1. Kif qed naraw jum wara ieħor, l-umiltà mhix proprju l-linja
tas-saħħa tal-Gvern. Smajna u rajna
fil-Parlament, tul din il-ġimgħa, dikjarazzjonijiet li jmissu l-ogħla livell
ta’ ftaħir. Wieħed jifhem, u anzi
jaqbel, li Ministru jesprimi sodisfazzjon għal xi mira li tkun intlaħqet. Tajjeb li l-poplu jkun infurmat. Biss, ikun itjeb jekk il-fatti kollha
jingħadu. Aqwa, li jkun hemm iktar
modestja fl-għarfien li l-bniedem jibqa’ dak li huwa, u ma jistax jimmaġina li
huwa perfettissimu tant li jwettaq kollox tajjeb. Dan, iktar u iktar f’dan iż-żmien partikolari
meta, b’saħħa kbira, il-forza tan-natura qed tiddetta l-aġenda.
Pandemija
2. Kien iktar evidenti dan kollu fl-isfond ta’ dak li żviluppa tul
din il-ġimgħa. In-numri ta’ persuni li
ġew identifikati li ttieħdu żdied konsiderevolment. Kiber ħafna iktar milli l-awtoritajiet kienu
qed jaħsbu, jew b’xi mod jipprevedu.
Għalhekk, fi ftit jiem kellhom jittieħdu passi oħra sabiex wieħed
jipprova jilqa’. Jipprova jifhem iktar,
fis-sottomissjoni umana, li n-natura għandha forza li ma nistgħux nilħqu jew
inżommu. Fil-Parlament smajna,
fil-kontra, ħafna dikjarazzjonijiet bombastiċi, mimlija ftaħir u b’dożi ta’
‘arroganza’ politika. Ma kienx hemm
bżonn l-aggressività li ħarġet fid-diskors, u lingwaġġ li ġie użat. Ingħatajna l-impressjoni li dan qiegħed isir
fl-isfond ta’ forma stramba ta’ kompetizzjoni interna.
Huma
biss jafu?
3. Hemm l-umiltà tat-tkabbir li hija valur indikat għal min irid
imexxi f’dawn iż-żminijiet diffiċli.
Imma forsi qed naraw sinjali li l-pressjoni kibret sew, u
r-reazzjonijiet qed joħorġu esternament.
Jidhru fid-dawl li minkejja dak kollu li ddikjara l-Gvern, l-affarijiet
sejrin, f’dan il-mument, il-kontra.
Proprju għalhekk li wieħed jippretendi dożi akbar ta’ prudenza fuq
diversi livelli. Inqas diskors li kollox
diġà għadda minn fuqna. Inqas diskors
dwar kemm kollox ġej lura għan-normal.
Inqas dikjarazzjonijiet ta’ ftaħir bla sens u mhux f’postu. Inqas diskors fuq kemm huma, tal-Gvern, jafu
kollox, u aħna ma nafux.
Għaddejna
wkoll
4. Tul il-ġimgħa ta’ qabel, għaddiet bħal żiffa t-tifkira qsajra
ta’ dak li pajjiżna għadda minnu fil-Gwerra Ċivili Libjana. Kien ukoll mument ta’ diffikultà u
kumplikazzjoni. Wieħed li ġie affrontat,
u li fih, pajjiżna baqa’ protett. Dawk
li kienu eletti fil-Parlament fi ħdan il-Partit Nazzjonalista wieġbu għas-sejħa
u mexxew sewwa. Ma kienx hemm ftaħir bla
sens. Kien hemm kawtela, attenzjoni u
informazzjoni korretta. Seta’ kien hemm
min ħaseb li m’aħniex kapaċi, jew li ma konniex ippreparati. Imma l-fatti wrew il-kontra. Dawk li ħasbu li jistgħu jmaqdru, jew
iċekknu, sabu li għandhom jirrikonoxxu.
Kieku
5. Forsi sabiex jikkonfortaw ruħhom fil-pożizzjoni attwali. Fis-sens li wieħed jifhem li minkejja l-isforzi
li saru, xorta s-sitwazzjoni mhix kontrollata, u ħarġet mill-idejn. Fejn wieħed jifhem iktar il-pressjoni qawwija
li hemm proprju għax għaddejna aħna wkoll minnha. Imma s-soluzzjoni għal din l-isfida
nazzjonali mhix dik li l-bnedmin fil-Gvern jaħsbu li huma biss għandhom
is-soluzzjoni, u li huma biss ‘kapaċi’.
