1. Tul il-ġimgħa seħħ fatt li
biddel il-bilanċ sħiħ ġewwa s-soċjetà tagħna.
Dak li qisu għadda jew jipponta li jgħaddi minn taħt l-għajn huwa
kurrent f’direzzjoni li hija gravi u ma għandhiex tkun għalina aċċettabbli. Forsi qed jippruvaw idarruna nisimgħu
l-kontra ta’ dak li nistennew. Forsi qed
jaħsbu li b’daqshekk il-bnedmin fuq din il-gżira sejrin ibiddlu fehemithom,
imma s-sewwa fortunatament hemm jibqa’ u dak li mhuwiex hekk jibqa’ – mhuwiex
aċċettabbli. Ngħid dan għax diversi
fit-triq ma fehmux kif il-Gvern aċċetta passivament li kumpannija prestiġjuża
tiddikjara li ser tkeċċi tlett mitt ruħ fl-istess mument li qegħda tiddikjara
li ser iżżid fl-investiment tagħha.
Messaġġ kontradittorju u kontra l-loġika tal-prijoritajiet umani.
2. Ma kienux ħafna li fil-medja
ħarġu jaqbżu għall-familji involuti.
Il-Partit Nazzjonalista però dan għamlu.
Għamlu għax ħass li ma għandux jiġi aċċettat li mmorru lura għall-ideat
neo-liberalisti fejn il-ħaddiem u d-dinjità tiegħu ser jiġu mixħuta barra
t-triq. Kumpannija b’saħħitha għandha
responsabbiltà soċjali mhux biss lejn min jaħdem hemm, iżda wkoll lejn
is-soċjetà. Il-pakkett, il-kliem użati
fid-dikjarazzjoni ta’ fatt ta’ dak li ser iseħħ inevitabbilment weġġgħu ħafna u
għamlu wkoll ħsara lir-reputazzjoni tajba li din il-kumpannija dejjew
gawdiet. Id-direzzjoni hija: ser inżidu
fl-investiment, allura b’saħħitna finanzjarjament, imma proprju għalhekk ser
inkeċċu bnedmin li ilhom jaħdmu, ilhom jagħtu l-ħajja u l-esperjenza tagħhom.
3. Naħseb li kollox inħadem ħażin
u b’insensittività kbira. Sinjal ta’
diversi fatturi li qegħdin jiżviluppaw.
Ma nafx, imma f’dan l-iktar ċar kien li qisu kien hemm diġà ftehim
mal-Gvern li dan kollu sejjer iseħħ.
Insibha diffiċli biex nemmen li din il-kumpannija partikolari ma kenitx
ħadet ħsieb tinforma lil min għandu l-poter.
Il-mument kien kalkulat u studjat.
Appena tispiċċa l-konferenza tal-CHOGM u issa f’lejliet il-bidu
tal-festi tal-Milied. Aħbar li hija
destinata diġà li ma timxix ‘il quddiem.
Tindifen u r-“rekord” ta’ kemm għandna kollox ileqq fis-settur
tax-xogħol ma jintmessx. Jekk kollox
sejjer kif qed jingħad u hawn il-bnazzi ekonomiku li l-figuri jindikaw dan ma
għandux ikun diffiċli. Biss, jidher
evidenti li x-xogħol mhux neċessarjament li għall-maltin qed jinħoloq.
4. Diġà f’din il-ġimgħa kellna
l-aħbar li għandna 18,000 persuna ċittadin tal-Unjoni Ewropea li qiegħed jaħdem
bil-ktieb tax-xogħol f’pajjiżna, u diġà nafu li hemm madwar 7,000 persuna li ma
humiex ċittadini tal-Unjoni u anqas maltin li qed, huma wkoll, jaħdmu
regolarment. F’sena kellna kważi 13%
żieda ta’ full-time f’dan is-settur. Dawn huma figuri li waħedhom jindikaw li
s-settur tax-xogħol għandu bżonn jiġi eżaminat b’iktar dettall. Għax għalkemm ngħidu li żdied komplessivament
bil-maltin b’4.3% però wieħed ma jistax jirrikonċilja li għandna daqshekk
żidiet qawwija f’dawk li ma humiex ċittadini ta’ dawn il-gżejjer.
5. Il-Gvern f’dan jidher li huwa
passiv. Ebda magna ma bdiet mill-ewwel
taħdem biex dawn il-ħaddiema jsibu xogħol bl-istess kundizzjonijiet u salarji
li kellhom. Anzi, jekk qed nifhem
tajjeb, hemm min iddeċieda li jitkellem fuq solidarjetà imma jħalli l-kulħadd
għal rasu. Hemm attitudni li qed
ninterpreta bħala waħda mill-iktar perikoluża u li qegħda tiftaħ bieb għal
oħrajn biex jgħaddu ħelu ħelu minnu.
Il-ħaddiem irid jiġi protett u difiż u l-unions il-kbar, il-UĦM u l-GWU
għandhom ferm iktar rilevanza.
Il-ħaddiem protezzjoni effikaċi jrid u hekk jixraqlu. Dan jiġi fil-ħidma ta’ kull ġurnata, mhux
neċessarjament għax iġġiegħel lill-ħaddiem biex jidħol f’union.
6. Dan il-każ huwa bank ta’ prova
għal diversi persuni involuti. Dawk
fl-industrija, dawk fil-unions u dawk fil-poter. Sa issa hija żgur sitwazzjoni gravi u
inaċċettabbli. Nittamaw li jittieħdu
l-passi, u malajr.
No comments:
Post a Comment