15511. L-ONOR. CARMELO MIFSUD BONNICI staqsa lill-Ministru għall-Edukazzjoni u x-Xogħol:
Jista’ l-Ministru jgħid x’ġie effettivament diskuss fil-laqgħa informali għall-Ministri
tal-Edukazzjoni tal-Unjoni Ewropea li saret fis-17 ta’ Marzu f’Pariġi? Minn min
kien akkumpanjat? X’laqgħat bilaterali kellu? X’pożizzjoni ttieħdet minn
pajjiżna dwar id-diskussjoni tal-promozzjoni taċ-ċittadinanza u l-valuri komuni
tal-libertà, tolleranza u non-diskriminazzjoni permezz tal-edukazzjoni?
23/03/2015
ONOR. EVARIST
BARTOLO: Ngħarraf lill-Onor. Interpellant li fil-laqgħa
informali għall-Ministri tal-Edukazzjoni tal-Unjoni Ewropea li saret f’Marzu
f’Pariġi, ġie diskuss kif l-edukazzjoni u t-taħriġ jistgħu jilqgħu għall-isfidi
li joħorġu mill-inklużjoni soċjali, radikaliżazzjoni u ċittadinanza, liema
sfidi ħarġu b’mod qawwi u ikrah f’attakki terroristiċi riċenti f’żewġ pajjiżi
tal-Unjoni Ewropea. Il-messaġġ tal-laqgħa kien li l-edukazzjoni tilgħab parti
importanti mis-soluzzjoni u li bejn is-sistemi edukattivi tal-gvernijiet
nazzjonali hemm spazju għal koperazzjoni biex jintgħelbu dawn l-isfidi komuni.
Għal-laqgħa kont akkumpanjat mis-Sur Joseph Micallef, Direttur Riżorsi Umani fi
ħdan il-Ministeru għall-Edukazzjoni u x-Xogħol. Ma kienx hemm laqgħat
bilaterali uffiċjali.
Rigward x’pożizzjoni ttieħdet,
dawn huma l-punti mqajjma minn pajjiżna waqt id-diskussjoni tat-temi tal-laqgħa:
· Jinħtieġ li flimkien mal-impjegabilità nqiegħdu mill-ġdid
ċ-ċittadinanza bħala għan ċentrali tal-edukazzjoni. Jekk soċjetà tfalli milli
tgħix magħquda fid-diversità u tisfaxxa minħabba radikaliżazzjoni u terroriżmu,
l-ekonomija u l-ħolqien tax-xogħol ukoll ikunu affettwati.
· Qed inħallu s-sistemi edukattivi tagħna jinħatfu għal
kollox mill-PISAframework fejn
l-ittestjar u r-riżultati f’suġġetti akkademiċi huma meqjusa ħafna iktar
importanti minn valuri oħrajn umanistiċi u morali u li huma essenzjali għal ċittadinanza
attiva u demokratika.
· Is-sistemi tagħna għandhom jirrikonoxxu u jagħtu valur
lill-edukazzjoni li tippromwovi ċ-ċittadinanza kemm fil-qafas edukattiv formali
kif ukoll f’dak informali. Nipproponu li kontenut edukattiv ta’ ħiliet prattiċi
tal-ħajja jsir obbligatorju fil-livelli ta’ edukazzjoni bikrija, primarja,
sekondarja u post-sekondarja fejn tfal u żgħażagħ jingħataw rikonoxximent għall-impenn
tagħhom lejn iċ-ċittadinanza demokratika, solidarjetà soċjali, xogħol
volontarju u li dan il-pakkett ta’ ħiliet u esperjenza jingħata l-valur ta’
mill-inqas suġġett akkademiku wieħed fejn għandhom x’jaqsmu l-kundizzjonijiet
tad-dħul biex wieħed jgħaddi għal livell edukattiv ogħla.
Seduta 259
05/05/2015
No comments:
Post a Comment