1. Sa dan il-mument, pajjiżna baqa’ jirreżisti tajjeb. Baqa’, kemm jista’ jkun, attent sabiex jipproteġi s-saħħa taċ-ċittadini tiegħu. Jipproteġi bil-koperazzjoni ta’ diversi. Ħafna persuni li fehmu li għandhom joqogħdu għad-direzzjoni tas-Supretendent tas-Saħħa Pubblika. Hemm min aġixxa b’responsabbiltà, u hemm min le. Nippreferu li, bħala pajjiż, inkunu lkoll f’daqqa. Inkunu f’daqqa f’dan il-mument iebes u doloruż. Flimkien nistgħu noħorġu minnu. Waħedna ngħaddu minn dak li soċjetajiet oħra għaddew, jew għadhom għaddejjin minnu.
Sejħiet għas-sewwa
Ħidmietna
3. Il-prijorità,
f’dan il-mument, tibqa’ dik li taqbeż u tipproteġi saħħet il-bniedem. Dak huwa l-bidu ta’ kull
kunsiderazzjoni. F’dan, min-naħa
tal-bank tal-Oppożizzjoni, żammejna vuċi waħda u kostanti. Żammejna mal-linja li m’għandniex, b’xi mod,
immorru kontra dak li l-awtoritajiet tas-saħħa jidderieġu. Biss, dan ma żammniex milli nitkellmu fuq
aspetti oħra tal-ħajja. Kif għaddejjin
soċjalment u ekonomikament, tajnihom attenzjoni. Mhux nifhmu biżżejjed kemm hawn min tilef
l-impjieg, id-dħul tiegħu u għandu biżgħat għall-futur ta’ familtu. Jum wara jum ipproponejna punti ġodda,
suġġerimenti u proposti differenti minn dak li l-Gvern kien qiegħed jara. Anzi, ħafna drabi wassalna aspetti li ma kienux
lanqas ittieħdu in konsiderazzjoni.
Fl-iżbilanċ
4. Affrontajna,
f’dan il-proċess, sistema inġusta mwielda mill-iżbilanċ preżenti li hawn
fix-xandir. Diversi jaqbdu u
jiġġudikawna mingħajr ma jkunu biss fehmu dak li qed nipproponu jew
ngħidu. Diversi, anzi, ingħataw
sistematikament l-impressjoni li għax qegħdin insemmu leħinna, qed naġixxu
kontra xi interess ġenerali. Huwa
mill-iktar żbaljat, f’demokrazija, li l-ewwel ma tinstemgħax il-vuċi
tal-Oppożizzjoni, u t-tieni, li min ikun fil-poter jagħlaq lilu nnifsu, minn
qabel, għal kull proposta li ssir.
F’dawn il-mumenti, it-tentazzjonijiet lejn l-anti-demokrazija jikbru,
kif qed naraw. Huwa eżami ieħor
għad-demokrazija tagħna. Kemm hija soda
u tibqa’ garantita anki hawn. Tibqa’
taħdem f’pożizzjoni diffiċli u mimlija kumplikazzjonijiet.
Naħsbu għal quddiem
5. Ħidmet l-Oppożizzjoni
ħarset iktar lejn dak li ser insibu magħna kif tibda tispiċċa din
is-sitwazzjoni. Kif ser ngħixu u naħdmu
wara. Kif ser inġibu lura l-pajjiż
jaħdem u l-bnedmin ibatu mill-inqas fih.
Kif ser nassiguraw il-ħidma tal-ġustizzja soċjali f’ambjent li ser
ikollu tentazzjonijiet iddettati minn min huwa l-iktar b’saħħtu. Irridu nifhmu, minn issa, dak li ser insibu
f’din it-triq. Naħsbu x’soċjetà ser
ikollna. X’ambjent irridu nissudaw. X’ekonomija rridu nibnu, jew lura, jew
mill-ġdid, jew lejn toroq oħra.
Diskors fl-arja
6. Għandna,
bħala soċjetà, l-abbiltà li nibnu u nfasslu programm għall-futur. Nittama li ħadd ma huwa jaħseb li kollox ser
jiġi lura f’postu waħdu. Nittama li
aktar jifhmu kemm hemm bżonn ta’ proposti konkreti, milli diskors fl-arja. Aħjar wieħed iressaq dak li jara li għandu
jsir biex jikber id-djalogu soċjali, li tant ilu nieqes. Tul dawn is-snin ġiet dettata wisq linja
ekonomika minn fuq, mingħajr attenzjoni għal dak li qiegħed iseħħ fil-parti ta’
isfel tal-bniedem. Ir-riżultat illum
huwa wkoll kaġun ta’ dan in-nuqqas ta’ ħsieb u tal-fiduċja żbaljata fil-forza
tas-suq. Injorajna u straħna fix-xejn,
biex ma nbiddlux dak li kien jidher li qiegħed jaħdem.
Fażi oħra
7. Waqt li hemm
numru ta’ dawk li bdew jagħmlu pressjoni biex kollox jiġi f’daqqa waħda
għan-normal, hemm bżonn li wieħed joqgħod attent u ma jċedix. Il-politika t-tajba titlob prudenza. Dik populista titlifha. Ma nidħlux fit-tieni mewġa u sogru fix-xejn,
għax dak li nkunu wettaqna sa issa jitlef il-valur tiegħu. Inkunu attenti u naħsbu f’iktar
soluzzjonijiet. Naħdmu fit-triq
id-diffiċli, u mhux f’dik li hija apparentement faċli. Jekk ma nkunux preparati u mgħarrfa f’dan,
il-konsegwenzi mhumiex ħlief xejn tajba.
Iktar tbatija. Proprju waqt li
sejrin lejn it-tieni mewġa, ejja nkunu aktar determinati u perseveranti.
No comments:
Post a Comment