1. Nistgħu niġi kkritikati fuq ħafna suġġetti, biss fuq
l-edukazzjoni ħadd ma jista’ b’xi mod jiċħad li tul dawn l-aħħar snin għamilna
passi kbar 'il quddiem. Il-poplu għandu
ċar kristall quddiem għajnejh li, kemm ilu fil-Gvern il-Partit Nazzjonalista ma
ppruvajniex inċekknu s-settur, imma żidnih.
Ħadd ma jista’ jiċħad li flok għamilnieha diffiċli, flok għalaqna
l-iskejjel u naqqasna t-toroq għat-tagħlim, ħadna ħsieb inkattruhom. Anqas ħadd minna, u dan tajjeb li nfakkruh
lil min forsi għandu memorja qasira jew selettiva, ma keċċa lill-għalliema,
sakkarhom barra jew bagħat għalihom wieħed wieħed sabiex jagħmel pressjoni
fuqhom biex jabbandunaw lil sħabhom.
2. Il-pajjiż innota tajjeb li ma ħadniex l-istrateġija li
nġelldu lill-ġenituri mal-iskejjel, jew lill-għaliema mal-istudenti tagħhom
imma ġibna paċi u stabilità. Mhux biss,
imma ma qsamniex, ma kissirniex, m’għamilniex l-iżball li ndaħħlu l-politika
partiġġjana fost l-għalliema, bejniethom jew mal-ġenituri. Il-politika ħallejnieha barra u ħarisna li
minflok nikkonċentraw li nżidu fil-kwalità tat-tagħlim u nagħtu dinjità aqwa
lill-għalliema. Ħadd ma jista’ jiċħad li
l-professjoni ta’ għalliem biċ-ċertifikat tal-Istat rikonoxxut u sod dan
il-partit welldu, rawmu u sarrfu.
3. L-edukazzjoni, nerġa’ nirrepeti, mhix għodda, strument
politiku. Nidħlu għaliha b’passjoni għax
nemmnu fiha. Iva nemmnu li l-elettorat
tagħna, il-poplu jiggwadanja jekk jiġi mgħallem. Qatt ma bżajna minn dawk li
nirrappreżentaw. Anqas qatt ma rajna
l-edukazzjoni bħala għodda elitista, f’idejn klassi limitata tas-soċjetà, imma
ħarisa biex inxerrduha u nassiguraw li aktar bnedmin fuq din il-gżira jieħdu
l-edukazzjoni li jixtiequ. Ma rajniex u
anqas fittixna mezzi ta’ oppressjoni tal-poplu, imma fittixna li nagħtuh mezzi
ta’ liberazzjoni.
4. L-istudent illum għandu l-bibien miftuħa. Mhux biss, anke l-ħaddiem għandu mezzi ġodda
għalih biex ikompli fit-tagħlim.
M’għandniex pajjiż fejn l-edukazzjoni tiddependi mill-ekonomija, imma
hija l-ekonomija li trid mill-edukazzjoni.
M’għandiex fi stat fejn it-talent Malti u Għawdxi, biex jimxi 'l quddiem
irid l-ewwel il-parrinu. Spiċċajna minn
dik is-sistema fejn jekk m’għandekx post tax-xogħol garantit ma tistax
tistudja. Illum, min għandu post
tax-xogħol qiegħed anzi jsib lil min iħaddmu jinkoraġġih għax jaf li dan huwa
avvanz għalih ukoll.
5. Is-soċjetà mxiet 'il quddiem għax ma bżajniex minnha, imma
kellna u għad għandna fiduċja fiha.
Fiduċja fil-poplu, fl-istudenti, f’dawk li huma żgħar u miftuħa
għat-tagħlim. Il-proċess ma kienx nieqes
minn problemi, imma kellna quddiemna u għad għandna viżjoni pożittiva. Ma nħarsux negattivament imma bi spirtu ta’
altruwiżmu. Ma nfittxux li nċekknu
s-sistema jew nieħdu attitudni rgħiba, imma nħarsu 'l quddiem.
6. Il-progress għamilnieh u nkomplu nagħmluh għax għandna għal
qalbna l-edukazzjoni tal-poplu, b’mod partikolari għax aħna kommessi li nkomplu
niggarantixxu futur liż-żgħażagħ tagħna.
Il-pajjiż ikompli javvanza skond kemm ikun ġeneruż mas-sistema
edukattiva. Dan nafuh u nibqgħu
narawh. Ir-rekord Nazzjonalista huwa
dan: il-ġenerazzjonijiet jgħaddu, però meta oħrajn iħarsu lura jgħarfu li
l-għaqal tagħna mexxa 'l quddiem lill-poplu, il-kultura, l-ekonomija, il-livell
tal-għixien tagħna, id-demokrazija u l-liġi.
Inbdilna proprju għalhekk. Jgħidu
x’jgħidu, fuq quddiem konna u anzi nibqgħu fuq quddiem nett proprju għax
l-edukazzjoni hija l-ġebla tax-xewka tas-soċjetà li l-Partit Nazzjonalista
jfassal.
Dan l-artikolu kien deher fil-harga tat- 18 ta Lulju 2010 tal-Mument.
No comments:
Post a Comment