1. F’dan il-Jum importanti għalina, għandna nieqfu u nirreġistraw f’moħħna l-ferħ li jġib miegħu. Quddiem id-diffikultajiet li nsibu fil-ħajja. Quddiem l-isfidi li qed naraw magħna bil-pandemija, m’għandniex naqtgħu qalbna. Fil-kumplikazzjonijiet li qed immissu magħhom, m’għandniex inħallu d-dlam jidħol fuqna, u wara, f’qalbna. Wara dawn iż-żminijiet, li kienu itwal milli ħsibna, u li ma nistgħux neskludu li jistgħu jitwalu iktar, ser ikun hemm mumenti aħjar. Għandna dmir nikkumbattu dak li qed naraw għaddej. Għandna obbligu morali li nħarsu ‘l quddiem, u kuljum ngħidu lilna nfusna li wasalna sa hawn ukoll.
Il-ferħ tagħna
2. L-Għid il-Kbir jibqa’, għal diversi minna, il-mument
tal-ferħ. Il-mewt u l-qawmien ta’ Sidna
Ġesù Kristu biddlu l-ħajja tal-bniedem.
It-triq tas-salvazzjoni tagħna ġiet stabbilita u miftuħa. Kull bniedem huwa mogħti dan id-don li jaf
jifhem iktar f’ħajtu, dejjem jekk irid.
Anki f’dawn il-ġranet, fejn l-għaqal jitlob li ma jkollniex
il-funzjonijiet reliġjużi, xorta għandna dan il-bieb miftuħ għalina. Xorta nistgħu nifhmu fuq naħa, u napprezzaw
iktar dak li konna niċċelebraw, u dan li għada pitgħada ser nerġgħu nkunu
nistgħu. Forsi, f’ħafna sens, qegħdin
fit-triq tad-deżert reliġjuż li teħodna lura lejn fejn għandna nkunu.
Il-passaġġ
3. Il-Vanġeli huma mimlija b’għerf u bir-rakkonti ta’ dak li għadda
minnu Sidna. Kull sentenza, kull
paragrafu, kull kapitolu jmissuk. Anzi,
hija dik il-kitba li anke jekk tgħid li qrajtha, xorta tibqa’ tiskopri aspetti
ġodda fiha kull darba li tismagħha jew terġa’ tixtarrha. Hija fonti ta’ għerf, gwida soda
għall-ħajja. Tmexxi ‘l-bniedem biex
jgħix aħjar l-eżistenza tiegħu. Jgħixha
f’livell ogħla milli jista’ waħdu mingħajr il-gwida tagħha. Anzi, kitbet l-evanġelisti hija l-manwal li
jmexxina, ikun xi jkun iż-żmien u jkunu xi jkunu l-istaġuni tal-ħajja
tagħna. Nistgħu nkunu qed inħossu ruħna
fid-dlam, li wasalna f’tarf iebes, mentri fil-fatt inkunu fi triqitna lejn dawl
ikbar. Il-passaġġ tagħna jmexxina iktar
biex nifhmu.
L-ebusija tal-ħajja
4. Sewwa jgħid il-Patri Karmelitan Anthony Cilia: “Meta naqraw u
nirriflettu fuq il-ġrajja tal-passjoni u l-mewt ta’ Ġesù, ma jistax ikun li ma
nintebħux minn kemm waqtiet koroh u tal-biża’ kellu jgħaddi minnhom. Huma mumenti li aħna wkoll inġarrbu, imma
mhux bl-istess intensità: tradimenti, abbandun, mibgħeda, vjolenza, żebliħ,
inġustizzji, abbużi ta’ poter, ingratitudni.
Donnu li fil-passjoni u l-mewt ta’ Ġesù għandna ġabra tal-ħażen kollu li
jeżisti fid-dinja. U Hu, għalkemm
innoċenti u bla dnub, ħadu kollu fuqu biex lilna jkun jista’ jifdina u jeħlisna
minnu.” Verament mhux bl-istess qawwa. Ħadd ma bata dak li bata. Anki jekk il-ħajja iebsa għalina, hu x’inhu
dak li ngħaddu minnu, qatt ma nistgħu nissuperaw dak li ġarrab.
Il-bniedem
5. Hemm diversi mudelli li
jinġiebu quddiemna. Ħajjiet ta’ bnedmin
oħra li nkitbu daqqa minnhom stess u daqqa minn oħrajn, jitressqulna bħala
l-eżempji t-“tajba” ta’ kif għandna naġixxu.
