27.9.18

Aħna mal-Papa.



1.    F’dinja fejn il-verità qed tiġi attakkata minn kull naħa, huwa ċar u ovvju li l-iktar fonti prinċipali tagħha ser tgħaddi hija wkoll minn dan.  Il-Knisja Kattolika, meta ddur madwarek issib li għadha, u ser tibqa’ leali lejn u tgħid il-verità.  Mhux ħafna jridu jisimgħu dan, imma dik hija r-realtà.  Iktar u iktar meta ndur u nara li fidijiet oħra mhumiex għaddejjin mill-martirju medjatiku preżenti.  Hemm “theddida” diretta għal min ma jħobbx, jiċħad jew irid jaħrab il-verità.  Illum nafu dejjem iktar li żdiedu s-segwaċi ta’ dawk li jafu li iktar ma tirrepeti gidba, iktar ikun hemm min jaħseb li hija saret il-verità.  Proprju għalhekk li dan id-dawl ta’ dejjem irid jiġi attakkat.

Christopher Dawson

2.    Reċentement ġiet quddiemi din id-dikjarazzjoni tal-istoriku Kattoliku magħruf, Christopher Dawson: “Protestantism, Liberalism and Communism are three successive stages by which our civilisation has passed from Catholicism to complete secularism. The first eliminated the Church, the second eliminated Christianity and the third eliminates the soul.”  “Protestanteżimu, Liberaliżmu u Komuniżmu huma tlett passi wara xulxin li minnhom iċ-ċiviltà tagħna għaddiet mill-Kattoliċeżimu għas-sekulariżmu komplet.  Ta’ l-ewwel elimina l-Knisja, tat-tieni elimina l-Kristjaneżmu u t-tielet jelimina r-ruħ.”  Mhux kwistjoni neċessarjament ta’ relativiżmu, imma ta’ sekulariżmu pur.

Thomas a’ Kempis

3.    Dan il-Papa Franġisku u l-Papa ta’ qabel, Benedittu XVI, kif qegħdin naraw, ħallsu u għadhom qegħdin iħallsu għad-dnubiet ta’ ħaddieħor.  Ma għandhom ebda responsabbiltà personali fid-dnubiet koroh u mortali li seħħew minn oħrajn.  Dawk ħaqqhom kundanna mhux biss fid-dinja eterna, imma anke f’din.  Nafu lkoll li fil-Vanġelu hemm l-ikbar kundanna għal dawk li jwettquhom.  Mhux faċli, imma dak huwa l-proċess li jrid iseħħ u fil-fatt illum qiegħed iseħħ.  Imma qabel, ftit kienu jafu b’dak li kien għaddej u ma kienx għad-dawl bħallum.  Ħadd ma jista’ jippontifika fuq ta’ qabel.  Imma min huwa segwaċi ta’ Sidna Ġesù Kristu, u jitlob u jimitah fil-passi li kien indika tajjeb dak il-ktejjeb ta’ Thomas a’ Kempis, jaf b’dak li ser jgħaddi.  Niftakru għax hemm bżonn li wieħed ifakkar li Hu ġarr is-Salib bid-dnubiet tagħna lkoll.

Prime Donne

4.     Veru wkoll, fuq in-naħa l-oħra tal-munita, li din hija dinja tal-prime donne.  Fl-opri, jew il-commedia dell’arte, il-Prima Donna hija “the leading female singer in the company, the person to whom the prime roles whould be given”.  L-opri, ħafna drabi serji, l-oħrajn inqas, fejn jintlibsu wkoll il-maskri li jbiddlu l-uċuh.  Fid-dinja politika niltaqa’ ma’ diversi minn dawn.  Fortunatament, il-formazzjoni politika tiegħi ta’ demokristjan tgħallimni.  Però, anke fil-Knisja Kattolika li jien inħobb, nara wisq soprani foloz.  Huma magħna wkoll dawn il-bnedmin, li rashom hija kbira wisq, li jridu jiddettaw u jgħidu l-ħin kollu dak li jaħsbu biex ikunu differenti mill-Knisja.  Biss, dawn iridu forsi, xi darba jifhmu, jew xi ħadd ifehemhom, li kliemhom u azzjonithom mhumiex żieda fil-kuluri jew xi taħlita fid-diversità.  Huma, minflok, dawk li jispiċċaw iħawdu l-imħuħ u, fl-istess ħin juru li mhumiex jifhmu li preżentement huwa żmien li jieqfu u jibdew jiġbdu b’aktar saħħa l-linja prinċipali tal-Knisja.  Aħjar jikkonċentraw fuq priedki qosra tajba, diretti u effettivi.

San Ġwann tas-Salib

5.     Għandu raġun il-Papa jiddikjara li l-verità hija umli u hija silenzjuża.  M’għandhiex bżonn il-prime donne.  Waħedha timxi u titla’ f’wiċċ l-ilma.  U nafu tajjeb dan.  Il-qaddis Tereżjan San Ġwann tas-Salib jgħallimna li quddiem l-akkużi nfami, is-silenzju huwa valur.  Kien ġie arrestat mill-Inkwiżizzjoni, imma kull darba għażel li ma jiddefendix ruħu.  Li jeżerċita d-dritt tas-silenzju qaddis tiegħu.  Kull darba ġie liberat, meħlus, u kliemu sallum għadhom jixegħlu.  Lezzjoni li ma tfallix u li b’imħabba, fortunatament, segwejt.  Huwa diffiċli li ma tiddefendix ruħek kif l-istint jagħtik.  Imma l-għorrief, li nqisu qaddisin, kienu jafu x’inhuma jgħidu meta taw pariri oħra.

San Benedittu

6.     Daqskemm ma hemmx sfida wkoll għal dawk li huma segwaċi ta’ Sidna, li jaqraw dak li San Benedittu, fir-regola tiegħu, ma kienx jippermetti.  Fl-artikolu 69 jgħid: “Ut in monasterio non præsumat alter alterum defendere”.  Ebda persuna fil-monasteru ma tista’ tiddefendi lil ieħor.  Kull wieħed għal rasu.  Ma hemmx avukati fl-uffiċċji interni.  Għax hija l-verità li trid tiddefendi lil dawk li huma innoċenti.  Dan, kif id-diversi mumenti fit-Testment l-Antik joffrulna biex nimxu warajhom.  Il-verità hija b’saħħitha, imma għandha wkoll l-anġli u l-arkanġli tagħha li jiggwidaw lil dawk li huma akkużati inġustament.

Papa Franġisku

7.     Proprju għalhekk li naqbel dejjem iktar ma’ kliem dan il-bniedem għaref.  Kien jaf x’qed jgħid meta, direttament u b’sempliċità kbira, f’Santa Marta fit-3 ta’ Settembru qal hekk: “Jesus’s humility opens the door to his first words meant to construct a bridge, but instead sows doubt immediately changing the atmosphere from peace to war, from amazement to fury.  To those wo wanted to throw him out of the city, Jesus responds with silence.  They were not thinking, they were shouting.  Jesus stayed silent.  But he passed through the midst of them and went away.”  Trid tgħaddi minn biċċiet bħal dawn biex tifhem.  Proprju għalhekk li nħossni dejjem aktar viċin li nsostni ‘l-Papa.




No comments:

MEXXEJJA PARTIKOLARI

1. Bħalissa, parti sew mid-dinja qed tħares b’attenzjoni lejn dak li hu għaddej ġewwa s-Sirja. L-eventi li rajna jseħħu bidlu ta’ taħt...