1. Għaddew diġà ġimgħatejn minn meta saru
l-elezzjonijiet għal numru ta’ Kunsilli Lokali u għar-referendum dwar
il-kaċċa. Mhux biss, imma din il-ġimgħa
kienet ġustament meħuda fid-dell iswed ta’ traġedja ikbar f’parti minn proċess
ta’ konsegwenzi prodotti minn pożizzjonijiet politċi xejn tajba dwar
l-immigrazzjoni irregolari. Dan ingħad,
xorta waħda naħseb li ċerti punti jridu jsiru.
Nemmen li meta jsiru numru ta’ domandi, dan ikun leġittimu. Id-domandi ma jistgħux ikunu żbaljati. It-tweġibiet għalihom, sija fil-kliem kif
ukoll fl-azzjoni, dawk jistgħu jkunu hekk.
Persważ li anzi jkun żball ikbar jekk wieħed joqgħod lura u ma
jistaqsix. Dan ovvajament dejjem jekk
wieħed irid il-ġid u jrid jidħol jew jibqa’ parti minn proċess li jservi
għall-ġid komuni.
2. Ir-riżultati huma li huma. F’lokalitajiet imxejna pass ‘il quddiem,
f’oħrajn bqajna fejn konna u f’uħud oħra sfortunatament morna lura. Komplessivament, meta tgħaqqad il-figuri,
tara li ċaqliq għall-Partit Nazzjonalista kien hemm. Dan huwa tajjeb sakemm jibqa’ marbut
mar-realtà. Sakemm nibqgħu nħarsu
b’attenzjoni u nifhmu dak li għaddej.
Inħarsu lejn is-soċjetà u lejna.
Is-soċjetà l-ewwel li tibqa’ tiġi interpretata ħażin minn numru ta’
persuni fil-politika u li anzi qegħda titkarrab sabiex il-polz veru tagħha
jintagħraf. Il-partit it-tieni li għad
fadallu x’jibdel, sija minn dak li kien hemm qabel, kif ukoll mid-deċiżjonijiet
li ġew meħuda f’dawn is-sentejn.
3. Il-politika tista’ tkun dinamika u tista’
tkun impotenti. Tista’ tkun strument ta’
riforma u tista’ tkun sempliċement amministratriċi tal-poter li stat modern u
demokratiku jkollu fi ħdanu. Il-kritika
ilha ġejja, speċjalment minn ċerti setturi li l-politiku huwa impotenti, inkapaċi,
mingħajr programm u jrid biss li jew jibqa’ jew jidħol fil-poter. Setturi li jagħrfu min għandu il-melħ
politiku u jagħmlu ħilithom biex iċekknuh jew jattakkawh. Persuni li jridu jiġu konfrontati bl-ideat u
b’viżjoni politika bażata fuq il-prinċipji.
Setturi fil-politika jridu dawk li lesti li jwettqu dak li huwa
konvenjenti, f’alleanzi ta’ konformiżmu biex il-poter jidher f’idejn uħud
mentri jkun għas-servizz tal-ftit.
4. Ma huwiex aċċettabbli, iktar u iktar illum
li jkun hemm min jibla’ l-istorja li żmien il-prinċipji, żmien l-ideoloġiji,
spiċċa. Il-partit tagħna għaraf imexxi
‘l quddiem dan il-poplu proprju għax ħa ħsieb, għal perjodu twil, jassigura li
kull klassi fis-soċjetà timxi ‘l quddiem.
Proċess li jiftaħ iktar il-fruntieri tiegħu għal iktar bnedmin, persuni
umani billi jneħħi l-ixkiel u jimbotta lil kemm jista’ jkunu ‘l fuq. Proċess li rabat u bbaża ruħu fuq
il-prinċipji demokratiċi nsara.
Il-valuri tagħna ma humiex ħaġa moħġaġa.
Huma valuri nsara, sodi u dinamiċi.
Min jibqa’ lura milli jiddikjara dan ikun qiegħed effettivament
jiċħadhom mhux biss fil-partit stess, iżda iktar u iktar ma’ elettorat li jrid
iktar u iktar ċertezza politika minn min irid jafda l-vot tiegħu.
