1. Nisimgħu u wkoll naqraw
f’numru ta’ drabi dwar ħruġ ta’ kotba.
Suġġetti varji li jistgħu jinteressawna.
Fuq it-titolu u fu l-informazzjoni li tingħatalu mill-medja kif nafu,
ħafna drabi jiddependi kemm tkun lest taqrah u tixtrih. Nafu lkoll li kotba tajba mhux dejjem
jingħataw dak li ħaqqhom. Anzi,
l-esperjenza turi li jkollhom bżonn min jaqbeż għalihom.
2. Proprju f’dan sibtni. Smajt bl-aħħar ktieb tal-Papa Franġisku
bit-titlu “Il nome di Dio ѐ Misericordia” u dlonk ġibtu. Qbadtu u ma tlaqtux minn idejja. Għax mhuwiex mimli kliem tqil, anqas
b’argumenti diffiċli biex tifhem imma miktub b’sempliċità diretta. Is-sustanza toħroġ minn numru ta’ domandi f’intervista
li l-ġurnalist Andrea Tornielli jagħmillu.
3. Kemm imxiet il-Knisja? Kif inbidlu l-mezzi ta’ komunikazzjoni li
l-Papiet tallum qed jużaw? Beda l-Papa
Ġwanni Pawlu II meta kien fetaħ bil-kitba varja tiegħu. Min jista’ jinsa “Dono e Mistero”? Jew warajh l-intervista ta’ Peter Seewald lil
Benedittu XVI f’”Light of the World”.
4. Għax nammettu li huwa iktar
diffiċli li jinqara ktieb mibni fuq domandi u risposti diretti, preċiżi u
ċari. Ftit huma l-mexxejja tad-dinja li
jistgħu jidħlu għal dan bħal ma għamel il-Papa Franġisku. Tħobb taqra jew le, quddiem dan l-istrument issibek
li bilfors tixorbu, taqbdu u ma titilqux qabel ma tkun lestejtu. Hekk ġara lili proprju tul dawn l-ewwel jiem
tar-Randan
5. L-argumenti miġjuba,
is-suġġetti trattati huma mifruxa. Biss
huma marbuta mal-Ħniena Divina fil-maħfra tad-dnubiet. Huwa attwali, reliġjuż u fl-istess ħin
edukattiv f’din is-sena qaddisa tal-Misericordia.
6. L-intervista tiftaħ
b’dikjarazzjoni mill-iktar personali ta’ Franġisku. Il-Papa jgħidilna li ma jafdax l-ewwel
reazzjoni u jħobb jerġa’ jaħsibhom sewwa.
Jibda hekk: “Io sono portato a non fidarmi mai della prima reazione che
ho di fronte a un’idea che mi viene o a una proposta che mi viene fatta”, u
jkompli: “Non mi fido mai, anche perché solitamente la prima reazione ѐ
sbagliata”. Messaġġ, l-ewwel, għal dawk
li jiddeċiedu ċum bumm, mingħajr ma jaħsbu ftit dwar is-sewwa ta’ dak li jkunu
ser iwettqu u l-effett tiegħu, u t-tieni għal kemm ħsieb jingħata mill-Knisja u
minnu qabel ma tittieħed deċiżjoni jew direzzjoni.
“Sì, mi rincresce
che non mi rincresca”
7. Biss, il-pern tal-kitba f’din is-Sena
tal-Ħniena huwa li jikkonvinċi lill-bnedmin ta’ rieda tajba, kollha, dwar
l-għaqal li jaħdmu għas-sewwa. Li
jassiguraw li ma jwettqux ħsara lill-proxxmu, għalihom u għall-futur tas-soċjetà
li jgħixu fiha. Mhux biss, imma
spjegazzjoni li anke meta dan iseħħ, ladarba jkun hemm ir-rimors, id-dispjaċir
anke iktar fil-fond id-dispjaċir li ma ddispjaċiekx, allura hemm il-bieb miftuħ
għall-maħfra fil-qrar. Hemm
direzzjonijiet u ordnijiet varji hawn fuq ħidmet is-saċerdoti f’dawn
iċ-ċirkostanzi. Bl-ordni diretta li
joħorġu mill-knejjes u jfittxu lill-bniedem fejn jgħix, ibati u fejn jittama
biex jirbaħ il-ħniena u r-rikonċiljazzjoni.
8. Hemm kliem ta’ ħlewwa, ta’ ħniena, imma
s-seba’ parti hija iebsa. It-titolu
jgħid ħafna: “Peccatori si, Corrotti no” u jispjega għala. Kundanna mill-iktar qawwija għax jgħid: “Il
corrotto, e colui invece, che pecca e non si pente, colui che pecca e finge di
essere cristiano, e con la sua doppia vita da scandalo.” U jkompli: “La corruzione non ѐ un atto, ma
una condizione, uno stato personale e sociale nel quale uno si abitua a vivere.
La corruzione fa perdere il pudore che custodisce la verità, la bontà, la
bellezza.” Il-midneb irid jibdel ħajtu u
l-għemil żbaljat tiegħu. Il-korrott ma
jridx, anzi anqas jinduna, fl-istat li jkun jinsab. “Il corrotto spesso non si accorge del suo
stato, proprio come colui che ha l’alito pesante e non si rende conto”.
9. Veru li dan huwa ktieb mill-kliem,
mill-ħsieb, mid-direzzjoni tal-Kap tal-Knisja Kattolika imma l-kontenut tiegħu
jgħodd għall-bniedem ta’ rieda tajba.
Inħajjarkom taqrawh, speċjalment tul din is-sena speċjali.
No comments:
Post a Comment