1. F’dawn
iż-żminijiet, meta pajjiżna għaddej minn mument kbir ta’ prova. Meta ninsabu fl-għarfien li tlifna ħafna
mill-isem tajjeb li kellna. Meta qegħdin
naraw li ġejna umiljati. F’dan il-mument
politiku xejn faċli, xorta m’għandniex ninqatgħu minn dak li aħna. Il-ħidma pubblika hija importanti, deċiżiva,
imma m’għandhiex tnessina jew taljenana.
Mhix, u m’għandniex nagħmlu minnha alla falz, u nispiċċaw saċerdoti
naduraw fuq altari mejta. Is-sitwazzjoni
hija gravi, anzi gravissima, imma m’għandniex nitilfu l-valuri tagħna. M’għandniex ninżgħu mill-umanità tagħna. Nibqgħu bnedmin li rridu naħdmu għas-sewwa
billi nirrispettaw li barra ġisem, għandna lkoll ruħ.
Dmirna
2. F’dan
il-Ħadd il-Palm, anki jekk id-direzzjoni għaqlija hija dik li ma nistgħux
nattendu fiżikament għall-quddies, xorta m’għandniex nabbandunaw. Xorta m’għandniex naħsbu li allura għandna
ninsew dak kollu li aħna u dak li jsawwarna, l-għeruq sodi. L-appuntament reliġjuż jista’ ma jkunx
bħas-snin ta’ qabel, imma m’għandux ma jiġix rispettat. Iktar u iktar meta dan il-Jum jimlina u
jdaħħalna iktar fit-Triq li tagħmel, u tagħti lill-persuna, skop u
direzzjoni. Direzzjoni tant iktar vitali
meta r-ritmu ta’ qabel inbidel. Ħajjitna
m’aħniex ngħixuha l-istess bħal qabel, imma xorta qegħdin ngħixuha. Jekk qabel stajna ħallejna f’dak li konna, li
kull sena insibu lest, f’din irridu nippersistu aktar. Dan huwa mis-sewwa, imma iktar, huwa dmirna.
Il-preġju
3. Huwa
mument ta’ sagrifiċċju għalina lkoll. Huwa
iktar, għal diversi, mument ta’ passjoni.
Il-Pandemija ħatfet il-ħajja ta’ ħutna, dgħajfet dik ta’ soċjetà sħiħa u
għadha ddur minn kantuniera għal oħra, tonsob.
Tistenna u tattakka mingħajr distinzjoni jew raġuni. Bnedmin minn fostna huma esposti u
vulnerabbli għal dan, anki jekk huma stess ma jafux. Anki jekk ma hemmx xi sinjal jew qanpiena li
tindaqqilna. Ħadd ma jifhem biżżejjed
għala, jew kif. Imma r-realtà u l-fatti
tal-ħajja huma dawk. Hemm verità li, jum
wara jum, immissu magħha, u għandna nagħrfuha u mhux naħarbu minnha. Għax soċjetà tista’ tifehm iż-żmien li
għandha u dawk li jistgħu jiġu fuqha jekk tagħraf ma taħrabx minnhom. Il-mewġa qegħda tħarbatna, imma ma jfissirx
li għandna ninqatgħu mill-verità jew ma napprezzawx is-siwi tas-sagrifiċċju
personali u kollettiv.
Mill-muxrabija
4. Il-fatti
li qed immissu magħhom huma evidenti.
Dawn jistgħu jitkellmu waħdehom u jistgħu jiġu interpretati. Wieħed jista’ jara dan bħala proċess
‘tan-natura’, u jista’ jmur pass iktar fil-fond. Ifittex jifhem iktar li dak li għaddej minnu
għandu wkoll lezzjonijiet qawwija. Dawk
li jindirizzaw domandi essenzjali tal-ħajja u eżistenza umana. Il-punt bażilari li jiddireġina iktar, li
għandna nagħrfu li l-bniedem mhuwiex biss ġisem, imma għandu ruħ, spirtu intern
li jibqa’ hemm anki wara tmiem il-ħajja fuq din l-art. Punt prinċipali li għandu jiftaħ iktar
il-bieb biex wieħed japprezza iktar li l-ħidma ekonomika għandha s-sehem tagħha
fl-eżistenza umana, imma l-bniedem mhuwiex maħluq biex ikun hekk biss. Huwa li huwa mhux skond kemm jipproduċi jew
jaqla’.
