1. Minn għada l-partit jkun lura
fil-Parlament. Jidħol lura biex tinbeda
t-triq tal-bidla li dan il-pajjiż għandu bżonn.
Jibda jaħdem fi proġett politiku differenti. Wieħed li huwa miftuħ għal dawk li jridu jagħtu
sehemhom, ta’ bnedmin liberi, b’saħħithom u li f’qalbhom iridu l-ġid veru
tal-poplu. Dawn ix-xhur li ħallejna
warajna servew biex niskopru mill-ġdid li aħna demokratiċi nsara. Li aħna kapaċi nċaqilqu u nimbuttaw
mill-qiegħ, mill-kunsillier, mit-tesserat, il-proċess politiku demokratiku li
jirnexxi. Li f’dan fhimna aktar li
għandna partit mimli b’riżorsi umani kbar.
Li fhimna li aħna għandna enerġija, preparazzjoni u determinazzjoni biex
ikun hemm bidla ġdida. Li aħna partit
tal-azzjoni bażata fuq il-valuri nsara li nħaddnu.
Leġislatura ta’ ħidma
2. Din hija leġislatura ta’ ħidma. Waħda li minnha rridu naraw fejn sejrin,
liema toroq nieħdu, ta’ liema metodu nutilizzaw, ta’ liema tattika rridu, ta’
liema strateġija ser nieħdu. Għandna
l-forza interna, għandna r-riżorsi, il-passjoni u d-dedikazzjoni biex nimxu ‘l
quddiem. Konfort għax nafu li jridu
jsiru bidliet fl-impostazzjoni tagħna.
Il-partit irid jiġi organizzat differentement. Il-membri tiegħu jitqegħdu fil-pożizzjoni li
jagħtu sehemhom aħjar, b’mod iktar effettiv.
Fejn kull persuna huwa importanti, u ħadd ma jiġi kkunsidrat
dispensabbli. Fejn il-mezzi tal-partit
ikunu miftuħa, għad-dispożizzjoni ta’ iktar vuċijiet, anke dawk li jistgħu
jidhru kuntrarji għal xulxin.
Nibnu differentement
3. Irridu nibnu differentement il-proġett
politiku tagħna. Il-manifest elettorali
tagħna jrid jibda jinħadem minn issa.
Jinħadem b’iktar parteċipazzjoni u kollaborazzjoni. Jinħadem minn taħt għal fuq. Bejn dawk li għandhom il-polz tal-preżent u
dawk li għandhom l-esperjenza tal-passat.
Fi proċess ta’ diskussjoni, ta’ djalogu, ta’ konfrontazzjoni ta’
ideat. Li nifhmu, f’dan kollu, li
għandna nkunu fiċ-ċentru politiku u moderat li dan il-poplu jrid mingħandna.
Parti mil-linja sabiex nassiguraw li nkunu għodda politiċi li nġibu ordni
soċjali ġust illum, u nħarsu li jkun hemm mekkaniżmu iktar effikaċi
għat-twettiq ta’ dan fil-futur li ġej.
Lejn il-politika t-tajba
4. Inkunu mill-ġdid dak il-partit li
rrappreżenta, għal żmien twil, il-mod tajjeb ta’ kif issir il-politika. Nifhmu li hemm sejħa li permezz tagħha
l-elettorat qed jippretendi mingħandna f’dan il-partit li nkunu dawk li jġibu:
l-ewwel, id-dinjità lura lill-politika; u t-tieni, lil dawk li jservu fil-politika. Nikkumbattu dawk li huma ċiniċi fil-politika
Maltija. Ta’ dawk li jaħsbu li kull min
jidħol fil-politika jidħol għall-interess individwali u egoistiku tiegħu. Li jifhmu mill-ġdid li hemm ħafna persuni fi
ħdan il-partit tagħna li huma ġenerużi u altruwisti. Li jemmnu lkoll fis-sewwa, fl-onestà,
fit-trasparenza tal-imġieba tagħhom, li jikkumbattu lkoll il-kriminalità,
l-illegalità u l-atti ta’ korruzzjoni morali u materjali. Li, fuq kollox, jagħtu ħafna mill-ħin tagħhom
għall-oħrajn mingħajr ma jippretendu xejn lura, salv li jseħħ u jiġi mplimentat
is-sewwa.
