1.
Dan il-pajjiż għad għandu fi ħdanu tradizzjonijiet
mill-isbaħ marbuta mal-jum meta niċċelebraw it-twelid ta’ Sidna Ġesù
Kristu. Hemm l-aspett reliġjuż li għadu
qawwi u miegħu qed jidħlu, biċċa biċċa u b’aktar saħħa wkoll, diversi
attivitajiet ta’ solidarjetà li jagħmlu minn dan il-jum u dawn il-ġranet żmien
mill-iktar speċjali. Il-poplu jħares ‘il quddiem għal dawn il-mumenti. Iħares li jinġabar fiċ-ċelebrazzjonijiet speċjali
tal-quddies ta’ filgħaxija, bil-priedka tat-tfajjel u bl-isbuħija tal-qari
tal-profeti tat-Testment l-Antik u l-Vanġeli.
L-evanġelisti, li kollha jagħtu dimensjonijiet differenti, b’San Luqa li
jagħti l-iktar dettalji u l-oħrajn li jimlew u jissudaw. Poplu li jħares li jkollu l-ġabra fil-familja
fl-ikliet li fihom in-nisa tad-dar, il-muturi interni u bieżla tagħna, juru
l-aqwa abbiltajiet tagħhom. Xorb tajjeb
u ħelu itjeb li ma jkunx irid jonqos. Mhux biss, imma kull familja tara kif tiġbor
magħha lil dawk li taħseb li ser ikunu waħedhom inkella, jekk l-ispazju fuq
il-mejda ma jippermettix, tieħu ħsieb li tipprovdilhom direttament. Sena wara sena, dawn l-eventi umani jseħħu. Ma’ kull tnax-il xahar però, inevitabilment,
iċ-ċirkostanzi jinbidlu.
2.
Ħafna huma dawk fis-soċjetà tagħna li jagħrfu li, f’sena,
jkunu għaddew minn ħafna. Uħud mod, oħrajn
mod ieħor. Hemm min iħoss li tela’ ‘l
fuq u hemm min jagħraf li, jiġri x’jiġri, jinsab miexi fi triq li ma jafx minn
fejn se tgħaddih imma jaf fejn se tieħdu.
M’hemmx dubju li ħadd ma jista’, la jżomm l-arloġġ u wisq inqas l-eventi
li l-ħajja tbaskatna fihom, volontarjament jew involontarjament. Il-mard, l-isfortuni, il-mewt, it-tibdil fiċ-ċirkostanzi
soċjali jew finanzjarji, kollha għandhom l-effetti tagħhom fuqna. Biss, il-bniedem li jagħraf lilu nnifsu, li
jifhem il-ħajja jaf li m’huwiex għal dejjem u wisq inqas huwa etern dak li għamel
jew dak li ser jagħmel. Anzi, għan-nisrani,
il-ħajja fiha sens ikbar meta jżomm f’moħħu u f’qalbu li huwa qiegħed fid-dinja
għall-eżamijiet. Kull jum, kull mument
ser isib quddiemu l-karta tal-eżami li jrid jiffaċċja u jgħaddi tajjeb
minnha. Uħud b’marki għolja, oħrajn
b’inqas, però jaf li jrid ikompli għaddej jimxi ‘l quddiem, mingħajr ma jħares
lura għax se jibqa’ jara provi oħra ġejjin.
3.
Illum iktar minn qatt qabel, il-bnedmin ta’ dawn
il-gżejjer għandhom jagħrfu x’vantaġġ għandhom fir-reliġjon tagħhom, fil-wirt
li din ħalliet fit-tessut u fil-ħajja soċjali tagħna. Hemm sens u sustanza li jagħtu skop u
direzzjoni. Il-persuni li għandhom
ix-xorti jgħixu fuq dawn it-tikek ta’ gżejjer jagħrfu, iktar u iktar, li għandna
vantaġġi li ftit għandhom. Għadna,
fil-maġġoranza tagħna, bnedmin li nirrispettaw lil xulxin ferm iktar f’dawk li
huma l-valuri ta’ kif għandna nġibu ruħna ma’ xulxin. Hemm persuni li ma jaċċettawx li xi ħadd
jista’, għal xi raġuni, f’xi settur tas-soċjetà jkun ġustifikat li jaġixxi
b’mod żbaljat. Ma naċċettawx atti kontra
s-sewwa u l-ġustizzja. Hemm riżentiment
lejn dawk li jsawtu lil min huwa minn taħt.
