1. Ftit huma dawk
li jafu verament dak li għaddej bħalissa fil-qalba tal-Gvern. Ħafna, però, qegħdin ifittxu u jistaqsu
sabiex jifhmu u jgħarfu x’inhija l-verità.
Ħadd f’sensih ma jista’ jiċħad jew jaħbi li fid-dinja politika Maltija
hemm ilmijiet li qamu, riħ li qed jonfoż minn kull direzzjoni u l-art li wkoll
bdiet titriegħed. Xi ħaġa hemm, li hija
tant qawwija li ġiegħlet lill-Gvern jibdel fi ftit ġimgħat il-ħsieb fuq
l-appuntament elettorali li jmiss. Hemm
elementi varji li wasslu sabiex tintilef kompletament dik id-doża ta’ kalma li
kien għad għandu. M’għadux iktar ċar u
l-viżjoni hija iktar imċajpra.
Stramberiji
2. Wara l-Għid
il-Kbir qomna nsibu lill-Gvern b’aġenda ġdida. Dik li jħalli
għaddejja l-għidut li elezzjoni ġenerali ser issir illum qabel għada. Dan żied fl-attenzjoni meta ftit ġimgħat ilu
l-Prim Ministru kien, minflok, qiegħed jiddikjara li l-elezzjoni ssir wara
Marzu 2018. Il-messaġġ apparenti li
tqabbad fit-triq kien illi l-Gvern tant hu ċert li ser jirbaħ li jrid jagħmilha
mill-ewwel. Stramba, meta wieħed iqis li
pajjiżna għaddej fil-presidenza tal-Unjoni Ewropea, li hija impenjattiva minnha
nfisha, u iktar fir-responsabbiltà li l-mument storiku għandu. Stramba iktar meta l-istess magna
propagandistika bagħtet barra l-“aħbar” li tant sejrin tajjeb li issa għandna
ferm iktar flus fil-kaxxa ta’ Malta milli għandna bżonn, għax hemm surplus.
Arroganzi
3. Bħal dejjem,
wieħed jisma’, jiżen u wara jibda jifhem jekk dak li qed jippruvaw jikkonvinċu
fuqu huwiex minnu jew le. Huwa minnu li
l-Gvern qiegħed daqshekk ixxamplat daqs kemm qed jipprova jgħid lu hu? Id-diskors ta’ iktar voti milli kellu, u
iktar maġġoranzi qawwija ma jsegwux. Min
huwa fil-Gvern jitlef naturalment, għax altru x’jgħid, u altru xi jwettaq. Terġa’, din it-tmexxija partikolari spikkat
fl-arroganza ta’ dawk li għax għandhom ħafna saħħa politika jistgħu jixtru u
jagħmlu dak li jridu. Mhux biss. Il-pajjiż m’huwiex wisq entużjażmat
bil-kwantità ta’ każijiet ta’ nepotiżmu, preferenzi u korruzzjoni.
Telfien
4. Il-Gvern jaf
li qiegħed jitlef u tul din is-sena l-proċess tat-tnaqqis żdied. Iktar u iktar meta diversi mhux biss semgħu
‘l-Oppożizzjoni titkellem, imma huma stess qed imissu u jifhmu li hemm ftit ta’
ġewwa li jgawdu sew, u oħrajn fuq barra li qed ibatu. Għal min jagħmel is-somom tal-matematika u
jaħseb li kollox statistika qed jinduna li l-pendlu beda jiċċaqlaqlu sew. Jista’ jkun għalhekk li hemm min fehem li
iktar ma jdum, iktar qed jissogra bl-ikrah.
Jista’ jkun ukoll li jagħraf li hemm każijiet ferm ikbar ta’ korruzzjoni
li ser joħorġu għal għajnejn id-dinja, li l-effett tagħhom ħafna jistgħu
jbassru elettoralment.
Instabilità
5. Xi raġuni
serja hemm biex min qiegħed iggranfat mal-poter ser jgħaddi lilu nnifsu
daqshekk malajr mill-iskrutinju elettorali.
It-tħassib kiber meta ħafna qed jaraw stramb kif qed issir rinunzja ċara
tal-opportunità li l-Gvern jerġa’ “jqassam” f’budget ieħor. Dan żied l-opinjoni ta’ uħud li l-kontijiet
tal-pajjiż m’humiex daqshekk ileqqu daqskemm qed nisimgħu. L-istabilità finanzjarja, jekk hija daqshekk
tajba li tippermetti iktar fil-kaxxa ta’ pajjiżna, għala mhix ser “titqassam”
f’Ottubru jew Novembru? Dan il-pass fil-kontra
tal-loġika politika Maltija m’huwiex konvinċenti.
Iktar milli jidhru
6. Hemm kaġun li
qiegħed jimbotta lill-Gvern biex jippermetti vot iktar malajr. Fi ħdan il-Gvern diġà hemm it-tfixkil. L-uċuh ta’ diversi ministri magħrufa bħala
“l-qalba nett tal-poter”, dawk li jikkunsidraw ruħhom “sejf u tarka” tal-istess
Prim Ministru kienu mifxula abbord, jippruvaw jitfu n-nirien li jxommu u ma
jistgħux jaraw. Kien ċar daqs
il-kristall li għarfu li hemm l-inkwiet u jridu jiffaċċjaw dak li qiegħed
jinġabar u jilħaqhom. Dak li għaddej
ftit jafuh. Biss, il-konsegwenzi jafu
jkunu iktar gravi milli naħsbu. Il-mazz
tal-appuntament elettorali huwa f’idejn il-Prim Ministru, però mill-istorja,
meta wieħed jagħżel li jmur għalih f’qasir l-għomor il-poplu jifhem li hemm
iktar problemi milli jidhru.
No comments:
Post a Comment