1. Kien
hemm pass politiku li nħoss li huwa pożittiv u li seħħ tul dawn l-aħħar
ġimgħat. Infetaħ lura bieb li kien kważi
kompletament magħluq. Dak li minnu
jgħaddu bnedmin ta’ ideat differenti biex jiddiskutu bejniethom fil-pubbliku
fuq il-mezzi tax-xandir. Kien nuqqas li
ma kienx hemm dan. Forsi minħabba
l-biża’ li l-messaġġ ta’ naħa jew oħra ma setax ikun ikkontrollat bil-preżenza ta’ politiċi varji bl-ideat tagħhom. Id-djalogu huwa strument essenzjali għal kull
soċjetà, u naturalment, għad-demokrazija.
Għalhekk, meta jdum ma jsir, ħafna mit-tajjeb tal-politika,
jintilef. In-nies ma jippreparawx
ruħhom, u flok persuni li kapaċi jagħtu kontribut, minn suġġetti attivi jsiru
passivi.
Riżultati
2. Huwa
tant ċar li dan l-eżerċizzju ilu ma jsir.
Għax kull darba li nzertajt politiċi preżenti u futuri jieħdu sehem
fihom, spiċċaw ma jikkomunikawx.
Jinterrompu u jgħajtu ma’ xulxin.
Moħħhom iktar f’dak li ħa jidhru milli f’dak li ser attwalment
jgħidu. Iktar attenzjoni fuq l-immaġini
milli fuq l-awtentiċità tal-ideat. Biss,
almenu, il-proċess beda. U almenu bdejna
naraw min ikollu jaħseb x’ser jgħid waqt dibattitu. Il-politika t-tajba ma ssirx skont l-età;
anqas skont l-azzjoni esterna, imma bir-riflessjoni. Il-preparazzjoni mhix dik tal-ilbies,
tal-ingravata preċiża jew tax-xagħar f’postu, jew id-dawl, imma fis-sustanza
ta’ dak li wieħed jgħid. Il-kunsens
politiku jmur naħa jew oħra skont l-abbiltà li wieħed iressaq argumenti loġiċi
u bażati fuq is-sewwa.
Mezzi moderni
3. Il-kampanja
elettorali għall-Presidenza Amerikana fetħet lura dibattitu dwar dan. Fl-isfond akbar tal-influwenza li l-mezzi
soċjali tallum jeżerċitaw, speċjalment fuq soċjetà li trid kontinwament taljena
rasha f’dak li tara fihom. Hemm f’dan
żewġ livelli ta’ dominanza u dipendenza.
L-ewwel, is-saħħa ta’ organizzazzjonijiet bħal Google, li jipprovdu
s-servizz. It-tieni, il-kontenut
tal-messaġġi nfushom fl-effett negattiv tagħhom biex jesprimu b’leġittimità
l-mibgħeda u l-falsità. Dan huwa iktar kumplikat. Hawn ikta rnies li mhumiex kapaċi jaffrontaw
argument quddiem ħaddieħor, imma jużaw dawn il-mezzi mingħajr rażan jew
temperanza. Billi m’intix tara lil min
għandek quddiemek, tgħid li trid għax, kif taħdem is-sistema, għandek iktar
ċans li jkollok min jaqbel miegħek meta tgħidhom f’din il-linja, ovvjament għax
ma jkunx ħaseb biżżejjed.
Tista’ tkun parti?
4. Kif
ġew l-affarijiet, min huwa fiċ-ċentru u jħaddan ideat ta’ tolleranza u
moderazzjoni m’għadux iħossu komdu jieħu sehem.
Ma tistax tidħol f’diskussjoni ma’ xi ħadd, anki jekk wieħed għandu,
idealment, iwettaq dan f’sistema ta’ demokrazija. Illum għandna naċċettaw li għandna dittatura
medjatika li hija mwielda mill-ħsieb li għandek tiġi kundannat b’diversi
kummenti ta’ negattivi għax għidt ħaġa jew oħra. L-ispazju liberu tar-realtà ma jeżistix. Teżisti l-apparenza tiegħu. Iktar u iktar f’soċjetà post Unjoni Ewropea,
fejn l-ispazju għall-Insara qiegħed effettivament jonqos. Hemm intolleranza effettiva fejn min għandu
ideat differenti, flok huwa permess li jidħol, huwa assigurat li jibqa’ mbarrat
barra.
Lest li tmur kontra l-kurrent?
5. Ħabib
u kostitwent, wara wieħed mill-artikli li jidhru f’din il-gazzetta kitibli
hekk: “Qatt tmur mal-kurrent. Ibqa’ sod
dejjem u rebbieħ dejjem.” Lezzjoni u
direzzjoni ċara. Il-valuri tagħna, dawk
li nemmnu fihom, ma nistgħux inċeduhom.
Inkella nitilfu minn dak li aħna.
Biss hemm it-tentazzjoni qawwija fost politiċi li telgħin li jekk iridu
jirnexxu fil-karriera jridu “jobdu” u “jsegwu” dak li jgħid ħaddieħor. Dak li ma ħasbux, jew ma għarblux u jsostnu
għax suppost li kull persuna hekk qed taħseb.
Mentri r-realtà hija kompletament differenti. Il-problema tagħna llum hija dik ta’ politika
li nqatgħet mill-votanti. L-aġenda
nazzjonali mhix dik li tħares li taffronta dak li jolqot direttament lin-nies
fil-ħajja ta’ kull ġurnata. Hija,
minflok, dik li l-politiċi jieħdu pjaċir iwettqu għalihom infusho, jew
għall-glorja apparenti, futura tagħhom.
Il-prijorità
6. Iktar
ma ser ikollna l-ħsieb li l-politiku għandu jkun komdu jew protett, iktar ser
ikollna ħidma pubblika li mhix rilevanti.
Iktar ma nippruvaw inqegħdu lilna nfusna ‘l bgħid min-nies, iktar ser
ninqatgħu mill-ideat l-proġetti li
jolqtu. L-aġenda nazzjonali itlob li
l-politiku jiġi għall-ħajja ta’ kuljum sabiex jifhem dak li qed ibatu minnu
dawk li huma l-iktar ‘l isfel jew qed iħossubhom niżlin. Bid-dibattitu pubbliku bejn il-politiċi, dan
jista’ jkun ibbilanċjat. Għax hemm tqum
in-neċessità li wieħed, fil-vuċi li għandu, jirrappreżenta. Mhux biss, imma iktar minn hekk, li tħajjar
dawk fil-politika li jiktbu. Il-kitba
fiha l-isforz tagħha. Imma huwa proċess
li jgħin biex, l-ewwel, jifforma lil min qiegħed jikteb għax irid iġib l-ideat
tiegħu ċar, u t-tieni, għax huwa parti minn proċess ta’ djalogu, persważjoni u
konvinzjoni.
Ġustizzja soċjali
7. Il-pajjiż
qiegħed ibati. Għandu diversi
diffikultajiet li qed jolqtu direttament ir-ruħ u l-eżistenza tiegħu. Jekk ma nifhmux dan, jekk ma mmissux ma’ kemm
hemm nies li teħtiġilhom għajnuna, inkunu qed niżbaljaw. Inkunu l-politiċi tal-affluwenti, tal-puliti,
ta’ dawk li jaħsbu li jafu iktar. Inkunu
proprju l-kontra ta’ dak li huwa verament il-Partit Nazzjonalista. Proprju għalhekk li ma nibqgħux dawk
tal-poplu.
No comments:
Post a Comment