1. Fix-xoljiment
tal-Parlament il-mozzjonijiet, u għalhekk l-abbozzi ta’ liġijiet li jkun hemm
pendenti, jaqgħu. Jistgħu jerġgħu
jinġiebu ‘l quddiem f’leġislatura oħra u mil-lista ta’ abbozzi li kien għad
hemm ikun tajjeb jekk numru minnhom jerġgħu jitressqu. Sar ħafna xogħol u kienet verament ħasra u
sfortuna li ħajjet il-Parlament ikkumplikat ruħha tant. Bħala ministru għaddejt kwantità kbira ta’
liġijiet, però minħabba dak li ġara, ħallejt warajja ħames abbozzi li minnhom
wieħed wasal fil-port. Xtaqt li
kkonkludejthom. Fihom hemm l-isforzi ta’
snin ta’ ħidma.
2. Illum
nagħraf iktar l-importanza ta’ dak li kont ħdimt fuqu u fl-istess ħin fil-bżonn
li dawn ma jiġux abbandunati. Ngħid dan
proprju għax settur li jimmerita ħafna attenzjoni mil-leġislatur futur huwa dak
marbut ma’ kif tikkonkludi, malajr kemm jista’ jkun, id-danni fuq
il-persuna. Fl-analiżi li kont nagħmel
regolarment bħala Ministru tal-Ġustizzja kont nidentifika setturi li kienu qed
jeħlu fil-Qorti. Kien deherli li dmiri
kien li nipprepara emendi f’żewġ direzzjonijiet: dawk ġenerali applikabbli għal
kull kawża u dawk speċjali, jiġifieri skont il-materja legali.
3. Minn
dak li hemm fil-Qorti għandek kwantità ta’ kawżi pendenti marbuta ma’ danni fuq
il-persuna ġejjin minn inċidenti industrijali u tat-traffiku. Bħala linja ġenerali, sforz l-emendi varji li
ntroduċejt, dawn naqsu però xorta ħassejt u għadni nħoss li huwa vitali li
l-kumpens, il-ħlas tad-dannu, jsir malajr.
Dan għal raġunijiet varji.
Il-bżonn tal-ħajja u li tagħlaq il-kwistjoni internament huma
fosthom. Għalhekk għamilna studju sħiħ u
ppreparajna abbozz ta’ liġi li huwa avvanzat u verament tajjeb li kien wasal fi
stadju ta’ kumitat.
4. Għamilna
konsultazzjoni wiesgħa mas-setturi kollha mediċi u legali. Irnexxielna nikkonkludu bi proposti li
jagħmlu l-ħajja ta’ kull min ikun involut aħjar. Emendi li jġibu ċertezza u veloċità qawwija
ferm biex tikkonkludi l-kumpens li tagħtik il-liġi. Għalhekk daħħalna persentaġġi iktar ċari fuq
id-diżabilità, id-danni pekunjarji u danni ulterjuri għal dawk li anke wara
operazzjoni inizjali jkollhom jidħlu għal interventi oħrajn. Għamilna avvanzi kbar u ċċarajna ħafna
mid-diffikultajiet legali li kienu qed iqumu fil-Qorti.
5. Sfortunatament
dan il-proġett ma sarx liġi għax, l-ewwel, l-Oppożizzjoni żammitu lura; u
t-tieni, ma bqajtx ministru. Hija ħasra
li riforma tant neċessarja ma ssirx għal raġunijiet li lkoll nafu bihom. Kieku għaddejna b’forsi iktar irfinituri fi
stadju ta’ kumitat, kieku erġajna naqqasna drastikament mid-dewmien
tal-kawżi. Dan nista’ ngħidu iktar u
iktar li jiena rġajt lura fil-Qorti nisma’, nara u nirrappreżenta. Proprju din il-ġimgħa, f’kawża ta’ danni,
ħassejt dan iktar.
6. Kieku
daħlu dawn l-emendi, kieku din il-kawża anqas ma kien ikun hemm bżonnha. Persuna fost oħrajn qegħda tbati inutilment
minħabba r-ras iebsa ta’ ħaddieħor.
Ftakart f’dan kollu iktar u iktar meta l-espert mediku f’din il-kawża
rrefera proprju għad-direzzjonijiet tal-abbozz u segwihom, għax jaf li huma
tajba. Nistqarr magħkom li fil-bidu
ġieni lura l-imrar li dan l-abbozz, għall-kapriċċ, ma sarx liġi. Biss, fuq in-naħa l-oħra, kelli
s-sodisfazzjon li kont u għadni fit-triq it-tajba. Hija ħasra li ma kkonkludejnihiex, però
nittama li l-poplu jagħraf iktar min iridlu l-ġid u min għamel ir-riformi li
kienu neċessarji.
No comments:
Post a Comment