1. Il-pajjiż,
għalkemm jista’ jiġi aljenat minn ħaġa u minn oħra, ma jistax ma jirrikonoxxix
l-impenn tal-Gvern li jwettaq il-programm elettorali tiegħu. Id-diversi punti ta’ riforma li tħabbru li
ser isiru numru ta’ drabi jispiċċaw jintilfu fost aħbarijiet oħra. Id-dinja hija dinamika iktar bil-mezzi
tax-xandir li għandna llum u dan, jekk ma toqgħodx attent, inessik u jtellfek
minn dak li jkun qed isir. Il-passi
t-tajba jintilfu fost id-diversi punti ta’ eventi li jseħħu ma kull jum.
2. F’dan
ix-xahar kif kien ippjanat, l-Uffiċċju tal-Prim Ministru, taħt id-direzzjoni
tas-Segretarju Parlamentari Mario de Marco, daħal għall-proċess tar-riforma
fil-MEPA. Issa, għalkemm wieħed irid
jgħid li saru passi f’leġislaturi oħra għal bidliet, qatt ma kien hemm sforz
daqshekk qawwi sabiex minn dak li għandna llum nimxu ‘l quddiem. Mill-esperjenza, Irrid ngħid li mhux faċli
tasal għal soluzzjonijiet bilanċjati li jassiguraw li tibdel dak li ma jaħdimx
mingħajr ma titlef it-tajjeb li hemm.
3. Għalhekk
kien fiha biċċa xogħol sew sabiex jiġu identifikati punti li qed iżommu lura
lil din l-organizzazzjoni milli taħdem kif għandha għas-servizz tal-poplu. Dan però sar u sar fi żmien qasir, wara
proċess delikat u laborjuż ta’ diskussjoni u djalogu. Illum il-pajjiż għandu għad-disposizzjoni
tiegħu abbozz ta’ liġi li daqt ikun diskuss fil-Parlament pilotat minnu. Il-linja tar-riforma hija bażata fuq erba’
pedestalli importanti: il-konsistenza, l-effiċjenza, il-kontabilità u
l-infurzar.
4. Dawn
huma l-linji gwida li fuqhom għandna nassiguraw ħidma aħjar ġewwa l-MEPA. Kollha għandhom l-importanza, ibda
mill-effiċjenza li numru ta’ drabi tispiċċa u ma tibqax tidher bil-konsegwenza
li dak li jista’ jinħeles malajr idum għaddej u kompli bil-kontabilità. L-akkontabilità hija determinanti, kif ingħad. Importanti għax minnha jibda u jispiċċa ħafna
minn dak li jsir. Sfortunatament hemm
perċezzjoni li nbniet f’dawn is-snin li l-affarijiet ma jsirux kif għandhom,
b’dewmien u nuqqas ta’ trasparenza. Din
trid tiġi kumbattuta b’kif ingħad tajjeb, “sens qawwi ta’ etika msaħħa minn
proċess ta’ skrutinju.”
5. Ma
hemmx dubju li l-linja tal-Gvern hija waħda li tmexxina, li tagħti riżultati
iktar diretti u li jinħelsu malajr l-applikazzjonijiet mingħajr dilungar jew
tfettiq żejjed. Għalkemm ma ngħadx, però
huwa ċar u ovvju li l-aktar li hemm lok għalih huwa l-użu tas-sens komun. Għalhekk, meta taqra ħafna mill-artikoli ta’
l-abbozz ta’ liġi tinduna li l-miżuri proposti huma diretti lejn iktar
sempliċità, loġika u eliminazzjoni ta’ prattiċi kumplikati li bdew joqtlu
l-iskop tal-liġi nnifisha.
6. L-abbozz
lest. Issa tibda t-triq li taf tkun
twila fil-Parlament tagħna sabiex jiġi trasformat fil-liġi tal-pajjiż. Jekk dan isir bl-inqas atrit fil-Kamra u
b’aktar kunsens inkunu qed nagħtu messaġġ ċar li l-pajjiż kollu għandu bħala
prijorità din ir-riforma. Nittama li
l-moderazzjoni, l-ideat progressivi u, fuq kollox, is-sens komun iwasslu lill-Oppożizzjoni
sabiex tipparteċipa favur dan l-abbozz u l-prinċipji importanti li fih. Jiġri x’jiġri, din hija riforma neċessarja
għall-poplu tagħna – waħda li għandha tkompli tissoda s-sewwa, it-trasparenza u
l-effiċjenza kontra l-egħdewwa tagħha.
Artikolu li deher fil-Mument fil-21 ta Jannar 2010.
No comments:
Post a Comment