1. Id-dinja demokratika li aħna
niffurmaw parti minnha għandha għal vantaġġ tagħna l-użu tar-raġuni. Ir-raġuni li ma tridx forza verament u mhux
kulħadd jifhem kemm għandha piż fil-ħajja ta’ kuljum fl-istituzzjonijiet
Ewropej. Għad għandna l-mentalità, forsi
Mediterranja, li deċiżjoni trid tittieħed minn persuna waħda u anzi
l-possibilità ta’ ġabra ta’ bnedmin li jiddeċiedu f’daqqa ma hix
ikkonsidrata. Iktar minn hekk, “ħafna”
huwa indikazzjoni ta’ konfużjoni u strument ta’ anti-deċiżjoni. Dan wieħed mill-argumenti li bażikament
jitressqu kontra s-sistema demokratika minn dawk li żbaljatament jaħsbu li
d-dittatorjati huma xi vantaġġ.
2. Għalhekk fiha ħafna
x’torganizza u tibni sabiex tassigura li numru ta’ bnedmin ikunu kapaċi jiddiskutu,
jifhmu u wara jiddeċiedu. Il-parlamenti
Ewropej u tad-dinja jafu dan xi jfisser u kemm fih attenzjoni u regoli
preċiżi. Imma anki f’dan, id-deċiżjoni
tiġi meħuda fuq il-bażi ta’ maġġoranza.
Il-figuri, in-numru ta’ dawk li jaqblu jaqbeż f’mument il-konsiderazzjoni
tar-raġuni. Mhux kull vot tal-maġġoranza
huwa assigurazzjoni ta’ deċiżjoni tajba, però almenu deċiżjoni ttieħdet. Il-fatt li kamra tar-rappreżentanti qatgħetha
naħa jew oħra mexxiet l-affarijiet. Hemm
volontà ġenerali u din ġiet stabbilita.
3. Quddiem dan wieħed għalhekk
jifhem kemm kien ta’ iktar diffikultà sabiex tibni għaqda bħall-Unjoni
Ewropeja. Għaqda ta’ pajjiżi li ġejjin
minn realtajiet differenti li però stabbilew fuq livell ta’ Kunsill ta’ Ministri
li, kemm jista’ jkun, id-deċiżjonijiet ikunu unanimi. Mhux il-maġġoranza ta’ naħa jew oħra tapplika
llum, iżda proċess li permezz tiegħu wieħed jiddiskuti, jevalwa, jara, jgħarbel
u jagħti l-kunsens tiegħu. Proċess li
fih innifsu huwa wieħed twil. Hemm
trapass taż-żmien għax kull pajjiż Membru jħares lejn ir-realtà li huwa
jiffaċċja, jara lejn x’inhuwa sejjer u jiddeċiedi xi jrid li jiġi modifikat u
emendat sabiex iħossu ċert li jista’ jħaddem.
4. L-istrutturi sħaħ ta’
l-Unjoni Ewropea inbnew fuq il-premessa li biex regola, liġi, direzzjoni ġdida
taqbad tajjeb f’kull pajjiż hemm bżonn li kull pajjiż iħossu parti minnha. Il-garanzija li direttiva ser tiġi applikata,
interpretata u infurzata f’kull Stat, l-istess, tiddependi proprju minn dan. Għalhekk ikun hemm ċertu żmien sabiex kull
pajjiż jgħarbel sew. Hekk ġiet
assigurata l-linja tal-progress: dik tal-paċi, ta’ l-istabilità, tas-sigurtà u
tal-libertà. Għax hemm ma hemmx
impożizzjoni, imma kull pajjiż, kull Stat Membru volontarjament u mingħajr id
iebsa minn fuqu, jaċċetta. Jagħraf
il-bżonn ta’ miżura, jaqbel u jimplimentaha.
5. Hekk fil-fatt ġara nhar
il-Ħamis li għadda ġewwa l-Kunsill tal-Ministri ta’ l-Intern. Wara li konna ilna mill-1 ta’ Lulju
niddiskutu u niddibattu l-Patt ta’ l-Immigrazzjoni u l-Ażil li l-Presidenza
Franċiża ressqet, wasalna f’dokument li naqblu fuqu lkoll. Dan għamilnieh volontarjament, kull pajjiż
għaraf li fil-proposti u konsiderazzjonijiet li hemm jista’ jaħdem sabiex
jipparteċipa fis-sħiħ fl-implimentazzjoni tiegħu. Issa dan ma huwiex sempliċi dikjarazzjoni
bħad-diversi li f’numru ta’ konferenzi li wieħed jattendi għalihom isib. Dan huwa ferm u ferm iktar minn hekk. Dan huwa l-inkarigu, id-direzzjoni, l-ordni
ta’ ħidma li fuqu l-Kummissjoni hija mistennija li taħdem fix-xhur li ġejjin.
6. Il-Patt huwa issa mhux
dokument ta’ pajjiż wieħed jew ta’ ġabra limitata, iżda ta’ sebgħa u
għoxrin. Dawn kollha unanimament għażlu
li jagħtu l-kunsens sħiħ tagħhom sabiex il-kontenut tiegħu jitwettaq
mill-Unjoni Ewropea. Dan sar
volontarjament. Minn rajhom għażlu li
jidħlu għal dan il-proġett. Pajjiżna ta
s-sehem sħiħ tiegħu fid-diskussjonijiet.
Ma kienx hemm laqgħa li saret li ma ħadniex sehem fiha. Il-vuċi fil-kapitolu tagħna użajnieha, bl-użu
tar-raġuni. Għalhekk fit-test li aħna,
bħala Ministri responsabbli minn dan is-settur wasalna sabiex naqblu lkoll
fuqu, jgħid li hemm bżonn mekkaniżmu li permezz tiegħu jkun hemm tqassim aħjar
tal-persuni li għandhom dritt ta’ protezzjoni minn dawk il-pajjiżi membri li għandhom
piż qawwi li ma jifilħux, bħalna, għall-oħrajn.
7. Din hija l-għażla volontarja
ta’ dawn il-pajjiżi kollha. Għalhekk dak
li qabel kienet biss l-aġenda nazzjonali li nibgħatu persuni umani mingħandna
għal pajjiżi oħra fuq bażi volontarja u bilaterali issa saret waħda
Ewropeja. Hija issa parti mill-proġett
ta’ l-Unjoni kollha kemm hija li titwettaq.
Dan huwa l-vantaġġ kbir li ġie issa reġistrat għaliha. Ovvjament l-għażla partikolari ta’ min dawn
ser jieħdu trid tkun waħda volontarja.
Għax pajjiż jista’ jippreferi li jieħu persuni minn reġjuni partikolari,
jew li jitkellmu lingwa partikolari, jew li għandhom fidi partikolari, jew li
għandhom membri tal-familja, jew snajja’ partikolari. Il-kontra ta’ dan iġib biss sistema,
mekkaniżmu li ma jistax jaħdem tajjeb.
Is-suċċess tal-proċess qiegħed proprju f’dan: li tħaddem bil-loġika
l-affarijiet. Dan huwa frott tal-ħidma
ta’ l-użu tar-raġuni. Jiswa għalhekk li
għandna vuċi fil-kapitolu. Jiswa sew.
*Dan huwa artikolu li deher fl-2009.
No comments:
Post a Comment