1. F’dawn il-jiem xitwin, in-natura tieqaf
tistriħ tiġbor il-forzi tagħha. Ħafna
huma dawk is-siġar li jinżgħu mill-weraq tagħhom jistennew, anki bl-għajnuna
ta’ żabra, il-bidla fl-istaġun. Temp
kiesaħ importanti. Daqshekk ieħor
ix-xita abbundanti. Hemm ċiklu naturali
li jrid, u anzi għandu jiġi rispettat.
Il-politika għandha minn dan ukoll.
Partit jidħol fl-istaġuni huwa wkoll.
Huwa proċess normali għalina wkoll.
Dedikazzjoni
2. Hemm l-istaġun tal-Gvern u hemm dak tal-Oppożizzjoni. It-tnejn huma għas-servizz tal-poplu. It-tnejn huma importanti biex isaħħu, jibnu u
jibdlu s-soċjetà. Il-mument tal-Oppożizzjoni
huwa wieħed li jitlob attenzjoni, preparazzjoni, rivalutazzjoni u
awto-kritika. Dak tal-Gvern ħwejjeġ
oħra. It-tnejn huma impenjattivi. It-tnejn jesiġu dedikazzjoni kontinwa fil-ħin
u fil-ħidma li trid issir sabiex wieħed jistenna l-istaġun tal-frott.
Proċess progressiv
3. Fil-politika lokali dawn ir-regoli, għal min
irid jeħodhom, jgħoddu sew. Tul din il-leġislatura,
li issa ser immissu mar-raba’ sena tagħha, dan qiegħed isir. Proċess progressiv li jerġa’ jibni u
jissoda. Iktar u iktar fejn użajna
l-prudenza u l-perseveranza biex nibqgħu persuni rilevanti. Nibqgħu nwasslu l-messaġġ ta’ alternattiva
kredibbli u li huwa differenti. Wieħed
li jrid ikompli jasal b’attenzjoni u bil-metodu t-tajjeb. Mhux biss b’linja strateġika imma l-iktar, u
fundamentalment, għax hekk hija l-linja t-tajba.
Vox populi
4. Tul dawn ix-xhur din il-ħidma akkumulat
sew. Hija tressqet quddiem l-elettorat u
permezz tagħha l-partit reġa’ żied fil-kunsensi tiegħu. L-iktar fejn, bl-użu tar-raġuni, saru
l-argumenti li għalihom il-Gvern m’għandux tweġibiet. Anzi, iktar minn hekk, fejn ħareġ il-kuntrast
bejn dak li l-partit fil-Gvern kien qiegħed jgħid fl-Oppożizzjoni u dak li huwa
issa jwettaq f’ħidmietu. Anki jekk
nemmen li diversi qegħdin joqogħdu lura u jwieġbu l-kontra, fit-telefonati
tal-Vox Populi l-indikazzjonijiet huma ċari.
Prudenza
5. Hemm min żbaljatament jaħseb li l-politika
ġewwa pajjiżna trid issir b’ħafna xenati, melodrama, reazzjonijiet
sproporzjonati, rabji u għajjat. Biss
l-esperjenza turi proprju l-kontra.
Il-maġġoranza li minn elezzjoni għal oħra trid tinbena tiġi minn analiżi
attenta, loġika u persważiva. Kif jgħidu
f’pajjiżna: ir-raġuni ma tridx forza.
Lezzjoni li trid tinżamm quddiemna għax hemm dejjem mumenti meta wieħed
ikun ittantat imur il-kontra. Proprju
fuq hekk, kif jgħid il-persunaġġ ta’ William Shakespeare: “The better part of
valour is discretion”.
L-appoġġ żdied
6. Il-politika għandha f’dan tibqa’ ssir
mill-politiċi. Meta jafdaw ruħhom
f’ħaddieħor, speċjalment min ma jkun qiegħed jorqod u jqum mal-poplu, jitilfu
triqathom. Mhux faċli tagħraf dan, imma
d-diskrezzjoni tagħtik abbiltajiet aqwa biex tagħżel. Proprju dan li sarrafna tajjeb biex il-Partit
Nazzjonalista żied fl-appoġġ. Żiedu għal
żewġ raġunijiet prinċipali: l-ewwel għax il-Gvern tgeżwer wisq fl-arroganza
bil-maġġoranza li għandu; u t-tieni għax hemm bżonn bidla fil-metodu politiku
li jġib l-affarijiet lura għas-sewwa.
Id-dgħajfa
7. Hemm f’dan min jipperċepixxi żbaljatament li
hemm xi forma ta’ dgħjufija. Forsi jkun
imħajjar jaħseb li l-politika t-tajba trid issegwi l-estremiżmi tal-lemin jew
tax-xellug biex tkun b’saħħitha. Biss,
dan m’huwiex il-każ u dejjem nikkonsla mad-“dgħajfa” f’numru ta’ lezzjonijiet
tal-ħajja. L-ewwel, li min jaħseb li
huwa b’saħħtu jkun fil-fatt dgħajjef u min dgħajjef ikun b’saħħtu. It-tieni, f’dak li Aristotli kien qal: “The
weak are always anxious for justice and equality. The strong pay no heed to either”. It-tielet, missierna San Pawl, fl-ittra
lill-Korintin li fl-avversitajiet, fil-persekuzzjonijiet: “When I am weak I am
strong”.
L-għeruq
8. Qegħdin verament fix-xitwa, proprju
fil-mument fejn l-għeruq demokristjani tagħna jissudawna. Nistgħu nidhru minn barra li bħalissa
m’għandniex weraq jew frott imdendel.
Biss, dan m’huwiex dgħjufija.
Huwa anzi mument ta’ preparazzjoni.
Jista’ jkun hemm min ikerraħna jew jipprova jċekkinna, biss l-art hija
fertili ħafna għalina. Proprju għax
m’aħniex fl-ardità jew fl-isterilità tal-liberaliżmu u l-konservattiviżmu li
bqajna forza progressiva favur il-ġustizzja soċjali. Proprju għax bqajna partit bi prinċipji, li
għadna kalamita qawwija għall-kunsensi elettorali.
Xemx tal-ġustizzja
9. Meta nħarsu lura ma nistgħux ma naċċettawx
li l-prudenza u d-determinazzjoni wassluna diġà parti mit-triq tagħna. Jonqosna aktar ħidma attenta u bażata fuq
l-għeruq tagħna. Biss, dan ma jfissirx
li progress ma sarx; anqas li m’aħniex telgħin lura fis-siġġijiet
parlamentari. Ifisser li qegħdin niġru
t-tellieqa t-tajba lejn ix-xemx tal-ġustizzja.
Fix-xhur li ġejjin, dan sejrin inkomplu nwettquh. Ikun żball min minna b’xi mod jaqta’ qalbu u
daqshekk ieħor min jiġġudikana fuq id-“dgħjufija” tagħna. Konvinti biss proprju fuq l-esperjenza
passata li min jaħseb li huwa b’saħħtu huwa dgħajjef u min hu dgħajjef huwa
b’saħħtu.
No comments:
Post a Comment