1. Ma
nafx biżżejjed, però ma għandekx
bżonn ħafna sabiex tiċċelebra l-festa tat-twelid ta’ Sidna Ġesù Kristu. Din hija l-verità u ma tridx ħafna snin ta’
studju għax l-esperjenza turik il-ħin kollu li din il-ġurnata ma trid kważi
xejn. Aħna l-bnedmin, bħas-soltu,
nikkumplikaw id-dinja. Nivvintaw li
rridu nżidu kif u b’liema mod tiġi ċelebrata.
Iktar ikel, iktar xorb, iktar rigali, vjaġġi u sirna li rridu nonfqu,
inkella ma għamilniex festa.
2. Mhux ser noqgħod nitkellem fuq il-bżonn
tal-konsum tax-xorb. Dan tant huwa ċar u
ovvju li ma nifhimx kif nibqgħu naħsbu li l-Milied huwa forma ta’
liċenzja. Nistgħu nagħmlu dak li soltu
matul is-sena ma nwettqux. Li tistrieħ
huwa tajjeb, li tiltaqa’ man-nies ukoll, imma li tabbuża fix-xejn ma jwassal
għal imkien. Il-pjaċir mhux
neċessarjament huwa l-ispirtu li joħroġ mill-konsum, anzi proprju l-kontra.
3. Drabi, anzi sfortunatament ħafna, nsib
li aħna l-politiċi nintilfu u flok ngħaddu l-messaġġi t-tajba ningranaw
irwieħna fil-kontra. Inqisu xi traġedja
jekk in-nies jonfqu inqas, jekk jieklu u jixorbu inqas. Qisu l-fatt li ma għandniex poplu kollu li
jfittex li jintilef f’mixja ta’ konsum u edoniżmu, sejrin f’xi direzzjoni
żbaljata. Il-valur tal-Milied mhuwiex
qiegħed fl-infiq, anzi proprju l-kontra.
4. Il-miġja ta’ Sidna Ġesù Kristu qegħda
proprju f’dan: li huwa ġie biex ifakkarna li m’għandniex inħarsu lejn din
id-dinja, iżda lejn is-sema pajjiżna.
Il-pajjiż tagħna huwa verament f’dinja oħra u huwa żball li wieħed
jaħseb il-kontra. Magħna ma nieħdux dan
li għandna. Ma rnexxilhomx il-farawni u anqas ebda mexxej ieħor f’kemm ilha din
id-dinja. Huwa anzi assigurana li
t-twelid u l-mewt tiegħU jindikaw b’mod mill-iktar ċar u qawwi li b’xejn ġie u
b’xejn telaq. Ma twelidx f’dar tas-sinjuri,
anqas ma miet fil-glorja tar-renji tal-kuruni.
5. Allura qed nitilfu l-valuri veri
tal-Milied meta nitħajru għall-infiq bla sens u ninkwetaw lil xulxin li mhux
qed ikun hemm dan. Il-valur tal-faqar,
kif ukoll dak li jagħraf li min għandu ġid materjali għandu d-dmir li jaqsam ma
l-oħrajn jimxu id f’id. L-atti ta’ ġenerożità,
l-altruwiżmu, is-solidarjetà huma l-pedestalli li fuqhom it-twelid ta’ Sidna
huwa mibni. Hu, li ma kienx bniedem,
iċċekken biex ħa s-sura ta’ persuna umana.
Hu, li ma kellux bżonn, niżel biex bis-sagrifiċċju tiegħu jifdina.
6. Fid-diskors kollu tal-Festi tal-Milied
mhux ħafna jagħtu każ dak reliġjuż. Ftit
huma dawk li jmorru għan-novena. Ftit
iktar dawk li jippruvaw jaqraw u jifhmu.
Għalhekk in-nuqqas ta’ għarfien, valutazzjoni u għarbiel ta’ dak kollu
li l-Milied jirrappreżenta qiegħed jintilef.
Huma messaġġi oħra li qegħdin il-ħin kollu jokkupawlna l-moħħ u għalhekk
anqas biss tiġina f’rasna li nikkontemplaw sew dak li verament dan il-jum
huwa. Huwa fil-fatt żball li nittama
dejjem li sejrin f’xi mument nindunaw bih.
Għax l-aljenazzjoni li l-materjaliżmu jġib miegħu, l-oppju li qiegħed
jingħata lill-poplu minn dan is-suppost “bżonn” qiegħed jeħodna 'l bogħod
mit-triq li aħna għandna naqbdu.
7. Il-bniedem jitlef mis-sens u l-iskop
tal-ħajja proprju għax flok juża rasu jħalli lil ħaddieħor jużahielhu. Il-manipulazzjoni kummerċjali ma għandniex
iktar inħalluha tirbaħ fuq il-moħħ u l-qalb tal-persuna umana. Aħna lkoll persuni ta’ rieda tajba u lkoll
imsejħin għal triq li tagħtina l-ferħ u l-hena għax nifhmu li hemm skop li
msejħin għalih. Għalhekk, filwaqt li
nittama li dawn il-festi jwasslu dan il-messaġġ b’saħħa iktar, inwassal
l-awguri tiegħi lill-qarrejja kollha ta’ din il-gazzetta, lilek Sur Editur u
lill-ħaddiema tagħna kollha.
* Dan l-artikolu deher fil-Mument fl-2008.
No comments:
Post a Comment