1. Ebda Stat ma jista’ jippretendi li
jimxi ‘l quddiem jekk kemm-il darba ma jaħdimx tajjeb u ma jkunx
organizzat. Jingħad x’jingħad, kull min
jamministra f’isem il-poplu għall-ġid komuni jaf li għandu bżonn servizz ċivili
li huwa kapaċi. Uffiċjali tal-pajjiż li
ħadu taħriġ u ġurament ta’ lealtà li jservu liċ-ċittadini. Mingħajr servizz ċivili, mingħajr bnedmin li
jgħarfu jagħżlu karriera f’din il-linja, pajjiż, stat u poplu ma jimxu xejn.
2. Anzi, kull min jaqra u jagħraf l-esperjenzi ta’diversi
ċiviltajiet jaf li s-sistema effiċjenti tissudak filwaqt li waħda ħażina
tibgħatek lura. Waħda mir-raġunijiet
prinċipali li wasslu lill-Imperu Ruman fejn effettivament irnexxielu jasal
kienet proprju l-abbiltà ta’ bnedmin li kieku kapaċi jħaddmu malajr l-apparat
imperjali b’sistemi prattiċi, sempliċi u diretti. Kellhom mekkaniżmi ferm tajba u li
jaħdmu. Bnew toroq kbar f’kull rokna
tal-konkwisti Rumani, kellhom bliet f’kull parti mfasla b’arti u
organizzazzjoni li għadhom hemm sal-lum.
3. Iċ-ċavetta tas-suċċess li għadha mill-iktar timmanifesta
ruħha sal-lum kienet l-għażla tal-persuni li ffurmaw u mexxew lill-poplu. Il-bini, il-kitba, il-letteratura u l-liġi
twieldu u baqgħu magħna sal-lum għax kien hemm bnedmin mgħallma tajjeb. Dawk li għaddew mid-dixxiplina
tal-formazzjoni edukattiva rumana. Dawk
li spiċċaw dutturi tal-liġi kienu l-persuni li ġew inkarigati mill-imperturi
sabiex jieħdu d-deċiżjonijiet marbuta mal-amministrazzjoni.
4. L-eżempju ta’ ċiviltajiet oħra huwa hemm ukoll. Poplu jimxi ‘l quddiem meta jkollu amministraturi
mħarġġa tajjeb. Pajjiżna m’huwiex
eċċezzjoni għar-regola. F’dan il-mument
anzi, l-Kap taċ-Ċivil Dr Godwin Grima huwa persuna mħarrġa fil-liġi u fl-istess
ħin wieħed li għażel li jsegwi karriera fis-Servizz Ċivili. Għalhekk għandna għad-disposizzjoni u servizz
tal-Istat persuna mħarreġ tajjeb u li għandu viżjoni ta’ dak li huwa mistenni
miċ-Ċivil. F’dawn l-aħħar snin li ilu
jokkupa din il-kariga rajtu jagħmel passi kontinwi u diretti sabiex jibdel
biċċa biċċa dan is-settur lejn servizz aktar modern u effiċjenti.
5. Fil-fatt hemm diversi bidliet li huwa rnexxielu jġib. Għalija nara li bil-preżenza tiegħu rreġistra
li l-avukat, in-nutar, dawk mgħallma fil-liġi għandhom futur fis-Servizz
Ċivili. In-numru tagħhom fortunatament
żdied tajjeb u huwa ‘l bogħod minn dak li kien fl-antik fejn l-avukat fiċ-Ċivil
ried ikun fl-Uffiċċju tal-Avukat Ġenerali jew nutar fl-Uffiċċju tan-Nutar
tal-Gvern biss. Saru, mertu tiegħu,
qabżiet ‘il quddiem, ma hemmx dubju, però nemmen li nistgħu ndaħħlu aktar minn
dawk li kull sena jiggradwaw mill-Università.
Biss, dan huwa kollu għall-futur.
6. Dawn huma miri għall-impjegati ġodda fis-servizz tal-pajjiż
u huma evidentement tajba. Iktar ma jkun
hemm gradwati tant aħjar għax magħhom iġibu d-dixxiplini differenti li studjaw
magħhom. Però t-tagħlim, l-avvanz
edukattiv, l-ispeċjalizzazzjoni m’għandhomx ikunu limitati għal dawk li deħlin
issa imma għandu jkun miftuħ għal min diġà daħal. Il-ftehim li ġie ffirmat din il-ġimgħa bejn
il-Gvern u l-Università sabiex ħaddiema oħra jkunu jistgħu jibdew il-kors li
jwassalhom għal “Higher Diploma in Public
Accounting and Finance” huwa pass ieħor fid-direzzjoni t-tajba. Is-servizz tal-pajjiż huwa l-burokrazija
tiegħu. Aktar ma jsiru passi u
investiment fih aktar nimxu ‘l quddiem fis-setturi soċjali, ekonomiċi u
kulturali. Iċ-ċivil, il-burokrazija
t-tajba huma ċ-ċwievet tas-suċċess tagħna.
Aktar ma ninvestu fihom, aktar aħjar.
Dan l-artikolu kien deher fl-1 ta Awissu 2010 fl-Illum.
No comments:
Post a Comment