1. Wasal Ħadd il-Għid il-Kbir. Għal dawn l-aħħar ġimgħatejn, b’mod partikolari, diversi kienu l-għaqdiet u persuni varji li organizzaw attivitajiet marbuta mal-Ġimgħa Mqaddsa. Rajt enerġija ġdida, u fl-istess ħin imġedda, f’dawk li għadhom jifhmu l-importanza tal-jiem u jipparteċipaw b’saħħa. Dan m’huwiex proċess uman sfurzat, imma anzi huwa wieħed kompletament volontarju, spontanju, fejn iqumu diffikultajiet biex issib post għal kulħadd. Post fil-ħidma u fil-preżenza waqt ir-rappreżentazzjonijiet, il-purċissjonijiet, il-kunċerti, u dak kollu li aħna kapaċi niżviluppaw. Esperjenza pożittiva u wirt uniku f’dawn il-Gżejjer tagħna li l-għeruq tagħhom huma sodi.
It-teknoloġija ġiet megħluba
2. Hekk ħassejt, iktar u iktar it-Tlieta li
għaddew fil-Knisja tal-Erwieħ, f’Ħal Tarxien.
Fi knisja mimlija sew, stajt nara bnedmin ta’ età varja miġbura, sija
biex jassistu għall-“Oratio”, mtellgħa tant tajjeb mit-Tarxien Pageant Group,
flimkien mal-Amadeus Chamber Choir; kif ukoll biex jieħdu sehem bil-kostumi u
l-attenzjoni partikolari għall-karattri kollha tal-Vanġelu. Fejn it-teknoloġija moderna, flok għelbet
tradizzjonijiet passati ġiet issa għall-għajnuna, utilizzata u trasformata
għall-preżent. Fejn il-messaġġ nisrani,
fis-sustanza tiegħu, jerġa’ jiġi mxandar direttament u bil-“lingwa
tallum”. Ċert li f’diversi bliet u rħula
din kienet esperjenza nisranija u pożittiva.
Għeleb il-Mewt
3. Biss, fortunatament, illum il-knejjes tagħna
qegħdin jiċċelebraw bid-daqq tal-qniepen, bil-purċissjonijiet ta’ Kristu Rxoxt,
fejn id-demm jerġa’ jiġbed u d-dmugħ jitkattar.
Fejn nifirħu, u fl-istess ħin nirriflettu dwar dak kollu li seħħ snin
twal ilu. Snin li mertu tal-verità li
fihom ġenerazzjonijiet varji żammew, u proprju għalhekk għadhom magħna
sal-ġurnata tallum. Sidna rxoxta, bħal
ma ġie verament proċessat u msallab. Kif
sewwa jingħad, Lazzru li nsemmu kien miet u tqajjem minn Kristu, però iktar tard
f’ħajtu ġie huwa wkoll imsejjaħ lura għand il-Missier tagħna. Imma l-Qawmien mill-Mewt tiegħU huwa
differenti, proprju għax ma hemmx tmiem fih.
Preżenza femminili
4. Lejlet
l-Għid il-Kbir u fil-ġranet ta’ wara, fil-knejjes tagħna nisimgħu l-erba’
rakkonti tal-evanġelisti fid-direzzjonijiet li għażlu li jagħtu u jħallu prova lilna. Kull wieħed għandu l-‘partikolaritajiet’ u
l-‘informazzjoni’ tiegħu. Imma din
is-sena sibtni nirrifletti iktar fuq dak li l-Evanġelista Marku kiteb
fis-sittax-il kapitolu tiegħu: il-preżenza femminili f’mument daqshekk
importanti tgħallem b’mod ċar li għall-kuntrarju ta’ dak li jingħad, il-messaġġ
nisrani jħares u jassigura l-ugwaljanza bejn is-sessi. Huma Marija Madalena, Marija ta’ Ġakbu u
Salomè li jidħlu bħala l-ħabbâra u x-xhieda diretti tal-Qawmien tiegħU. Dawn it-tlett nisa jieħdu hawn iktar preżenza
ċentrali.