Anzi, hija parti integrali mill-poplu Malti li, hu min hu, ħażin kemm hu
ħażin, qatt ma jixraqlu li ħaddieħor jgħaddi minn fuqu.
4.
Hawn ideat, viżjoni tal-ħajja li ħaddieħor
m’għandux. Hawn sens ikbar ta’ dak li għandna
niddefendu. Inweġġgħu meta naraw dak li
stati oħra għaddew, jew qegħdin jgħaddu minnu.
Il-kriżi finanzjarja wasslet għal ċerti sitwazzjonijiet. Ġiebet miżerja għal dawk li ma ħaqqhomx. Inħossu u rridu naraw kif ngħinu. Ma nifhmux anqas kif ċerti pożizzjonijiet
jiżviluppaw. Kif nibqgħu naraw tfal jiġu
maqtula fl-iskejjel tagħhom minn liġijiet li jippermettu li jinġarru l-armi
tan-nar li joqtlu. Ma naċċettawx li
l-libertà għandha dawn it-tipi ta’ prezzijiet xi tħallas. Mhux aċċettabbli għalina taħt ebda forma u ċirkostanza
u issa, iktar minn qabel, nuru li ma nistgħux naqblu. L-esperjenza fid-dinja hija varja u
komplikata. Jiddependi minna kif ngħixuha.
5.
It-trapass taż-żmien, anzi, jagħti
aktar għarfien fil-ġranet tagħna lit-talba tal-Missierna. Iktar ma wieħed javvanza, iktar jixħet piż
fuq il-kliem: “Ikun li trid Int”.
Ripetizzjoni interna u esterna li tarak, kull darba, tieqaf tipprova
tifhem. Aktar snin jirċievu iktar piż
mingħajr ma wieħed neċessarjament jifhem, salv li jaċċetta dejjem iktar li huma
kliem li ma jifhimx biżżejjed. Kliem li
huma gwida għall-futur u, fl-istess ħin, aċċettazzjoni ta’ dak li jiġi għal dak
li jkun mingħajr ma jagħrfu jekk mhux fil-mument li jseħħ. U, f’dak il-ħin, irid jaċċetta li dak li seħħ
ser jieħdu fit-triq li twasslu għas-sewwa.
Il-bniedem verament jifhem li huwa jipproponi, iżda min Ħalqu
jiddisponi. Din hija regola għal kull
persuna umana. Taf li iktar ma jdur
l-arloġġ, aktar tkun trid dan isir.
6.
Il-Milied ġej fi żmien jumejn oħra. Ġej għalina lkoll, biss jiddependi minna kemm
ser inkunu effettivament ippreparati biex nieħdu l-aqwa ġid minn dak li ser
immissu u ngħaddu minnu. Ippreparati
internament iktar milli esternament.
Aktar trid tal-ewwel milli tat-tieni.
Hemm impenn ikbar u iktar interessanti għax dak ta’ barra jsir ħafna
drabi b’mod mekkaniku u ma jagħtix ir-riżultati li wieħed jistenna. Il-Milied wasal. Inkunu viġilanti aktar għas-sewwa, għall-ġustizzja
u għall-messaġġ veru li wassal għalina Sidna Ġesù Kristu. Iktar ma jsir dan, iktar tgħix ta’ bniedem
fid-dinjità tiegħek u iktar tirrispetta dik tal-oħrajn. Is-snin jgħaddu, aħna nkomplu mmissuhom, biss
la għandna naqtgħu qalbna u wisq u wisq inqas naqtgħu lura mill-ħajja. Nawgura, mill-qalb, il-Milied it-Tajjeb lil
kulħadd.
No comments:
Post a Comment