Fil-mument partikolari, minn dak li rajt ħadt ferm iktar l-impressjoni
li hemm bżonn iktar koperazzjoni, u mhux intransiġenza koċċuta min-naħa
tal-Gvern.
Ma
tantx ikampa
6. Missirijietna ħallew warajhom il-ħsieb li min huwa intransiġenti
ma tantx ikampa fost, u mal-oħrajn. Min
ma jridx jaf, jew ma jridx jasal fit-triq tan-nofs għal ftehim, jiżbalja. Il-politika demokratika hija bażata fuq
id-diskussjoni. Hija bażata fuq l-għarfien
tal-pożizzjonijiet rispettivi, u li wieħed jasal biex ikun hemm linja li tħares
l-interess nazzjonali. Qegħdin
fil-politika lkoll mhux għall-‘ego’ tagħna.
Qegħdin hemm biex inservu b’umiltà, u fl-għarfien li aħna għodda
għas-sewwa. Għodda biex nassiguraw li
jsiru liġijiet tajba. Imma, f’dan
il-mument partikolari, li ngħinu biex ikun hemm proċessi. L-ewwel: li fuq naħa jassigura li kull
persuna fis-soċjetà tagħna tieħu t-tilqima kemm jista’ jkun malajr. Fit-tieni, li nikkontrollaw it-tixrid tagħha,
għax kull ħajja hija importanti.
Jekk
kien hemm żmien
7. Mhuwiex iż-żmien ta’ kunflitti inutili bejn il-partiti
politiċi. Il-poplu jippretendi
mingħandna iktar ħidma f’daqqa. Jitlob
li l-imħuħ tagħna jinġiebu f’daqqa. Dan
jista’ jseħħ b’inqas kumplikazzjonijiet li qiegħed nara. Meta ż-żewġ naħat jinxeħtu fit-trunċieri ma
jsir xejn, salv immobiliżmu. Nistgħu
jkollna muskoli sodi, imma dan ma jfissirx li l-ideat huma insuperabbli. Dan huwa vitali fis-soċjetà tagħna llum iktar
minn qabel. L-esperjenza politika, li ma
tantx qegħda tingħata importanza, tgħallem dejjem iktar dwar dan. Il-kuntrast jew id-differenza mhix proprju
l-mument li wieħed jipprova jimmarkahom.
Iktar u iktar illum, meta l-Gvern qed jiddependi fuq dak li ma jistax jiddependi
minnu.
Vulnerabilità
8. Fil-politika, dawk li jaħsbu li huma b’saħħithom isibu li
mhumiex. Dawk li jispiċċaw jikkonfortaw
ruħhom fis-smigħ tal-vuċi tagħhom jifhmu aktar mir-realtà li jgħaddu
minnha. Jifhmu aktar li l-politika hija,
minnha nfisha, dipendenti minn ħafna fatturi li mhumiex ċerti. Diġà l-opinjoni umana għandha l-pożizzjoni
tagħha. Imma li l-Gvern ikun tant mitluf
li jaħseb li jista’ jorbot il-futur tiegħu fuq kif, u lejn fejn sejra
l-Pandemija, hemm nuqqas ta’ loġika.
Il-pajjiż huwa f’pożizzjoni diffiċli u iktar vulnerabbli min-natura
stess ta’ din il-mewġa. Ma hemmx bżonn
li magħha tiżdied dik ta’ Gvern li qed jaħseb li wasal fil-mument tal-glorja
tiegħu u qed jistenna biss il-midalji jżejnuh.
Forsi
tirbaħ ir-raġuni
9. Forsi nittama li r-raġuni terġa’ tidħol lura fix-xenarju
politiku. L-Oppożizzjoni qed turi li
l-linja tagħha hija bbażata fuq dan.
L-isforzi tagħha jista’ jkun hemm min jipprova jwaqqa’ jew jiżżuffjetta
bihom. Imma r-realtà qegħda tolqot sew
fl-imħuħ tal-bnedmin f’din is-soċjetà li jridu li l-affarijiet isiru sew. Tul din il-ġimgħa ħareġ iktar dan waqt li
l-Gvern ħabbar, b’forom strambi ta’ trijonf, kemm ser jiżdiedu l-pieni, kemm
ser jingħalqu postijiet u kemm ser jidħlu restrizzjonijiet. Forsi f’din l-illoġika, xi ħadd jibda jinduna
li l-politika tal-intransiġenza hija żbaljata, u dik bażata fuq ir-raġuni,
soda.
No comments:
Post a Comment