5. Kull partit jibni programm. Jista’ jwettaq dan b’neċessità jew għax ġejja
l-elezzjoni, jew għax jarah bħala espedjent politiku. Biss, min ikollu viżjoni, allura l-programm
ikun fih il-proġett li huwa jrid iwettaq fis-soċjetà għall-pajjiż kollu. Programm, manifest jinbena: l-ewwel, għax
partit għandu prinċipji politiċi (fil-każ tagħna demokratiċi nsara), u wara
għax dak li jkun ser jiġi propost jitqiegħed f’postu u allinjat sabiex ma niġux
li fuq naħa ngħidu ħaġa u fuq oħra differenti, jekk mhux l-oppost. Jekk irridu nimxu ‘l quddiem f’dan irridu
nħarsu li nkomplu nibnu oppożizzjoni soda.
Soda mhux f’termini ta’ asserzjonijiet
psewdo-leministi-dittatorjali-monarkiċi iżda fil-ħsieb, fil-formazjoni u
koerenza. Partit jimxi ‘l quddiem mhux
għax joqgħod isabbat jew jgħajjat ma’ kull kantuniera li ġej il-lupu, imma għax
ikun qiegħed jitkellem bis-sens u direzzjoni.
6. Jekk irridu nħarsu ‘l quddiem u nżommu
ruħna mal-ħajja ta’ kull ġurnata rridu nkunu iktar partit li jaħrab
mit-tentazzjonijiet tal-politika tal-immaġini li jġib miegħu l-għażla ta’ min
jidher u min le, independentement minn x’jagħżel l-elettorat biex
jirrappreżentah. Hemm ħafna problemi li
s-soċjetà qegħda tmiss illum li ma aħniex għal mument identifikati bħala
r-rappreżentanti, il-ġellieda għat-tneħħija tagħhom. U għalhekk dawn it-tentazzjonijiet f’dan qed
jaqdfu iktar il-kontra tagħna. Irridu
noħorġu iktar minn dik il-fosdqa li turina f’dawl ta’ elitiżmu li bnedmin oħra
wassluna għalih. Ngħid li aħna stess
għad irridu nifhmu verament għala l-poplu vvota lill-Partit Laburista sija
fl-Elezzjoni Ġenerali tal-2013, kif ukoll illum. Ir-raġunijiet li jitressqulna m’humiex
komprensivi u xi drabi anqas wisq konvinċenti.
Irridu nistaqsu għala wkoll diversi vvutawlna f’dawn iż-żewġ
appuntamenti u x’għandhom ikunu r-raġunijiet li jistgħu, tlett snin oħra, iressqu
oħrajn li jagħtuna l-kunsens tagħhom.
7. Il-qabża li ġejja wara r-referendum u
l-Kunsilli Lokali hija possibilment twila tlett snin. Waħda li għandha diversi vantaġġi, jekk
tinħadem tajjeb. Jekk nilbsu iktar
iċ-ċoqqa tal-umiltà politika li minnha niddiskutu aħjar. Niddiskutu b’aktar appuntamenti fejn
il-partit, fl-elementi tiegħu, jesprimi ruħu biex iwassal dak li hemm barra
ġewwa u fl-istess ħin ikun kapaċi jwassal minn ġewwa lil barra. Irridu nkomplu nistaqsu: kemm konna
interpreti tajba tas-soċjetà f’dawn iż-żewġ appuntamenti? Nistaqsu: kemm fhimna dak li għaddej u kellna
sehem biex ninfluwenzaw? Proċess li jrid
jitwieled minn inqas biżgħat ta’ x’ser jgħid dak u x’ser jidher li qed jgħid
l-ieħor. Inqas tħaris lejn dak li
jistgħu jgħidu dwarna. Fejn irridu nsibu
lilna nfusna, insibu iktar min kapaċi jifhem il-politika x’sewwasew hi u iktar
bnedmin li jġorru l-bandiera tas-sewwa tal-partit fuq il-livelli kollha. Iktar kolleġġjalità, difiża tagħna bħala
partit u ġewwa fih f’kull livell.
8. F’kelma waħda diversi domandi, imma li lkoll
għandhom jgħinuna u jservuna ma’ oħrajn sabiex inħarsu fit-tul tas-sehem tagħna
fil-politika għas-servizz tas-soċjetà kollha.
No comments:
Post a Comment