1. F’dinja fejn il-verità qed tiġi
attakkata minn kull naħa, huwa ċar u ovvju li l-iktar fonti prinċipali tagħha
ser tgħaddi hija wkoll minn dan.
Il-Knisja Kattolika, meta ddur madwarek issib li għadha, u ser tibqa’ leali
lejn u tgħid il-verità. Mhux ħafna jridu
jisimgħu dan, imma dik hija r-realtà.
Iktar u iktar meta ndur u nara li fidijiet oħra mhumiex għaddejjin
mill-martirju medjatiku preżenti. Hemm
“theddida” diretta għal min ma jħobbx, jiċħad jew irid jaħrab il-verità. Illum nafu dejjem iktar li żdiedu s-segwaċi
ta’ dawk li jafu li iktar ma tirrepeti gidba, iktar ikun hemm min jaħseb li
hija saret il-verità. Proprju għalhekk
li dan id-dawl ta’ dejjem irid jiġi attakkat.
Christopher Dawson
2. Reċentement ġiet quddiemi din
id-dikjarazzjoni tal-istoriku Kattoliku magħruf, Christopher Dawson: “Protestantism,
Liberalism and Communism are three successive stages by which our civilisation
has passed from Catholicism to complete secularism. The first eliminated the
Church, the second eliminated Christianity and the third eliminates the soul.” “Protestanteżimu,
Liberaliżmu u Komuniżmu huma tlett passi wara xulxin li minnhom iċ-ċiviltà
tagħna għaddiet mill-Kattoliċeżimu għas-sekulariżmu komplet. Ta’ l-ewwel elimina l-Knisja, tat-tieni
elimina l-Kristjaneżmu u t-tielet jelimina r-ruħ.” Mhux kwistjoni neċessarjament ta’
relativiżmu, imma ta’ sekulariżmu pur.
Thomas a’ Kempis
3. Dan il-Papa Franġisku u l-Papa
ta’ qabel, Benedittu XVI, kif qegħdin naraw, ħallsu u għadhom qegħdin iħallsu
għad-dnubiet ta’ ħaddieħor. Ma għandhom
ebda responsabbiltà personali fid-dnubiet koroh u mortali li seħħew minn
oħrajn. Dawk ħaqqhom kundanna mhux biss
fid-dinja eterna, imma anke f’din. Nafu
lkoll li fil-Vanġelu hemm l-ikbar kundanna għal dawk li jwettquhom. Mhux faċli, imma dak huwa l-proċess li jrid
iseħħ u fil-fatt illum qiegħed iseħħ.
Imma qabel, ftit kienu jafu b’dak li kien għaddej u ma kienx għad-dawl
bħallum. Ħadd ma jista’ jippontifika fuq
ta’ qabel. Imma min huwa segwaċi ta’
Sidna Ġesù Kristu, u jitlob u jimitah fil-passi li kien indika tajjeb dak
il-ktejjeb ta’ Thomas a’ Kempis, jaf b’dak li ser jgħaddi. Niftakru għax hemm bżonn li wieħed ifakkar li
Hu ġarr is-Salib bid-dnubiet tagħna lkoll.
Prime Donne
4. Veru wkoll, fuq in-naħa l-oħra tal-munita,
li din hija dinja tal-prime donne.
Fl-opri, jew il-commedia dell’arte, il-Prima Donna hija “the leading
female singer in the company, the person to whom the prime roles whould be
given”. L-opri, ħafna drabi serji,
l-oħrajn inqas, fejn jintlibsu wkoll il-maskri li jbiddlu l-uċuh. Fid-dinja politika niltaqa’ ma’ diversi minn
dawn. Fortunatament, il-formazzjoni
politika tiegħi ta’ demokristjan tgħallimni.
Però, anke fil-Knisja Kattolika li jien inħobb, nara wisq soprani
foloz. Huma magħna wkoll dawn
il-bnedmin, li rashom hija kbira wisq, li jridu jiddettaw u jgħidu l-ħin kollu
dak li jaħsbu biex ikunu differenti mill-Knisja. Biss, dawn iridu forsi, xi darba jifhmu, jew
xi ħadd ifehemhom, li kliemhom u azzjonithom mhumiex żieda fil-kuluri jew xi
taħlita fid-diversità. Huma, minflok,
dawk li jispiċċaw iħawdu l-imħuħ u, fl-istess ħin juru li mhumiex jifhmu li
preżentement huwa żmien li jieqfu u jibdew jiġbdu b’aktar saħħa l-linja
prinċipali tal-Knisja. Aħjar
jikkonċentraw fuq priedki qosra tajba, diretti u effettivi.
San Ġwann tas-Salib
5. Għandu raġun il-Papa jiddikjara li l-verità
hija umli u hija silenzjuża. M’għandhiex
bżonn il-prime donne. Waħedha timxi u
titla’ f’wiċċ l-ilma. U nafu tajjeb
dan. Il-qaddis Tereżjan San Ġwann tas-Salib
jgħallimna li quddiem l-akkużi nfami, is-silenzju huwa valur. Kien ġie arrestat mill-Inkwiżizzjoni, imma
kull darba għażel li ma jiddefendix ruħu.
Li jeżerċita d-dritt tas-silenzju qaddis tiegħu. Kull darba ġie liberat, meħlus, u kliemu
sallum għadhom jixegħlu. Lezzjoni li ma
tfallix u li b’imħabba, fortunatament, segwejt.
Huwa diffiċli li ma tiddefendix ruħek kif l-istint jagħtik. Imma l-għorrief, li nqisu qaddisin, kienu
jafu x’inhuma jgħidu meta taw pariri oħra.
San Benedittu
6. Daqskemm ma hemmx sfida wkoll għal dawk li
huma segwaċi ta’ Sidna, li jaqraw dak li San Benedittu, fir-regola tiegħu, ma
kienx jippermetti. Fl-artikolu 69 jgħid:
“Ut in monasterio non præsumat alter alterum defendere”. Ebda persuna fil-monasteru ma tista’ tiddefendi
lil ieħor. Kull wieħed għal rasu. Ma hemmx avukati fl-uffiċċji interni. Għax hija l-verità li trid tiddefendi lil
dawk li huma innoċenti. Dan, kif
id-diversi mumenti fit-Testment l-Antik joffrulna biex nimxu warajhom. Il-verità hija b’saħħitha, imma għandha wkoll
l-anġli u l-arkanġli tagħha li jiggwidaw lil dawk li huma akkużati inġustament.
Papa Franġisku
7. Proprju għalhekk li naqbel dejjem iktar ma’
kliem dan il-bniedem għaref. Kien jaf
x’qed jgħid meta, direttament u b’sempliċità kbira, f’Santa Marta fit-3 ta’
Settembru qal hekk: “Jesus’s humility opens the door to his first words meant
to construct a bridge, but instead sows doubt immediately changing the
atmosphere from peace to war, from amazement to fury. To those wo wanted to throw him out of the
city, Jesus responds with silence. They
were not thinking, they were shouting.
Jesus stayed silent. But he
passed through the midst of them and went away.” Trid tgħaddi minn biċċiet bħal dawn biex
tifhem. Proprju għalhekk li nħossni
dejjem aktar viċin li nsostni ‘l-Papa.
No comments:
Post a Comment