1.
Niċċelebraw
il-Milied bil-qalb. Il-festa hija waħda
reliġjuża, mimlija b’għerf u b’sustanza.
Kull bniedem għandu jagħraf li f’dan il-jum niċċelebraw it-twelid ta’
Sidna Ġesù Kristu. Nagħmluh għax nagħrfu
li minn dik il-ġurnata ‘l quddiem inbidlet l-istorja tad-dinja. Inbidel il-mod ta’ kif il-persuna tħares lejn
il-ħajja. Inqaleb kollox ta’ taħt
fuq. Inbidel il-mudell ideali ta’ kif
il-bniedem irid iħares lejn kif għandu jġib ruħu fis-soċjetà u fil-konfront
tal-oħrajn. L-ingredjenti tal-irġulija nbidlu
f’direzzjonijiet ‘il bogħod mill-ħruxija, mill-mibgħeda, mill-għira. Daħlet il-mara fil-post li għandu jkollha
fis-soċjetà. Ma baqgħetx ikkunsidrata bħala
oġġett, iżda bħala persuna determinanti, li ma għandha xejn inqas minn raġel. Saret rivoluzzjoni, riforma li minnha aħna
nibqgħu ngawdu, ġaladarba nifhmuha.
2.
Ftit
jiem ilu kien hemm il-kommemorazzjoni tal-ewwel sena mill-mewt ta’ Vaclav
Havel. Persuna li mmarkat il-bidla ġewwa
l-istati li kienu parti mill-ħakma tal-komuniżmu Sovjetiku. Intellettwal, poeta, awtur u promotur ta’
dikjarazzjoni importanti magħrufa bħala “Charter 77”. Kien il-bniedem li sofra billi spiċċa
arrestat, mitfugħ il-ħabs, sorveljat – f’kelma waħda: dissident. Simbolu tar-reżistenza kontra l-immoralità,
id-diżumanità, il-materjaliżmu u l-ħsieb li l-istat jirbaħ fuq il-bniedem. Kif l-istudenti l-ewwel, u l-poplu wara fl-għaxart’ijiem
bejn is-17 u s-27 ta’ Novembru 1989 waqqgħu r-reġim ta’ Gustav Husak, sab ruħu
President. L-ewwel ta’ dik li kienet iċ-Ċekoslovakkja
u wara l-qasma taċ-Ċeki. Kien il-bniedem
tat-transizzjoni, imma fuq kollox kien il-bniedem li ġġieled għall-valuri
fil-politika u fil-ħajja soċjo-ekonomika.
3.
Havel
ma kienx imrobbi f’ambjent nisrani. Ma
twelidx u tgħammed, anzi mexa fost dawk li kienu parti mill-ateiżmu, minn dawk
li kienu għamlu reliġjon miċ-ċaħda tal-verità tal-Eżistenza ta’ Sidna Ġesù
Kristu, li però wasal għall-istess konklużjonijiet. Quddiem il-ħruxija tal-politika
tal-komuniżmu, tal-materjaliżmu storiku ħass li jrid iwieġeb il-kontra. Kien hu li qal : « Against lies and
hate oppose truth and love ».
Il-politika, il-viżjoni tal-ħajja li hija bbażata fuq il-prinċipju li
m’għandux ikun hemm skrupli jew aġir ta’ attenzjoni, imma li kull fini jrid
jintlaħaq bi kwalunkwe mod, hu afferma li hija żbaljata. Il-bniedem Havel fehem li l-istat komunista
kien mar lura u tilef kull avvanz li l-vantaġġ tal-kristjaneżmu kien ġieb.
4.
Għax
Sidna Ġesù Kristu ġie biex jafferma li ebda soċjetà ma tista’ timxi ‘l quddiem
jekk kemm-il darba ma tkunx bażata fuq il-verità u l-imħabba lejn
il-proxxmu. Ebda mexxej, ebda ħaddiem,
ebda bniedem ma jista’ jagħmel il-ġid u s-sewwa jekk imur il-kontra ta’ dawn
il-prinċipji. Min jaħseb li għandu l-liċenzja
li jaġixxi ħażin u bil-forza, mhux tar-raġuni imma ta’ kull forma ta’ poter,
qiegħed fuq it-triq li twasslu għall-inkwiet.
Id-dinja hija mimlija b’eżempji ta’ persuni li ma semgħux u ma mxewx
fid-direzzjoni li għaddielhom Sidna Ġesù Kristu u għamlu diżastru. Hitler, Mussolini, Stalin, Lenin u diversi oħra,
għax ħasbu li l-politiku ideali jrid ikun bla qalb u preparat jaġixxi kontra
n-natura u s-sewwa ġiebu magħhom mewt, traġedji u distruzzjoni. Jibqgħu eżempji ta’ dak li l-bniedem m’għandux
ikun.
5.
Wara
tant sekli, l-ġlieda għas-sewwa hemm tibqa’ u trid issir. Mhux kull persuna però huwa lest li jidħol għaliha
u, minflok, imur għall-banalità tal-ħażen.
Jabbanduna lilu nnifsu u jwassal lilu nnifsu fl-ardità. Il-bniedem, f’kull pożizzjoni tal-ħajja tiegħu
għandu jifhem li jrid jara li m’huwiex imur kontra l-messaġġ, il-prinċipji li
Sidna Ġesù Kristu ġieb miegħu għalina lkoll f’jum il-Milied. Min imur kontra l-verità u kontra r-rispett
tal-bniedem, kull wieħed ġej minn fejn hu ġej, ikun qiegħed jitlef għalih
innifsu. Il-bniedem jikber fis-sustanza
tiegħu, fil-kwalità tal-ħajja tiegħu meta jorbot lilu nnifsu ma’ dawn
l-ankri. Kif tabbandunahom, terġa’ tmur
lura lejn dak li huwa antik u żbaljat u, fl-istess ħin, tispiċċa ssir dak li
m’għandekx tkun.
6. L-aħbar it-tajba hija hekk għax għaddiet lill-bniedem l-għodda,
l-għerf u l-metodu ta’ kif għandu jersaq ‘il quddiem fil-ħajja tiegħu. Anke f’din is-sena li waslet fl-aħħar u f’dik
li ser tibda meta l-politika, jekk ma noqogħdux attendi ser issir oppressjoni,
irridu nassiguraw li ma niżbaljawx fil-ħidma tagħna. Ma nkunux il-promoturi tal-anti-politika,
tal-anti-demokrazija u tal-materjaliżmu, iżda nkunu dawk li jkomplu jaħdmu għat-tajjeb,
bil-bżonn li nfittxu l-ġustizzja. Havel
wasal fejn aħna għandna l-vantaġġ li naslu iktar qabel, sija għax m’aħniex ngħixu
taħt il-komuniżmu, kif ukoll għax għandna ħajja r-reliġjon kattolika. Dawn il-vantaġġi nqegħduhom għall-ġid ta’ kulħadd. Nassiguraw li nwettqu s-sewwa billi niftakru
li l-Milied ifisser verità u rispett.
Nawgura mill-qalb il-Milied it-Tajjeb lil qarrejja
u b’mod speċjali lilek, Sur Editur u lill-ħaddiema tagħna kollha.
No comments:
Post a Comment