Fl-estratti, naturalment selettivi, li naqraw ikun hemm min jaħseb li
dik hija, fil-fatt, il-ħajja perfetta.
Jimmaġina li għandu jimita dik l-eżistenza biex jgħix aħjar, biex isolvi
l-isfidi tiegħu. Fihom hemm, speċjalment
fid-dinja politika, il-faċċata tat-trijonfatur.
Dejjem dak li huwa rebbieħ fuq l-oħrajn.
Tgħaddi tiegħu. Punt li nsibu
jiġri wkoll fil-letteratura mondjali li tressaq dan il-messaġġ hija wkoll
għalina. Esperjenzi umani varji li drabi
jmexxuna naħa, drabi le. Imma jridu
jiddikjaraw li l-bniedem huwa r-rebbieħ.
Kontra-kurrent
6. Il-Ħajja, kif rakkuntata, kif mgħallma, kif spjegata ta’ Sidna
hija kontra-kurrent għal dan kollu meta fil-kitba tal-passjoni nsibu, kif
indikat, dawn l-elementi umani prodotti żbaljati tal-forza tad-dlam. Meta nsibu proprju tradiment, abbandun,
mibgħeda, vjolenza, żebliħ, inġustizzji, abbuż ta’ poter w ingratitudni magħna
f’ħajjitna. Meta rridu nippruvaw nifhmu
x’sens hemm f’dan l-aġir banali li jsir minn bnedmin lil oħra. Għax il-ħażen huwa kontra l-bniedem. Aġir bħal dan ma jistax jagħti frott
is-sewwa, dak li jibqa’ tajjeb u jrendi servizz lill-proxxmu anki wara. Jibqa’ jirrepeti ruħu fiż-żmien. Mentri dak li huwa bin dan, nagħrfu dejjem
iktar li ma jistax iħalli warajh ħlief id-diffikultà u l-imrar. Velenu li jitlob min huwa s-suġġett passiv,
il-vittma li jgħin biex ineħħih u jkun huwa stess li jnaddaf.
L-unur veru
7. Il-bniedem ifittex “l-unur” tiegħu. Il-vanaglorja taf tieħdu iktar hemm
malajr. Imma iktar ma jgħaddi ż-żmien,
iktar wieħed jirrealizza li l-unur veru huwa dak li l-bniedem imiss ma’ dawn u
jibqa’, fid-diffikultà, iżomm sod. Meta
wieħed ikun il-vittma ta’ dan l-aġir uman żbaljat. Meta jmiss direttament fuq il-ġilda tiegħu
ma’ tradimenti, abbandun, mibgħeda, vjolenza, żebliħ, inġustizzji, abbużi
tal-poter u ngratitudni jifhem li qiegħed imiss u jingħata parti minn dak li
Sidna għadda minnu. Jifhem,
fid-diffikultà u l-proċess intern iebes, li dan hu li qiegħed jiġi onorat. Qiegħed imiss fl-unur veru li Nisrani,
il-bniedem veru, għandu.
Azzjonijiet tajba
8. Dan għandu iktar piż fir-riflessjoni li tikber dejjem iktar
miegħek fuq dak li Sidna għadda minnu.
Tifhem iktar il-vjolenza fiżika u morali li għadda minnha. Waħda li tista’ titqiegħed u tinqara’
f’termini ordinarji, imma hija fil-fatt straordinarja. Ħadd qatt, la qablu u lanqas warajh, ma mess
ma’ tant. Hi x’inhija t-tbatija umana
tagħna, Hu għadda minn ferm iktar.
Proprju f’dan nifhmu iktar ta’ bnedmin, mill-esperjenza tagħna umana ta’
kull ġurnata, li s-soluzzjoni għall-banalità tal-ħażen mhix aktar ħażen. Hija proprju l-kontra tagħha. Dik hija s-soluzzjoni għall-ħajja. Dik li twettaq azzjonijiet tajba.
Fl-Għid il-Kbir
9. Proprju fil-Qawmien tiegħU, f’dan il-Jum Qaddis, għandna
napprezzaw iktar il-ħajja u l-iskop veru, sħiħ tagħha. Inħarsu b’tama dejjem iktar qawwija lejn
ġranet futuri li fihom nistgħu nwettqu iktar atti ta’ sewwa. Proprju għax wasalna sa hawn ukoll li għandna
nkomplu nħarsu ‘l quddiem.
Mill-qalb nawgura, lilek
Sur Editur u lil kulħadd, l-Għid il-Kbir it-tajjeb.
No comments:
Post a Comment