Mill-matmura
5. F’dawn
il-jiem għandna nkunu iktar opportunisti u nfittxu sew min aħna u l-bażi li fuq
ħajjitna hija msejsa. Inniżżlu jdejna
iktar fil-qalb u fil-wirt ta’ dak li ħallewlna missirijietna għad-dispożizzjoni
tagħna. Għandna għerf li ġej mit-tagħlim
tal-ġenerazzjonijiet tal-bnedmin.
Konoxxenza li ssudat frott l-esperjenzi varji umani li dawk li għexu fuq
dawn il-gżejjer qabilna ħaddnu. Dawk li
fil-ġlieda qawwija tagħhom għall-ħajja, għall-eżistenza għarfu li hemm sapjenza
unika, vera, u li għandha mill-ħajja.
Gwida u direzzjoni li mill-għawġ, it-tbatija, is-sagrifiċċji tal-ħajja
tagħmel u tagħti sens. Il-fidi Nisranija
mhix impożizzjoni fil-ġenerazzjonijiet, jew aħjar, minn ġenerazzjoni għal
oħra. Hija qamħa li tagħti u tmexxina
fil-jiem tagħna fuq din l-art. Huwa
l-għerf li anki jekk jiġi kontestat, jerġa’ jiġi aċċettat. Qiegħed hemm għad-dispożizzjoni tagħna. Irridu ninżlu għalih.
Battami
6. F’dan
li qed insofru fih. F’dan li qed
nissaportu. F’dan li qiegħed jitlob
minna dejjem iktar sabar. F’dan li qisu
l-jum ħlasu ma jridx jitla’ u jisbaħ.
Irridu nżommu iktar u iktar f’qalbna dak li għaddewlna. L-estern tal-ħajja qed jiġi limitat
fl-attività kostanti preċedenti tiegħu.
Biss, dak intern, li qabel seta’ ma kienx ikkultivat, u anzi ridott
għall-inqas, issa jista’ jingħata spazju.
Il-bniedem ifittex dejjem, jagħmel x’jagħmel u jgħid x’jgħid, il-paċi
f’qalbu, is-serenità. Ifittex li jħossu
sielem, u f’dan il-mument, iktar sieber.
Jaħdem fuqu nnifsu biex ikun iktar preparat. Iktar immarkat fi ħsibijietu u
f’għemilu. Jara kif l-esperjenza kiefra
li għaddej fiha tgħinu jsir iktar battami tajjeb. Jissoda s-soqfa interni tiegħu biex wara jkun
f’pożizzjoni aħjar. Isir bniedem aħjar
milli kien qabel. Japprezza iktar dak li
huwa, u jifhem dak li hu mistenni minnu.
Battilori
7. Fis-sagrifiċċju
li għaddejjin minnu. F’dan il-mument ta’
prova għalina lkoll fil-qies u l-kejl differenti li għandna napprezzaw. Għandna ngħarfu iktar li għandna soċjetà
mimlija b’għerf, sens, sustanza, ideat, onestà, awtentiċità, fraternità u
solidarjetà. Għandna materjal uniku
għad-dispożizzjoni tagħna. Għandna
sinjurija unika. Deheb li jistenna li
jitqiegħed minna biex jindura lis-soċjetà.
Li jitlob iktar battilori li ma jaqgħux għat-tentazzjonijiet li jiċħdu
li huma. Li flok jibqgħu bnedmin li jibnu
u jħaddmu s-sengħa tas-sewwa, isiru għodda tal-banalità tal-ħażen. L-oriġinalità tagħna, l-elementi li
jiddistingwuna tul din il-Ġimgħa Qaddisa għandna aktar napprezzawhom u
nikkultivawhom. F’dawn iż-żminijiet ta’
sagrifiċċju għandna nifhmu aktart dan, u nissudaw lilna nfusna fit-tama.
No comments:
Post a Comment