1.
Il-poplu li sema’ jew qara d-diskors tal-Budget induna
mill-ewwel li l-Gvern, għal darba oħra, irnexxielu jiżviluppa pjan ta’
strateġija ekonomika u soċjali li jwieġeb għar-realtà. Anzi, kien mill-iktar ċar li minkejja
d-diversi messaġġi ta’ dlam u pessimiżmu, il-Ministeru tal-Finanzi ffoka fuq
miżuri li jagħmlu sens u li jistgħu jitwettqu.
Il-pajjiż, żgur mhux forsi, skanta kif bil-maltemp kollu li d-dinja hija
għaddejja minnu xorta ġie ppreżentat pakkett ta’ ħidma li ser ikompli jassigura
li noħorġu minnha kemm jista’ jkun malajr.
Dan huwa pass fid-direzzjoni t-tajba.
2.
Ħadd ma jista’ jiċħad li daħal ħafna ħsieb u l-politika
tal-Gvern li jiftaħ għad-diskussjoni dak li jkun ser jiġi propost hija triq
eċċellenti. Ma hemmx dubbju li r-responsabilità
tad-dokument hija tagħna, biss fih hemm kwantità kbira ta’ suġġerimenti, ideat
u programmi li ġew mill-pajjiż kollu. Ma
hemmx fejn wieħed jista’ jiftaħ iktar l-impenn tal-Prim Ministru li flimkien ma’
l-eletturi tiegħu jimxi ‘l quddiem. Id-djalogu
qiegħed isir bil-fatt fuq l-għola livelli.
3.
Il-kredibiltà tal-Eżekuttiv kibret ferm aktar milli
wieħed jaħseb b’dawn il-passi. L-ewwel,
għax il-pajjiż fehem li ersaqna bi proċessi li jħarsu l-prijoritajiet ewlenin
tagħna: f’kelma oħra x-xogħol, l-investiment, it-turiżmu, t-toroq, Għawdex, l-edukazzjoni,
s-saħħa u l-ambjent; it-tieni, li għażilna bil-għaqal fejn għandna
nikkonċentraw l-isforzi tagħna sabiex nassiguraw verament li x-xenarju li ġie
fuqna neħilsu minnu kemm jista’ jkun malajr u t-tielet, li ma qagħdniex imorru għall-proposti
bla sens, bżar fl-għajnejn u li minnhom il-pajjiż jitlef. Strateġija politika u ekonomika diretta għal
fejn hemm verament il-bżonn tagħha.
Sinjal ċar u evidenti li nafu sew x’qed nagħmlu.
4.
Mhux biss, imma naqas iktar il-piż li wieħed għandu
jagħti lill-Oppożizzjoni f’sitwazzjonijiet simili. Tant bħas-soltu mxew fuq il-linja li għandhom
ibeżżgħu lill-eletturi li sabu ruħhom għal darb’oħra “off-side”. Kien ikun aħjar għalihom u għall-pajjiżna li
kieku ma qagħdux jimlew moħħ in-nies li dan id-dokument ħlief beraq u sajjetti
ma kienx ser ikollu. Ma hemmx wisq
x’wieħed jgħid, salv li l-fatti juru li bejn l-Oppożizzjoni u l-Gvern, huwa dan
ta’ l-aħħar li għandu l-aqwa linja politika, ekonomika u soċjali. F’dawn il-jiem il-pajjiż qabbel naħa u oħra u
minkejja kull manuvrar fehem li l-Gvern għandu l-aqwa ideat.
5.
Il-fatt li l-Gvern ippreżenta numru konsiderevoli ta’
proposti sabiex iżid ix-xogħol billi jassisti l-industrija, l-intrapriżi, dawk
li jaħdmu għal rashom u n-negożji żgħar u medji juri appuntu li ma rmejniex,
f’ebda mument, il-valur tal-ġustizzja soċjali.
Il-miljuni li qed inressqu sabiex nonfqu, sabiex nissudaw dan is-settur
determinanti għad-demokrazija tagħna, juri biċ-ċar li l-prinċipji demokratiċi
Nsara m’humiex parti minn ebda pakket konservattiv. Anzi waqt li taqra u tifhem l-istrateġija,
tapprezza aktar li aħna progressivi, nħarsu lejn kif irridu nibdlu. Nassiguraw suq ħieles minn xkiel bla sens,
però mhux meħlus mir-responsabbiltà tal-ġustizzja soċjali. B’dak
li qed jitressaq quddiem il-Parlament, il-Gvern qiegħed jerġa’ jafferma ruħu
bħala l-protagonist ta’ dan l-istaġun politiku.
Juri li għadu mimli b’ideat li m’humiex fl-arja, li qatt ma jistgħu
jinqabdu, imma li jitwettqu fir-realtà.
Il-pożizzjoni hija ċara, inwieġbu għar-realtà ekonomika u fl-istess ħin
ma ninqatgħux mill-prinċipji tagħna.
Parti mill-passi tagħna. Dan
fil-kuntest ta’ leġislatura diffiċli.
Waħda li fiha l-poplu qed jerġa’
jqiegħed il-fiduċja tiegħu fina sabiex nibqgħu nimxu ‘il quddiem u ma mmorrux
lura kif irid ħaddieħor bil-politika antikwata li jħaddan.
Artikolu li deher fil-Mument fil-15 ta Novembru 2009.
No comments:
Post a Comment