1. Wasalna fl-aħħar ta’ sena li għaddiet minn
fuq wiċċ id-dinja. Il-bnedmin li għexu
fiha u tulha jistgħu jgħidu dak li għaddew minnu. Dak li huma ġarrbu fit-triq li għandhom
quddiemhom. Dawk li għaddew minn
diffikultajiet kbar. Dawk li missew ma’
mard gravi, li kienu viċin il-mewt, li raw lil ħaddieħor ibati u jitlaq f’dinja
oħra. Dawk li jfittxu fil-ħajja. Ifittxu s-sewwa, il-verità u l-għerf
tal-ħajja. Ifittxu għal rashom u jitolbu
l-għajnuna varja mingħand l-oħrajn.
Mingħand dawk l-esperjenzi umani li jġarrbu, biex jippruvaw jifhmu dak
li għaddej minn fuqhom. Hemm min f’dan
joqgħod pass lura, jaqta’ qalbu u min ikompli jfittex.
Leħen is-sewwa
2. Nara f’dan diversi li jirrifjutaw li
jiċċelebraw dawn il-festi fl-artifiċjalità.
Jirrifjutaw li jitilfu mill-messaġġ kbir li l-Milied u l-jiem ta’ qabel
u ta’ wara jagħti. Jagħti, jum wara
l-ieħor, fis-sustanza li ħaqqha.
Fil-messaġġ tal-valuri li dan iż-żmien jirrappreżenta. Ningħaqad ma’ dawk li jridu u jibqgħu
determinati li l-Jum tat-Twelid ta’ Sidna Ġesù Kristu ma jittrasformax ruħu
f’festa bla ruħ. Ċelebrazzjoni mingħajr
sens jew direzzjoni. Sempliċement
waqfien, divertiment, ħbieb u mistrieħ mingħajr il-boxxla vera umana. Hemm impenn intellettwali. Hemm, nittama dejjem, iktar għarfien li jekk
dan jintilef, nitilfu s-sustanza tagħna stess.
Mingħajr diskors
3. Għandna dmir li nħeġġu għall-għemil
it-tajjeb. Iktar u iktar f’soċjetà fejn,
biċċa biċċa, fin-nuqqas ta’ vuċijiet akbar għas-sewwa, dak li huwa tajjeb qed
jitlef mill-valur intrinsiku tiegħu. Qed
naġixxu mingħajr ma nagħrfu biżżejjed l-iskop tal-ħidma tagħna. Anke jekk inkunu ġenerużi, altruwisti u
nwettqu opri ta’ karità, bil-proċess li qegħdin fih qed nitilfu l-valur li dan
fih, ma’ min inwettquh u għalina stess.
F’soċjetà li qegħda tiġi mħajra iktar lejn il-materjaliżmu. F’waħda li kull ma nwettqu u għandna rridu
nittrasformaw f’termini ekonomiċi.
Irridu nagħtuh valur mhux f’dak li hu verament, imma jekk huwiex
rilevanti għalina mill-aspett monetarju.
Fid-dlam
4. Qegħdin anki f’din il-pożizzjoni
fl-istituzzjonijiet demokratiċi.
Għandna, f’aġendi varji, il-bżonn li nipproteġu d-drittijiet fundamentli
tal-bniedem, il-bżonn li kull persuna titħalla tgħix fil-libertà, li kull
persuna jkollha d-dritt li tivvota u li tesprimi l-opinjoni tagħha. Hemm elenku twil li nisimgħu u drabi naraw
dimostrazzjonijiet dwarhom. Hemm
insistenza fuq dawn il-miri. Fi proċess
fejn waqt li dan ikun qed isir, ikun qed jiġi abbandunat l-ispirtu oriġinali li
mexxa dan kollu. Is-sistema demokratika
li għandna hija mibnija u bażata fuq il-valuri Nsara. Kienu huma li tawhom id-dimensjoni
partikolari tagħhom. Li tawhom
saħħa. Li daħħluhom f’diversi
kostituzzjonijiet u liġijiet. Prinċipji
uniċi u li jirbħu ż-żmien. Huma
l-pedament li nfluwenza dak li tlaqna minnu.
Illum dan qed jiġi abbandunat, fejn wassalna lilna nfusna fil-pożizzjoni
li nippriedkaw esternament mingħajr ma nġorru magħna, internament, l-iskop u
s-sens sħiħ ta’ dawn il-pilastri.
Il-boxxla
5. Hawn mewġa ġdida ta’ materjaliżmu. Hawn mewġa ta’ influwenzi soċjali u politiċi
li huma mwielda taħt ismijiet ġodda.
Tabelli differenti ta’ forom strambi ta’ identità. Fejn dawk li f’sekli oħra l-istoriċi kienu
jsejħu “l-barbari” qed jerġgħu jidhru.
Meta tara dak li seħħ ftit jiem ilu f’partita sempliċi tal-ballun ġewwa
l-Italja bejn l-Inter u n-Napoli. Meta
tikkonsidra dak li seħħ waqt il-partita, fejn bniedem ġie insulentat
kontinwament għax ġej minn kontinent differenti. Meta tikkunsidra l-vjolenza qawwija li seħħet
wara u qabel il-partita. Meta tiftakar
li f’Ruma antika, parti determinanti mill-ħajja soċjali kienu dawn il-forom
koroh ta’ “spettaklu” tifhem li qed immorru lura. Hemm tifhem li fl-għeruq tagħna qed nitilfu
mis-sens u s-sustanza li jagħmilna poplu ċivilizzat u Ewropew.
Nikkumbattu
6. L-insistenza tagħna lejn
is-sewwa, lejn il-valuri Nsara mhix kwistjoni unika ta’ identità, nittama ta’
identità nazzjonali, imma fuq kollox ta’ ċiviltà. Għax hemm proċess li fih, kull darba li
nitilfu mis-sustanza tal-ħajja u mmorru lejn il-materjaliżmu varju, nkunu qed
nitilfu Nitilfu mhux darba, imma fi
proċess ta’ trasformazzjoni negattiva ta’ dak li huwa verament il-bniedem. Anzi, forsi aħjar, dak li l-bniedem għandu
dmir li jibqa’ jinsisti li jkun, u ma jintilifx f’dak li ser iwasslu biex isir
dak li jistħi minnu. Min ħa sehem
f’Milan f’dan kollu huwa, volontarjament jew le, il-prodott ta’ dan
il-proċess. Proprju għalhekk li f’dawn
il-jiem għandna ninsistul iktar li napprezzaw dak li aħna. Ninsistu li ma nitilfux dak li aħna.
Awguri
7. Mill-qalb nawguralkom ilkoll is-Sena t-Tajba,
waħda mimlija għerf u tfittxija tas-sewwa, b’mod speċjali lilek, Sur Editur, u lill-ħaddiema kollha
tagħna.
No comments:
Post a Comment