1.
Il-liġi li permezz tagħha l-Gvern qiegħed ibiegħ
iċ-ċittadinanza ta’ pajjiżna ġiet fis-seħħ minkejja dak kollu li ngħadlu. Ġiet fis-seħħ minkejja li diversi persuni
f’pajjiżna u barra minn xtutna ġibdu b’kull mod l-attenzjoni tiegħu li kienet
waħda żbaljata. Fil-ħajja, fil-ħidma
politika, kull persuna ssib ruħha f’sitwazzjonijiet fejn dak li kellu f’rasu li
huwa tajjeb u li jista’ jwettaq, isib il-kontra. Il-maġġoranza tal-bnedmin ibiddlu triqithom,
oħrajn jibqgħu jinsistu, jwebbsu rashom u jispiċċaw fejn m’għadhomx.
2.
Qabel ġiet fis-seħħ din il-liġi, l-Oppożizzjoni
fil-Parlament ħadet ħsieb titkellem. Kull membru ħa ħsieb iressaq diversi punti
sabiex jagħti s-sehem tiegħu biex il-Gvern jibdel dak li kien ċar
mill-bidu. L-iskema kienet ser
iddaħħalna fi proċess ta’ ħsara. Bqajna
nippruvaw sal-aħħar, imma ħassew li jridu jdaħħluna s-Sibt filgħodu sabiex
jgħadduha malajr kemm jista’ jkun. Ħasbu
li b’daqshekk il-poplu ser jinsieha u barra minn xtutna ħadd m’huwa ser
jinduna.
3.
Dik l-għaġġla, dik is-suppervja u għebbusija tar-ras
ġiebet lill-pajjiżna f’sitwazzjoni mill-iktar diffiċli. Pożizzjoni li minnha bdejna nitilfu
mill-kredtu li kellna, u naqqasna sew mill-valur ta’ avvjament li konna bnejna. Dħalna f’iktar kumplikazzjonijiet li ġiebu
iktar taħwid u konfużjoni f’liġi li bdiet mill-ewwel fuq sieq ħażina. Kumplikazzjonijiet li qawwihom il-Gvern stess
bil-ġiri tiegħu sabiex dan it-torri li huwa destinat li jaqa’ jżommuh b’xi mod
‘il fuq. L-ewwel billi l-għada stess li
l-President tar-Repubblika ffirmaha qalu li ser jibdlu partijiet minnha billi
jneħħu l-lista sigrieta (ħaġa li għadhom m’għamlux); it-tieni, ippruvaw juru li
bidlu l-iskema b’suppost punti differenti li fir-realtà ħallew l-oġġezzjonijiet
prinċipali hemm.
4.
Ta’ din il-liġi, ta’ din l-istrateġija politika għandu
responsabbiltà u ħtija l-Gvern tal-ġurnata.
Kien hu li vvintaha, kien hu li għadu jinsisti fuqha, kien hu li kompla
ħawwadha u jgħid x’jgħid, dawn jibqgħu l-fatti.
Hija verament ħsara li baqa’ jinsisti fuqha. Li baqa’ jrid jidher kemm huwa b’saħħtu u li
huwa ma jmurx lura minn dak li qed jgħid, anke jekk kien ilu jaf li ġej
dibattitu fil-Parlament, din id-darba Ewropew, proprju fuq dak li daħħal lilu
nnifsu fih. Li kieku ma kienx hemm din l-iskema daqshekk żbaljata
fejn il-bejgħ taċ-ċittadinanza huwa daqshekk evidenti, skandaluż u mingħajr mistħija, kieku ma konniex insibu
ruħna fejn aħna.
5.
Il-Parlament Ewropew ġie njorat kompletament mill-Gvern
preżenti, baqa’ għaddej u anzi ftaħar kemm ser jibqa’ għaddej. Tul din il-ġimgħa, il-pajjiż kollu fehem li
għandna problema li ħoloq hu.
Id-diskussjoni li saret ma tagħmel ebda forma ta’ ġid lil dawn
il-gżejjer. Seta’ ġie evitat, imma baqa’
jinsisti għalih. Sab ruħu f’iktar
intoppi għax issa l-Kummissarju għall-Ġustizzja Viviane Reding iddikjarat li
dak li sar huwa kontra r-regoli tal-Unjoni Ewropea. Ġejna agħar għax dan għandu l-effetti
tiegħu. Dan ser ifisser li isem pajjiżna
nieżel iktar u iktar, jum wara jum.
6.
Id-difiża tal-Gvern baqgħet fl-istess linja. Baqgħet dik li tiċħad is-sewwa u tidħak biha
nfisha. Minflok ma ħadet
ir-responsabbiltà ta’ dak li wettqet u biddlet, ippruvat iddur fuqna biex
twaħħal fina tal-iżbalji tagħha. Verament
inkredibbli. Imma din kienet id-daqqa
tal-Gvern biex jaqbeż għalih innifsu. U
proprju dan juri kemm din l-iskema hija waħda żbaljata, u kemm ma hemmx fuq
x’hiex tiddefendiha. Anzi, l-affarijiet
tant marru ħażin li huwa diffiċli biex iġġibha fuq saqajha. Din il-liġi ma tressqitx mill-Oppożizzjoni
imma minnu. Fid-dinja hemm l-irġulija. Jekk dan il-Gvern għandu farka minnha għandu
jieħu fuqu r-responsabbiltà ta’ dan l-iżball politiku u jirtiraha darba għal
dejjem.
No comments:
Post a Comment