1. L-attenzjoni
tal-poplu f’dawn l-aħħar ġimgħat tas-sena hija maqsuma. Żgur mhux forsi, dawk li jikkunsidraw ruħhom
parti minn dawk li jgħixu, normalment jagħarfu li l-pajjiż mexa ferm iktar ‘il
quddiem. Min, fuq in-naħa l-oħra moħħu
biss fil-politika, jħares biss lejn jekk il-Gvern huwiex ser jibqa’
għaddej. Ir-realtà hija li din
l-amministrazzjoni mmexxija mill-Partit Nazzjonalista rnexxielha tilħaq
pożizzjonijiet li oħrajn tilfu. Tilfu
għax waqt li ħaddieħor waqa’ lura, u anzi kellu jmur għal pożizzjonijiet
soċjali u ekonomiċi ta’ snin ilu, aħna bqajna navvanzaw. Ġejna kkritikati u mmaqdra minn uħud li
tkellmu bħallikieku konna fil-bnazzi, biss ċert li meta jieqfu jirriflettu jammettu
li, minkejja d-diffikultajiet kollha, bqajna nirreġistraw passi ‘l quddiem.
2. Dawk
li ma tantx iridu l-ġid lil dan il-Gvern għamlu argumenti varji biex jippruvaw
iċekknu dak li nkiseb, biss illum il-ġurnata hemm żgur li l-leġislatura li ġie
elett għaliha rnexxielu jilħaqha.
Il-ħames snin li l-poplu vvutalu u li tah inkarigu għalihom seħħew. Anke jekk kien hemm daqqiet varji tal-minkeb
u taħt iċ-ċintorin, xorta waħda wasal.
Għamel ħames snin ta’ ħidma li permezz tagħhom irnexxielu jkompli jżomm
l-ekonomija għaddejja. L-istabilità soċjali
tagħna ġiet iktar u iktar issudata f’dan il-proċess. Issudata għax diġà kellha għeruq fondi u li
kienu kapaċi jkabbru u jagħtu frott. Dak
il-pedament sod baqa’ jagħti s-servizz tiegħu meta ġie l-maltemp. L-għaqal tal-passat serva u fl-istess ħin ma konniex
boloh imma komplejna għaddejjin inżidu.
3. Jgħaddi
jew ma jgħaddix il-Budget fis-seduti parlamentari li ġejjin huwa f’ħafna punti
sekondarju. Il-missjoni seħħet u l-vapur
issa dieħel sew fil-port tiegħu.
Il-miżuri li ġew meħuda f’dawn is-snin kienu tali li stabbilew passi
sodi li minnhom ebda Gvern ta’ dan il-partit m’għandu bżonn iġib l-eżerċizzju
finanzjarju annwali bħala xi kaxxa maġika.
M’għadux rigal tal-amministrazzjoni għal żmien il-Milied, mument li
jiddetermina jew il-kontinwazzjoni tal-eżistenza inkella l-kontra, imma sar
parti sħiħa minn żvilupp. Passi ‘l
quddiem li jkomplu jiggarantixxu tkabbir soċjo-ekonomiku mingħajr kumplikazzjonijiet
żejda. Direzzjoni ċara li ħarġet minn
persuni li ħadmu bl-għaqal. Dawk li
kienu lesti jissagrifikaw ħafna sabiex il-pajjiż ikompli jikber u jimxi ‘l
quddiem.
4. Qisu
xi forma ta’ figura ħierġa mill-mitoloġija Griega jew Latina, il-Gvern ried
jibqa’ jissaporti u jġorr il-piż tar-responsabbiltà ‘l quddiem. Ma hemmx settur ekonomiku wieħed li ma ġiex,
b’xi mod, indirizzat. Prinċiparjament
sabiex jibqa’ jiġi maħluq ix-xogħol u nibqgħu naraw iktar u iktar ħaddiema
jaħdmu. Il-prijoritajiet tagħna kienu
ċari. Biex niggarantixxu
l-kontinwazzjoni tal-ġid nazzjonali ħarisna li l-edukazzjoni u s-saħħa jibqgħu
jingħataw fondi neċessarji biex jaħdmu u jikbru. Il-poplu jikber fil-paċi u fiċ-ċiviltà tiegħu
meta l-Istat ikun kapaċi jieħu ħsieb il-bnedmin fdati lilu. Kapaċi jagħraf fejn l-aħjar li jinvesti
mingħajr ma jitlef mill-valuri u l-bażi tiegħu.
5. Dan
il-ħames Budget jagħlaq kapitolu ta’ din il-leġislatura. Kull min ilu jikkritika u jgħid diskors dispreġjattiv,
illum jirrikonoxxi li l-bastiment dieħel sew fil-port u ma hemm xejn iktar xi
jżommu. Huwa programm tajjeb ħafna tant
li anke l-Oppożizzjoni qegħda tintrabat li twettaq hi jekk tkun fil-Gvern. Biss m’huwiex il-ġebla tax-xewka ta’
ħidmietha. Jekk jiġi miċħud b’vot
kuntrarju, xorta tant sar li l-poplu jaf li hemm ammont kbir ta’ mertu li
fil-ħames snin li għaddew ġie mwettaq li jimmerita attenzjoni u rispett. Il-mument politiku huwa dak li hu. Hemm min ħakk idejh meta f’mumenti jew oħra
deherna qed naqgħu taħt il-piż tas-salib, biss illum l-istampa hija sħiħa. Il-pajjiż jagħraf, l-ewwel li dan huwa Gvern
li kellu ħafna kontra tiegħu u xorta rnexxielu jimxi ‘l quddiem u t-tieni, li
kien iwettaq ferm iktar kieku ma kellux dawn l-intoppi kollha.
No comments:
Post a Comment