1. Proprju llum pajjiżna ser
ikollu fuqu l-piż u r-responsabbiltà tal-Presidenza tal-Unjoni Ewropea. Ħdima għaliha fil-passat u għandna
s-sodisfazzjon li narawha sseħħ quddiemna.
Ser ikun dan il-pajjiż li jrid jaffronta l-għeqiedi li tul dawn l-aħħar
snin inġabru. It-tmexxija, l-abbiltà
fid-diversi setturi tal-politika u tal-amministrazzjoni ser jitqegħdu għal
prova akbar. Hija esperjenza unika li
hija mimlija perikli politiċi.
Gvern imċarrat
2. Għalhekk hemm ir-realtà li
l-Gvern, bid-dimensjonijiet u l-limitazzjonijiet tiegħu, ser ikun
imċarrat. Imġebbed bejn il-problemi
nazzjonali, li inevitabbilment iqumu, u dawl Ewropej. Għax nagħrfu li deħlin għal baħar imqalleb li
jista’ jara l-forza tal-irwiefen jiżdiedu sew. Kemm aħna preparati għal dan, il-fatti ser
ikunu l-prova finali. Jekk għandniex
bnedmin imbaskta u mħarrġa, il-futur ser jgħidilna.
Jiżloq fin-niexef
3. Nittamaw li l-biżgħat ta’ xi
wħud ma jseħħux. Biss, tant hemm xi jsir
u tant hemm linji ta’ komunikazzjoni twal li faċli li wieħed jiżloq
fin-niexef. Il-Gvern, jgħid x’jgħid,
irid jammetti li għandu hawn żaqqu aktar ratba mis-soltu. Ser ikun hemm min, fil-gazzetti u l-midja
barranin, li jipprova jagħmel xalata mid-dnubiet venjali, u aktar u aktar minn
dawk mortali.
Pressjoni politika
4. Għalhekk nifhmu li l-pressjoni
politika ser tkun ferm aktar għolja minn dik li hija diġà. Ngħid dan għax hemm min forsi qiegħed
jimmaġina li din hija xi forma ta’ passiġġata trankwilla. Xi waħda mimlija b’opportunitajiet politiċi
lifihom jittieħdu r-ritratti, jsiru l-konferenzi tal-aħbarijiet, fejn kulħadd
ikun qiegħed jitbissem. Is-sitwazzjoni
ser tkun kompletament differenti u kull kelma li tingħad, kull mossa li ssir,
kull laqgħa, jiġu studjati.
Id-dinamika qawwija
5. Min kellu diġà l-esperjenza
unika li jkun ministru fi ħdan il-kunsilli varji japprezza forsi ftit
aktar. Id-dinamika hija qawwija u kull
min jippresjedi jsib ruħu mġebbed mal-irkejjen tal-Unjoni Ewropea. U dan m’huwiex “sempliċement” il-Brexit Ingliża,
imma hemm iktar li qiegħed ibaqbaq. Ċert
li l-partiti l-iktar viċin tal-lemin estrem ser ikomplu jilgħabu l-karti
tagħhom, iktar u iktar jekk isibu li ma nistgħux inlaħħqu.
Attenzjoni kbira
6. Iċ-ċirkostanzi huma proprju
għalhekk ta’ attenzjoni kbira għalina li qegħdin fil-bankijiet
tal-Oppożizzjoni. Min jaħseb li ser
noqogħdu nagħmlu xi ostakli jew tfixkil lill-Gvern qiegħed jiżbalja. Bħall-każ tat-tarbija ta’ Salamun, m’aħniex
lesti li narawha tinqasam. Ser inżommu
f’rasna li l-presidenza ħdimna u argumentajna favur tagħha meta kien hemm min
ma ridhiex. Anzi, kif kien hemm min
fakkarni, li parti mill-proposta kuntrarja kienet bażata fuq il-ħsieb li
m’aħniex kapaċi nilħqu l-livell u nwieġbu għas-sejħa.
