1. F’dawn l-aħħar xhur, jum wara jum hemm
magna li f’mumenti tixbaħ ħafna dik tal-propaganda li trid il-ħin kollu
tgħidilna li kollox sejjer tajjeb f’dawn il-gżejjer. Hemm riżultati ekonomiċi, ta’ statistika,
f’numru ta’ setturi li qed iressqu lejn sitwazzjonijiet li jitolbu attenzjoni
partikolari. Dak li qiegħed iseħħ illum
għandu żewġ aspetti f’din il-linja.
L-ewwel, hemm il-messaġġ li minn meta nbidel il-Gvern, l-affarijiet
marru għall-aħjar. Il-verità li ma
tingħadx u ma tiġix rikonoxxuta hija li sa issa għadna bejn wieħed u ieħor
għaddejjin fuq il-pedament sod li tħalla minn Gvernijiet Nazzjonalisti
fis-settur ekonomiku u finanzjarju.
Il-bażi saret qabel u wieħed jifhem li l-amministrazzjoni preżenti
għandha d-diffikultà biex toħloq setturi ġodda.
2. It-tieni, hemm ukoll il-kuntrast bejn dak
li jidher fuq il-karta u dak li għaddej fir-realtà ta’ kull ġurnata. Dan il-kuntrast diġà kien qiegħed jinħass
qabel. Il-kritika, ġusta jew le, kienet
li ma kenitx qegħda tasal fejn kellha tasal.
Jew aħjar, id-domanda kienet qegħda ssir fuq jekk kemm-il darba kien
hemm tixrid tal-ġid nazzjonali b’iktar ugwaljanza jew aħjar b’iktar dożi ta’
ġustizzja soċjali. Il-pożizzjoni ta’
diżugwaljanza mhix waħda li tiġi solvuta b’miżura waħda jew b’numru minnhom,
iżda titlob attenzjoni kostanti. Jekk
il-figuri ekonomiċi fuq naħa huma tajbin ħafna mentri fuq l-oħra hemm
l-iżbilanċ li qed jiżdiedu dawk li qed jidħlu fil-kategorija tal-faqar, naħseb
li rridu naraw iktar milli qed naraw mill-istampa li qed titressaq.
3. Ir-realtà, il-verità hija li l-kontra ta’
dak li ħafna jimmaġinaw, li meta ta’ fuq jimlew il-but allura l-ilma jibda
nieżel ‘l isfel. Is-sitwazzjoni hija
f’kuntrast. Għax kif qed naraw quddiem
għajnejna, hemm min qed iġemma’ bis-serjetà u jżomm dak li għandu għalih. La jaqsmu, anqas jagħtih u wisq inqas iħaddmu
għall-oħrajn. Il-kwistjoni li qiegħed
inressaq mhix faċli. Anzi, għal min qara
jaf li hija waħda minn dawk id-diskussjonijiet li fil-bidu tal-kristjaneżmu sab
lil bnedmin bħal Origene, Clement ta’ Alessandria u Tertulljanu mdaħħla sew
fiha. Hija u tibqa’ illużjoni li naħsbu
li iktar ma min qiegħed fis-soċjetà qiegħed tajjeb iktar ser jikber
il-pajjiż. L-ekonomija ta’ vera, dik li
tħares lejn l-aspett soċjali taf li dan mhuwiex minnu. Il-gvernijiet tal-lum huma wisq kundizzjonati
u mqegħda f’pożizzjonijiet diffiċli.
4. Kundizzjonati li jridu jaħsbu fil-mod u
fil-linja li l-kapitaliżmu modern jibqa’ jitlob. L-aġenda mhix biex tgħolli lil min qiegħed
isfel ‘il fuq, imma li tgħolli lil min qiegħed ‘il fuq iktar ‘il fuq. Dan il-Gvern daħal huwa wkoll f’dan
il-mekkaniżmu li mhux faċli li żżomm f’postu.
Sfortunatament m’għandniex diġà l-linja tal-ħsieb tagħna u naħdmu
minnhom, iżda diġà qed immorru bir-rinunzja tagħhom. Hemm abdikazzjonijiet ta’ dak li verament
hemm bżonn għas-soċjetà kollha kemm hija.
Dan jidher esternament f’kuntrasti varji. Minn naħa, kif għidna, il-Gvern jiftaħar
b’dak li hemm u fuq l-oħra m’għandux mezzi li huma aġġornati u inċiżivi biex
jibdel il-figuri ta’ iktar nies li neżlin ‘l isfel.
5. Sfortunatament l-għodda prinċipali li ġiet
użata f’dawn is-sentejn ma kenitx effettiva.
Il-linja kienet iktar impjiegi mal-Gvern għan-nies. Il-qagħad naqas, ma hemmx dubju u daqshekk
ieħor mhux dubitat li dan ġej għax daħlu ‘l fuq minn 4,000 persuna jaħdmu anke
fejn ma hemmx bżonn. Dan għandu żewġ
żvantaġġi. L-ewwel, ma tistax tibqa’
ssostni, sena wara sena, dħul ta’ tant nies mal-amministrazzjoni. Qiegħed tħajjar nies f’direzzjonijiet
kuntrarji. Diversi stati marru għal dan,
speċjalment f’dawk li huma sinjuruni miż-żejt.
Nafu llum l-effetti negattivi ta’ dik il-linja. Mhux biss, imma iktar minn hekk, għandek
il-problema ta’ kif iżżomm l-ispiża rikorrenti għaddejja. Il-miżura li permezz tagħha dħalna
għall-bejgħ taċ-ċittadinanza tidher li ma ħadmitx kif kellha u l-moviment
inizjali tagħha qiegħed issa jmru iktar u iktar lura. Veru wkoll li għandna iktar ossiġnu jew
spazju għax preżentement u temporanjament il-prezz taż-żejt naqas u l-Unjoni
Ewropea qegħda tinvesti iktar fix-xogħol.
Biss nafu li dawn jafu jkunu suffarelli li jdawlu għal perjodu, però
jħalluna fid-dlam għal iktar.
6. Hemm bżonn kontroll u għarfien
tas-sitwazzjoni vera fil-pajjiż. Dan
għax hawn kuntrasti tal-mument bejn ir-realtà u l-vuċi tal-propaganda. Il-Gvern għandu bżonn iħares lejn
il-fatti. Għandu bżonn joħroġ minn din
is-“sakra” u jara biċċa biċċa dak li ġej u fejn sejjer. Hawn dawn il-fatturi li jridu jiġu rikonċiljati
aħjar. Il-pakkett tas-salarju
tal-ħaddiem ma żdiedx. Id-dħul għal
numru ta’ setturi kbar u finanzjarji minflok żdied u ser ikompli għaddej. Il-pożizzjoni ta’ diversi tinħass li qegħda
fi bżonn ta’ għajnuna b’kunċetti mhux kummerċjali jew kapitalisti. Li tnaqqas il-kontijiet tad-dawl u l-ilma
huwa tajjeb, biss mhijiex il-miżura determinanti. Il-partit fil-Gvern ikkonvinċa lil kulħadd li
hekk hu, però issa r-realtà hija kompletament differenti. Dawn huma kuntrasti tal-mument li jitolbu
attenzjoni. Hemm bżonn politika soċjali
li twieġeb għal din ir-realtà. Iktar ma
ssir tajjeb u malajr tant aħjar, inkella l-kuntrasti jibqgħu hemm.
No comments:
Post a Comment