1. Hemm mumenti, eventi uniċi fl-istorja
tad-dinja li t-trapass taż-żmien ma jnessix u ma jwennisx bil-balzmu
tal-ħajja. Nafu li l-bniedem, bħal ma
jaf ikun strument tas-sewwa, jaf jippresta ruħu biex ikun direttament il-kontra. Minn ġewwa fih, kif naraw, flok joħorġu
sentimenti tajba, joħorġu dawk li jagħmlu l-ħsara. Flok jaġixxi biex iġib il-ġid, jaġixxi biex
jagħmel il-ħsara lill-proxxmu u lis-soċjetà.
Hemm f’din it-triq livelli varji ta’ ħażen u effetti negattivi. Għalhekk, wieħed f’dan għandu jiddistingwi
bejn azzjoni u oħra. Proprju minħabba
dan li, sena wara sena, għandna d-dmir li nfakkru dak li għadda minnu poplu
partikolari fl-aħħar seklu.
2. Għax jgħaddu kemm jgħaddu s-snin, ma hemm
xejn li jista’ jħassar mill-memorja tagħha l-atroċitajiet li seħħew
fil-kampijiet tal-konċentrament li l-Ġermanja Nażista ħolqot. Ma nistgħux niddikjaraw li aħna bnedmin
f’ċiviltà u ninsew dak li ġie kommess b’tant aġir żbaljat ġewwa Auschwitz u Dachau. Ma nistgħux indawru wiċċna u ma niftakrux li
sitt miljun persuna, nisa, tfal u rġiel inqatlu, akkużati li kienu ulied
imwielda minn ġenituri Lhud. M’għandi
ebda dubju f’rasi li għandna d-dmir, bħala ċittadini Ewropej, li niftakru u
nfakkru f’dak li seħħ. L-ewwel
għall-memorja u l-imħabba ta’ dawn l-innoċenti li nqatlu b’tant atroċità u
krudeltà. It-tieni sabiex nassiguraw li
nkunu parti minn dik il-forza li tassigura li qatt iktar ma jkollna aġir
simili.
3. Iktar ma jgħaddi ż-żmien, iktar wieħed
jiskopri dak li l-ġenn ta’ dan il-proġett Nażista Hitlerjan wettaq. Għax huwa impossibbli u inġustifikabbli li
taċċetta li bnedmin għandhom dritt joqtlu oħrajn għax suppost li jappartjenu
għal razza differenti minn tagħhom. Jew
li jaċċetta li hemm xi forma ta’ verità f’dak li qalu li, għax kienu Arjani,
kienu superjuri. Il-liġijiet li nbnew
minn numru ta’ pajjiżi, fosthom fil-Ġermanja u fl-Italja li fihom ġie dikjarat
li għandha tiġi protetta s-suppost “purezza tar-razza” u allura hija
ġustifikata l-eliminazzjoni tagħhom huma xhieda għal dejjem li ma tista’
titħassar qatt. Bħalma l-Għaxar
Kmandamenti huma xiehda għal dejjem tas-sewwa, daqshekk ieħor huma in kuntrast
għaż-żmien li ġej tal-ħażen.
4. Daqshekk ieħor huma prova diretta
d-diversi dokumenti li waslu għandna, fejn insibu l-fissazzjoni taż-żamma
tal-ordni u l-perfezzjoni ta’ kif twettqu dawn id-delitti. Meta wieħed jaqra kitbet dawk li b’xi mod
għaddew minnhom, bħal Primo Levi, jew isibu jaqraw dak li kitbet Hannah Arendt
dwar il-proċess ta’ Eichmann jifhem iktar dan.
Wieħed jifhem: l-ewwel kemm hija żbaljata u kontra n-natura tal-bniedem
il-forza tal-lemin estrem; u t-tieni kemm in-natura umana tippresta ruħha wkoll
li twettaq aġir atroċi u kundannabbli bħal dan.
Ma hemm ebda argument li jista’ qatt jitressaq li bih wieħed jista’ b’xi
mod isib xi ħajt ta’ kenn għal dak li seħħ.
5. Kif jispjega iktar fil-fond il-Professur
Lhudi Yehuda Bauer, bniedem li kellu kliem ta’ tifħir għal ħidmet il-Papa
Benedittu XVI: “The basic motivation was purely ideological, rooted in an
illusionary world of Nazi immagination, when an international Jewish conspiracy
to control the world was opposed to a parallel Aryan quest. No genocide to date had been based so
completely on myths, on hallucinations, on abstract non-pragmatic ideology
which was then executed by very rational pragmatic means”. Kliem li għandhom jiftħulna iktar għajnejna
fi staġun politiku fejn il-verità titwarrab u l-gidba tinġieb ‘il quddiem biex
tfixkel.
6. Proprju għalhekk li pajjiżna jagħmel sew
li llum, il-Ġimgħa 27 ta’ Jannar, jingħaqad mal-pajjiżi oħra Ewropej sabiex
ifakkar ix-Shoah. Iwassal huwa wkoll li
aħna qegħdin fuq in-naħa taċ-ċiviltà nisranija.
Jassigura li l-ġenerazzjonijiet li ġejjin f’dawn il-gżejjer jifhmu kemm
dan kien ħażin, u kemm huwa perikoluż li wieħed isegwi l-ideat żbaljati li
welldu dan il-ġenoċidju. Ix-Shoah ma
tistax titħassar. Dmirna llum jibqa’ dak
li nfakkru u nitkellmu kontra. Kontra dan
il-ġenn uman li ħallsu l-prezz għalih miljuni ta’ ħutna Lhud.
No comments:
Post a Comment