Ix-xhieda femminili
5. Iktar
għax huma dawn it-tlett nisa li jsegwu lil Kristu waqt it-tlett snin
tal-missjoni tat-tixrid tal-aħbar it-tajba.
Huma wkoll preżenti waqt li Sidna jiġi msallab. Waqt li l-maġġoranza tal-Appostli jidhru
assenti huma josservaw, bil-kuraġġ tagħhom, mill-bogħod. Huma l-istess li josservaw fejn ġie midfun
fil-qabar ġdid provdut minn Ġużeppi ta’ Arimateja. Huma l-istess tlett nisa li fil-bidu
tal-ġimgħa, kmieni kmieni filgħodu, jiddeċiedu li għandhom imorru biex jidilku
kif jixraq u mill-għarfien tagħhom il-ġisem tiegħU. Huma huma li jaħsbu dan u jaġixxu
mill-imħabba li huma kellhom għaliH, kien x’kien is-sogru tagħhom.
Nisa sejrin lejn is-sewwa
6. Mument
determinanti, b’mod partikolari għal Marija Madalena, li fl-ewwel laqgħa tagħha
ma’ Sidna tidlek siequ, u issa triq twettaq l-aħħar servizz tagħha. Imma iktar minn dan, kif jgħidu uħud
mill-kittieba, wieħed irid jirrimarka u jammira l-fidi vera tagħhom. Dak li huwa mistenni minn dawk li jridu jkunu
nsara. Huma jitilqu mingħajr biża’
fit-triq, anke jekk jafu li, kif kienu raw, hemm ġebla kbira tagħlaq il-qabar –
waħda li l-istess evanġelista jerġa’ jenfasizza. Dik il-ġebla, li fuq naħa saret biex
tipproteġi l-ġisem ta’ Sidna mid-dinja saret, iktar ‘il quddiem, ix-xhieda
fiżika tal-qawmien. Jistaqsu verament
lilhom infushom: “Min se jgerbilna l-ġebla mid-daħla tal-qabar?”, imma xorta
waħda, għax f’qalbhom iħossu li sejrin lejn is-sewwa.
Tlett nisa jirċievu l-messaġġ
7. Huma
proprju huma li jiġu ppremjati bħala x-xhieda prinċipali u uniċi f’dan
il-vanġelu. Isibu ż-żagħżugħ b’messaġġ
ċar, frisk, li f’sentenza waħda jgħidilhom: “Xejn la tinħasdu. Qegħdin tfittxu
lil Ġesù ta’ Nażaret li kien imsallab: qam mill-mewt, m’huwiex hawn. Araw il-post fejn qegħduh”. Wieħed jifhem ir-reazzjoni naturali ta’ dawk
li marru biex jidilku kadavru li, minflok, isibu xena bħal din
tistennihom. Il-fatt li ħarbu jiġru
mbeżżgħa huwa aġir mill-iktar uman, li fih innifsu huwa xhieda li l-qawmien ta’
Sidna Ġesù Kristu verament seħħ.
Bir-raġun nifirħu
8. Ma
hemmx dubju li llum ser inkunu qed niċċelebraw bil-qalb dan il-jum. Bir-raġun, u iktar, bir-raġuni nifirħu. Nifhmu iktar li n-nisrani qiegħed imiss
mal-verità mal-verità ħajja tiegħu.
Il-verità li ti mxi magħna fit-triq li nippruvaw nagħżlu, u fl-istess
ħin li maż-żmien insibuna fiha. Dik li
tnissel fina l-fidi li għandna niċċaqilqu ‘l quddiem fl-għarfien li għandna
naħdmu u nkunu għas-servizz tas-sewwa.
Ikunu xi jkunu d-diffikultajiet, l-intoppi, il-kumplikazzjonijiet, hemm
dawl ċar u uniku, mhux artifiċjali, li jwassalna biex nimxu fid-direzzjoni
t-tajba. Dan il-jum jissudana sabiex
nimxu b’dik il-fiduċja f’qalbna li teħodna lejn il-ferħ tal-ħidma lejn
il-proxxmu tagħna. Mill-qalb,
ippermettuli nawgura l-Għid it-Tajjeb lil kulħadd.
No comments:
Post a Comment