1. Jiġri x’jiġri, il-leġislatura tagħna
riesqa lejn l-għeluq normali tagħha.
Tgħallimna ħafna f’dawn il-ħames snin.
L-inkwiet, it-taqlib ekonomiku, il-kumplikazzjonijiet varji li wasslu
għal xenarji ta’ nkwiet mediterranju li konna ilna żmien ma naraw bħalu
servewna sabiex nissudaw iktar lilna nfusna.
Partit jissoda meta l-politiċi fi ħdanu jkunu għaddew minn ibħra mqallba
u jibqgħu sodi fuq saqajhom. Is-sustanza
politika tiġi minn formazzjoni u preparazzjoni interna u, fl-istess ħin, minn
esperjenza li tiġi għaliex wieħed ikun ġarrab.
Huwa minnu li għaddejna minn ħafna, biss dan m’għandux jitqies kontra
tagħna, imma favurina. Nippreferi, fl-inkwiet
finanzjarju li għadna għaddejjin fih, lil min huwa diġà ippruvat u mhux lil min
għadu jrid jibda l-vera esperjenza politika tiegħu.
2. Is-sabiħ ta’ partit li jgħaddi minn dan
kollu huwa proprju li jissoda fih ġabra ta’ persuni li kapaċi jirbħu
l-għawġ. M’hemmx dubju li t-tmexxija ta’
Lawrence Gonzi sarrfet f’diversi direzzjonijiet. Żammitna, l-ewwel, ċari fid-direzzjoni
politika neċessarja li kellna nieħdu.
It-tieni, basktet persuni li fehmu l-pajjiż xi kwalitajiet politiċi
jitlob mill-politiċi. Wieħed mhux dejjem
jifhem xi jfisser tgħaddi min-nar.
Ħafna, anzi, jiddejqu u jippruvaw jaħarbu minnu. Il-politika ma ssirx bl-immaġini, b’kemm
tidher, jew kemm timpressjona li għandek kwalitajiet li ma jkollokx, imma billi
tagħraf timxi xorta waħda ‘l quddiem, anke meta jidher li għandek ħafna
vuċijiet kontra tiegħek. Il-proċess ta’
formazzjoni ta’ dawk li huma rġiel, u mhux tfal, fil-politika jiġi minn
dan. It-tmexxija tal-pajjiż mhix
ġugarell f’idejn min irid jilgħab, imma f’idejn min huwa kapaċi jmexxi.
3. Il-Partit Nazzjonalista ilu jiġi
mgħobbi bir-responsabbiltà tal-pajjiż, proprju għax kien ukoll moħħu ċar
fid-direzzjoni li għandu jieħu biex il-poplu jimxi ‘l quddiem kif mexa. Il-kunflitt fil-Libja ma kien faċli
xejn. Illum, aktar ma jgħaddi ż-żmien,
iktar nirrealizzaw minn kemm għaddejna, kemm konna viċin li naraw xenarji ferm
differenti minn dak li seħħ. Biss
fil-kuraġġ, viżjoni u determinazzjoni li żamm Lawrence Gonzi, għamilna għamilna
l-passi t-tajba. Kull deċiżjoni kellha
mnaqqxa fiha futur aqwa għall-poplu Libjan.
Il-libertà, id-demokrazija m’humiex prinċipji ta’ ċerti popli biss, imma
ta’ kulħadd. Ħdima għal dan għax nemmnu
li r-relazzjonijiet soċjali u ekonomiċi bejn il-popli jikbru meta jkun hemm
id-demokraziji u mhux id-dittaturi. Iż-żerriegħa
li nżergħet is-sena li għaddiet biex tikber sew.
4. Għax hija parti mill-politika futura
tagħna li naraw li f’dak il-pajjiż, il-bidliet iservu direttament u
indirettament għal tkabbir magħna u fir-reġjun.
Minkejja l-jiem, li huma li huma, xorta waħda l-Prim Ministru, flimkien
mal-Ministru tal-Finanzi, niżlu fil-Libja.
B’aġenda verament fit-tul. B’miri
li nafu li jieħdu ż-żmien biex jintlaħqu, però li huma determinanti għall-jiem
li ġejjin għalina lkoll. Żvilupp
fin-negozju aqwa, b’xogħol u pagamenti garantiti huma passi li permezz tagħhom
nistgħu niftħu bibien ġodda. Mhux
ripetizzjoni ta’ dak li kellna, iżda proċess ġdid ta’ fiduċja akbar u għarfien
li nirbħu fih iż-żewġ naħat. Il-mira
tagħna hija ċara: nafu x’kellna u nafu x’irridu li jkollna. Biss, in-negozjanti m’humiex ħfief u jridu
lil min huwa abbli u kapaċi jmexxihom għat-tmiem. Żgur mhux forsi, il-vantaġġ tar-rikonoxxenza
li għandna bil-Prim Ministru m’għandniex narmuh.
5. Il-ġimgħa kompliet tissarraf f’aktar
riżultati u ħidma ekonomika tajba.
Il-figura li t-tkabbir tagħna fil-Prodott Gross Domestiku (GDP) huwa ta’
1.9% u dan ma ġiex b’kumbinazzjoni.
Bil-problemi kollha, bil-limitazzjonijiet tagħna, bil-gambetti kontinwi,
xorta waħda nirreġistraw żieda li hija verament impressjonanti. Il-finanzi tal-pajjiż mhux lura sejrin, anzi
‘l quddiem. ‘Il quddiem għax għandna
bnedmin li jżommu sod u għandhom viżjoni ċara għall-futur. Ħaddieħor ma jirnexxilux iżomm dak li kellu,
u anzi, sejjer lura. Aħna bil-preċiż
il-kontra. Ma nafx, bir-rispett kollu,
min għandu f’dan l-istadju jissogra billi flok iżommna mexjin lejn ibħra kalmi,
jafdana fil-maltemp b’min il-politika ekonomika tiegħu hija kompletament
il-kontra tagħna. L-Oppożizzjoni ma
taqbilx ma’ kif qed immexxu. Ma taqbilx
ma’ dak li qed jirnexxi.
6. 6. Il-budget jista’ ma jgħaddix, u hemm konsegwenzi ekonomiċi u soċjali għal dan. Però l-piż tar-responsabbiltà ma jistax jaqa’ fuq il-Gvern. Għax hu għandu dmir li jressqu u għandu dmir ikbar li jkun tajjeb. Dan wettqu, u wettqu tajjeb ħafna. Ħadd ma seta’ jgħid xi ħaġa differenti. Minflok, l-Oppożizzjoni qegħda terġa’ taħrab milli tivvota għas-sewwa. Kull persuna, għandu x’isem għandu jew kariga, ma jistax jaħrab mid-dmir li jwettaq is-sewwa. Iktar u iktar meta kulħadd jaf li vot kuntrarju jġib konsegwenzi li jistgħu faċilment jinħarbu. Vot kontra ma jwassalx għall-elezzjoni ġenerali qabel iż-żmien għax din, wara ħames snin, ser issir. Vot kontra, minflok, ser ikompli: l-ewwel, jirreġistra li l-Oppożizzjoni mhix kapaċi toħroġ mill-mekkaniżmi ripetittivi passati ta’ kif twettaq ħidmietha; u t-tieni, li joħroġ iktar il-kuntrast li l-Partit Nazzjonalista baqa’ dak li huwa ċar fid-direzzjoni tiegħu għall-futur sod ta’ dan il-pajjiż.
No comments:
Post a Comment