1. Jidher ċar li
l-Ħallieq iddeċieda jibdel sew fil-preferenza tal-Fakultà Universitarja. Meta wieħed imur lura fl-istorja tal-Knisja
jsib li l-aċċenn ta’ diversi Papiet ma kienx fil-Fakultà tax-Xjenza. Drajna, wara Pawlu VI, Ġwanni Pawlu I, Ġwanni
Pawlu II u Benedittu XVI, b’persuni li kellhom u għandhom doni mrawmin f’linji
differenti. Mentri issa għandna l-266
rappreżentant ta’ San Pietru li l-Kimika hija l-linja inizjali tiegħu. Moħħu magħġun mhux biss differenti għax ġej
mill-Amerika Latina, imma f’dan ukoll.
Jagħraf l-elementi tal-ħajja u kif dawn jitħalltu għat-tajjeb jew le.
Dan jidher
2. Dan jidher sew,
nazzarda ngħid, f’żewġ direzzjonijiet.
L-ewwel: fil-mod ta’ kif jaħseb, jikteb u għalhekk jesprimi ruħu. It-tieni: fil-prijoritajiet li jrid jaffronta
fiż-żmien tiegħu. Diġà kellna
l-enċiklika ‘Laudato Sì’, li affermat b’mod ċar u inekwivoku dak li għandha
tkun l-aġenda mondjali. Erba’ snin
skorruti llum, kien diġà qiegħed jitkellem u jgħallem fuq il-bżonn li nipproteġu
lil din il-pjaneta. Fuq
ir-responsabbiltajiet li aħna l-Insara għandna.
Fuq id-direzzjoni li għandna nieħdu.
B’talba mill-isbaħ u minsija li tgħid, fost l-oħrajn: “Alla ta’ mħabba,
urina x’inhu postna f’din id-dinja bħala għodda ta’ imħabbtek għall-ħlejjaq
kollha ta’ din l-art, għax lanqas wieħed minnhom biss mhu minsi minnek.”
Christus Vivit
3. Issa qiegħed
iħabbat biex ieħor, direttament liż-żgħażagħ.
Anzi, aħjar, lill-ispirtu żagħżugħ f’kull Nisrani, hija x’inhija l-età
tiegħu. Kull Nisrani huwa żgħir fl-età,
fil-ħsieb u fil-kuraġġ. Hija issa
eżortazzjoni appostolika, mhux enċiklika, imma għandha saħħa kbira. Taffronta pożizzjonijiet li sa issa għadna ma
rajniex, la mis-soċjetà u lanqas mill-Knisja Kattolika. Huwa, fil-fatt, manwal sabiex permezz tiegħu,
fl-avversità wieħed jibqa’ sod, u ma jiqafx iħares ‘il quddiem. Mhux biss, imma jmiss mar-realtà ta’ dawk
id-diversi ġuvintur li llum huma magħluqa fil-kmamar tagħhom jikkomunikaw
mal-oħrajn, ħbieb veru u apparenti, permezz tat-teknoloġija moderna.
Biċċa xogħol tajba
4. Saret biċċa
xogħol tajba ħafna mill-Franġiskani Konventwali (Reliġjon u Ħajja) li din
l-eżortazzjoni nqalbet għall-Malti. U
ppermettuli nfaħħar lid-diversi li, xahar wara xahar, qed jidħlu għal proġetti
simili. Bħal dak imsejjaħ “Knisja 2000”
mill-Patrijiet Dumnikani, li dan l-aħħar ġew f’idejja “L-Etika u l-Politika”,
“Wirt Pawlu VI”, u issa “Ħsibijiet fuq id-Divina Commedia”. Ċertament hawn min qiegħed japprezza u
jqassam tajjeb kitba li tissoda ‘l-bniedem u lis-soċjetà tagħna.
Għaliex?
5. Il-Papa
Franġisku laqat tajjeb f’din il-kitba.
Huwa importanti li kull bniedem jinduna li huwa jista’ jibqa’ rilevanti
fis-soċjetà, jekk jibqa’ żagħżugħ fil-fidi.