Impona ruħu
7. Ngħid dan minkejja l-fatt li
fl-aħħar xhur tas-sena li għaddiet, il-Gvern ma tantx mexa bl-ingwanti
mal-Oppożizzjoni. Impona ruħu f’diversi
ċirkostanzi, kien diffiċli, tkessaħ ukoll u anki jekk naqsitlu l-maġġoranza
parlamentari, xorta ħa ħsieb li jkun hemm xamma evidenti ta’ arroganza
politika. Sinjali li ħadna ħsieb
nosservaw u nassorbu fil-lewn tagħna.
Fejn il-lingwaġġ ma kienx proprju diplomatiku u anqas l-aġir ma kien
qiegħed iħares fit-tul għal dak li ġej.
Id-demokrazija tibqa’
għaddejja
8. L-id tal-kollaborazzjoni
politika hemm xorta ser tkun. Biss,
ħidmietna fid-dmir tagħna li trid tibqa’ ssir.
Nittama li ħadd ma jippretendi li nagħmlu sitt xhur nistennew l-ewwel
ta’ Lulju biex nagħmlu l-argumenti politiċi.
Il-pajjiż tagħna jrid jibqa’ għaddej normali. Id-demokrazija trid tibqa’ titħaddem
fl-organi sħaħ tagħha. Il-Parlament
jibqa’ jiltaqa’ regolarment.
L-interpellanzi jibqgħu jsiru, flimkien mal-interventi tagħna fil-Kamra
u fil-Kumitati tagħha.
Il-Kungress tal-PPE
9. Ir-responsabbiltà politika
tagħna hemm kienet u ser tibqa’. Hija
sfida partikolari għalina żgur. Fin-naħa
tagħna anzi assigurajna, mertu tal-Kap tal-Oppożizzjoni nnifsu u l-ewro
deputati tagħna, li jsir il-Kungress tal-Partit Popolari Ewropew f’pajjiżna tul
il-Presidenza. Mument partikolari li fih
innifsu biss jaf, kif nipprevedu, jkun determinanti għal pajjiżna. Għax li ġġib daqshekk membri parlamentari
Ewropej, kapijiet u uffiċjali ta’ partiti demokristjani f’daqqa fuq dawn
il-gżejjer jiżblokka u jiffaċilita l-pożizzjonijiet li jittieħdu.
Pożizzjoni komuni
10. Ir-riżultati tajba jew le ta’
dawn l-ewwel sitt xhur tas-sena ma jibdewx u jispiċċaw hawn. Dawn ser jibqgħu mwaħħlin magħna fis-snin li
ġejjin. Il-memorja istituzzjonali ma
tantx hija ħanina jew taħfer. Proprju
għalhekk li f’din l-isfida partikolari, l-Oppożizzjoni tippretendi ferm aħjar
mill-Gvern. Tistenna żgur li għandha
tiġi konsultata u aġġornata serjament fuq dak li jkun għaddej. Li għalhekk, il-pożizzjonijiet politiċi li
jittieħdu mill-Gvern ikunu komuni u mhux ta’ firda.
Kuruni tal-glorja
11. Jista’ jkun hemm min jaħseb
żbaljatament li dan m’għandux iwettqu.
Li għandu jibqa’ għaddej għal rasu għax jimmaġina li ser ikun mimli
bil-kuruni tal-glorja fl-aħħar u li ma għandu jaqsamhom ma’ ħadd. Imma l-esperjenzi politiċi ta’ oħrajn juru
proprju l-kontra. L-għaqal, il-prudenza
jimbuttaw lejn iktar konverġenza, djalogu u trasparenza. Kemm il-Gvern ser iwieġeb għall-okkażjoni
f’din is-sena ta’ sfidi partikolari għad irridu naraw. Mill-Oppożizzjoni nibqgħu nistennew u naraw,
mingħajr ma nonqsu minn dak li l-poplu jistenna minna. Ikun xi jkun, minn qalbi nawguralkom is-Sena
t-Tajba, mimlija b’ħidma favur is-sewwa.
No comments:
Post a Comment