L-alternanza parlamentari
5. Dan fih iktar u iktar rilevanza f’dan
il-mument politiku partikolari.
L-alternanza parlamentari ma hix inevitabbli. Però, għal min iħoss il-polz u jara dak li
għaddej jifhem li hija proġett politiku possibbli. Qegħdin fit-tieni leġislatura ta’ dan
il-Gvern. Wieħed li bena l-kunsensi
elettorali tiegħu fuq numru ta’ punti li m’humiex diffiċli biex nifhmu. Punti li, fil-verità, jippruvaw jimitaw dak
li sar aħjar minn Gvernijiet Nazzjonalisti preċedenti. Biss, kif nafu, l-oriġinal jibqa’ dejjem
aħjar mill-kopja. Mhux biss, imma dan
il-mudell, li jidher li huwa tant b’saħħtu fl-operat tiegħu, fil-verità ssibu
li m’huwiex kif jidher. Hemm dgħjufijiet
li għad irridu narawhom ċari beraħ.
Fir-realtà, għal min jaħseb u jifhem, il-bieb politku huwa miftuħ,
l-opportunità qegħda hemm, u rridu nagħrfu iktar il-linja li rridu nieħdu jekk
irridu nbiddlu.
Responsabbiltà politika
6. Għandna r-responsabbiltà politika fuqna
lkoll. L-unità interna fil-partit hija
f’dan essenzjali u determinanti. Fejn
irridu nifhmu li nistgħu nieħdu toroq differenti fit-triq tal-għażla għal min
imexxi, però ladarba niddeċiedu allura hemm pożizzjoni waħda. Qegħdin, anzi għadna kif dħalna, fil-bidu
tas-seklu wieħed u għoxrin. Seklu li
huwa mimli b’wegħdiet differenti, bil-possibilità ta’ bidliet differenti li
bihom nistgħu nassiguraw iktar ġustizzja u ferħ għall-poplu tagħna. Il-partit għandu għad-dispożizzjoni tiegħu
diversi membri parlamentari, diversi kunsilliera u kandidati li fuqhom jista’
jibni proġett politiku. Bnedmin li sabu
bnedmin oħra juru l-fiduċja fihom.
Persuni li jirrappreżentaw il-viżjoni tas-soċjetà li dan il-poplu għandu
ġewwa fih.
Kap ġdid u determinat
7. Il-Kap il-ġdid, Adrian Delia, huwa parti u
riżultat ta’ dan il-proċess demokratiku intern fi ħdan il-partit. Konklużjoni loġika li bih qegħdin naqbdu
linja politika differenti. Mhux
fil-valuri demokristjani li aħna parti minnhom, imma fil-metodoloġija,
fl-istrateġija, fit-tattika. Huwa qiegħed
hemm u qabad din it-triq mhux għax ġie impost minn xi ħadd, imma għax
il-militanti u l-votanti tal-partit hekk, fil-libertà tagħhom, riedu. F’din ir-realtà, f’din il-pożizzjoni politika
jidher ċar diġà li qiegħed jimxi ‘l quddiem, minkejja dak li kellu
jaffronta. Ġieb lura miegħu riħ ġdid ta’
bidla u entużjażmu politiku li konna ilna ma naraw. Kif jidher mill-ewwel passi tiegħu, qiegħed
jiġbed il-partit għażiż tagħna lejn il-progress u l-perseveranza politika li
għandna bżonn. Anki jekk, irridu nammettu,
li telaq b’kurrenti kuntrarji, fl-attenzjoni, paċenzja u determinazzjoni tiegħu
jaf x’inhuwa jagħmel. Qabad lura
l-ideat, il-ħsibijiet u l-passi li kienu ċwievet ta’ suċċess għall-mexxejja
passati tal-partit. Għax, ngħidu
x’ngħidu, l-ideat it-tajba ma jiqdimux u ma jinbidlux.
No comments:
Post a Comment