Mhux biss, imma hemm ir-riżorsi umani li m’għandhomx jintilfu. Hemm ħin għad-dispożizzjoni, li mhux jidħol
fil-ħajja. Bergoglio jagħraf li
s-soċjetà tagħna qegħda toħnoq indirettament lil diversi bnedmin li għadhom
żgħar fl-età, li tkun ħasra jekk issa ma nċaqilquhomx. Huwa jibda hekk: “Kristu jgħix. Hu tama tagħna u l-isbaħ żogħżija ta’ din id-dinja. Dak kollu li jmiss isir żagħżugħ, ifur
bil-ħajja. Għalhekk, l-ewwel kelmiet li
nixtieq illessen kull żagħżugħ Nisrani huma: Hu jgħix u jridek Ħaj!”
Saċerdoti
6. Il-kitba
tħajrek taqra iktar ma timxi fiha. Però,
mhux f’ġirja waħda, imma biċċa biċċa, kontinwament fis-sħiħ. B’osservazzjonijiet verament qawwija. Bħal meta, fil-paragrafu 100 jitkellem fuq
il-ferħ li s-saċerdozju jġib. U fuq
in-naħa l-oħra, l-għarfien li meta dan ma jkunx hemm, allura hemm sinjali li
rridu noqogħdu attenti biex ngħinu. Huwa
jgħid hekk: “Hu x’inhu, jekk taraw saċerdot li jinsab f’riskju, għax tilef
fil-ferħ tal-ministeru tiegħu, għax qed ifittex kumpens affettiv jew jaqbad
triq ħażina, kunu kuraġġużi biżżejjed li tfakkruh fl-impenn tiegħu lejn Alla u
lejn il-poplu tiegħu, ħabbrulu intom stess l-Evanġelju u ħeġġuh iżomm sod
fit-triq it-Tajba.” Dikjarazzjoni ċara u
f’ħafna, għalija, rivoluzzjonarja. Qed
tħeġġeġ, tawtorizza u tagħti s-setgħa lill-poplu żagħżugħ fil-Knisja li
jitkellem u jieħu f’idejh proċess importanti.
Demokrazija ħajja.
Carlo Acutis
7. Fil-paragrafi
104-106 imiss ma’ dan iż-żagħżugħ li ma kontx smajt bih, imma li Franġisku
ġiebu quddiemna. Għandu osservazzjoni
mill-isbaħ, li tgħid hekk: “Kien jgħid Carlo, jiġri li “kulħadd jitwieled
oriġinali imma ħafna jmutu fotokopji”.
Tħallix li jiġrilek hekk.” Dawn
jingħaqdu wkoll ma, iktar ‘il quddiem, mal-paragrafi 140 sa 143. Il-messaġġ qawwi u determinanti jorbot
mas-sejħa lil dawk li għadhom mimlija saħħa u enerġija biex ma jinħakmux
mit-teknoloġija. Li jifhmu li hemm
mekkaniżmi ta’ komunikazzjoni li saru issa forza ta’ oppressjoni
silenzjuża. Waħda ta’ dipendenza. Bl-appell: tingħalaqx fik innifsek,
fl-iżolament u pjaċir vojt. Imma, anzi
kun bħal Carlo, li “hu għaraf juża t-teknoloġija l-ġdida tal-komunikazzjoni
biex jgħaddi l-Evanġelju, biex jikkomunika valuri u ġmiel.”
Grazzi Franġisku
8. Hemm iktar
f’dan. Ċertament, dan l-appell fl-użu
tat-teknoloġija huwa dirett ukoll lil diversi saċerdoti u reliġjużi sabiex
jifhmu dan il-mezz ta’ komunikazzjoni.
Appell biex jutilizzawh b’għaqal huma wkoll. Nuqqas li jrid jiġi ndirizzat malajr. Il-Papa Franġisku għażel tajjeb, ta’ bniedem
ġej mill-Fakultà tax-Xjenza. Għażel li
jmur direttament għal suġġetti li huma verament essenzjali fis-soċjetà u
għall-futur tagħha. F’dan, però, inkun
qed nonqos jekk ma nagħtix ħajr lill-kontributur ta’ din il-gazzetta, Francesco
Pio Attard, li daħal għal din il-biċċa xogħol.
Vuċi żagħżugħa tifhem iktar kif dan il-messaġġ jista’ jasal direttament,
mhux biss lil dawk li bdew id-dinja, imma anki lil dawk li għaddejjin
fiha. Inħajjarkom tixtruha u
taqrawha. Hemm ferm iktar
għad-dispożizzjoni tagħna. Mezz biex
ikollna soċjetà aħjar.
No comments:
Post a Comment