħsieb li l-kattoliċi
biss iridu jobdu u l-oħrajn huma eżenti.
Iżda r-realtà hija li s-sustanza tagħha hija tant qawwija li għandha
tittieħed in konsiderazzjoni u mhux biss, iżda li tiġi mwettqa mill-mexxejja
kollha ta’ dawn iż-żminijiet.
Il-prinċipji li toffri huma kollha ċwievet u pedamenti sabiex tinbena
soċjetà ġusta li tippromwovi l-ġid komuni.
6. L-ordni
soċjali fid-dinja jiddependi mill-ġustizzja u l-paċi bejn il-popli. It-tixrid tal-ġid materjali huwa neċessarju u
d-duttrina soċjali nisranija tisħaq fuqu sew.
Ħafna drabi l-vuċi tal-Knisja permezz tal-Papa Benedittu XVI tiġi
mwarrba u kklassifikata bħala antikwata u sorpassata, mentri għal min jindenja
jaqra s-sostanza tagħha mhux hekk assolutament xejn. Il-vuċi tagħha qegħda hemm għas-servizz veru
u awtentiku tas-soċjetajiet varji fejn taħdem u hija impenjata sabiex tibdel u
tirriforma l-kundizzjonijiet soċjali tal-bnedmin kollha sabiex ikollna tħaddim
veru tal-ġustizzja soċjali u ekonomika.
F’dan il-Milied nittama li min għandu ftit tal-ħin fuq idejh jew jerġa’
jmur lura lejn dawn l-għeruq u jiffriska l-memorja jew jibda jaqrahom. Ċert li dawn il-kliem huma strument
effiċjenti biex wieħed jeħles u jnaqqas mill-faqar materjali u intellettwali li
għad għandna.
No comments:
Post a Comment