1. Minn
fejn taqbad tibda biex tipprova tiddiskuti razzjonalment dak li għaddej
fix-xenarju politiku ta’ pajjiżna, ħafna
esprimew dubji u perplessitajiet.
Sfortunatament, il-livell politiku f’dawn il-gżejjer niżel waħda
tajba. Hemm il-komportament u l-aġir li
ħafna drabi nsibuhom imxerrda f’diversi stejjer. Tul din il-leġislatura tlajna mill-punt li
ser ikollna l-aqwa kabinett fl-istorja u li ser ikollna l-inqas tolleranza
għall-atti tal-korruzzjoni. Minflok
illum, wara erba’ snin, qegħdin immissu wisq il-qiegħ. Ma hemmx mistrieħ u wisq inqas ħitan ta’
kenn.
Fiduċja u kredibilità
2. Fid-dinja u fil-politika hemm żewġ toroq
li permezz tagħhom titlef mill-fiduċja u
l-kredibilità. L-ewwel għax ħaddieħor
jagħmel ħiltu biex jattakkak, ikerrħek, inaqqaslek il-ġieħ u joskura kull ma
tagħmel jew tkun wettaqt. It-tieni, għax
inti stess taġixxi b’mod u manjiera li ġġib il-ħtija fuqek innifsek. Għalkemm il-kavallieri, fl-appuntamenti
elettorali, is-soltu t-tnejn jiġu jidhru bil-kurrazza tleqq, l-esperjenza
fil-leġislatura toħroġ x’hekk taħtha.
Iż-żmien u l-użu juru jekk hix verament maħduma fil-fidda jew hix ta’
sustanzi oħra imma miżbugħa minn barra.
Għad-dawl tax-xemx
3. Iż-żmien ibaskat għax jgħaddi lil kull min
ikun hemm min-nar tal-inkwiet. Biss dan
jikxef, kważi dejjem, dak li jkun hemm taħt.
Għax iż-żebgħa tinqala’, mentri l-fidda tleqq iktar. Fil-preżent huwa mill-iktar ċar li dan
il-Gvern qiegħed jgħaddi minn din l-esperjenza.
Il-materjal veru qiegħed joħroġ iktar u iktar għad-dawl tax-xemx u jsir
xi jsir huwa destinat li jinkixef aktar.
Inqabdet rotta li minnha huwa evidenti li ma hemmx fejqan. Għax l-istorja politika passata Ewropea u ta’
pajjiżna turi li ladarba taqbad it-triq tal-pjaċiri, tal-klijenteliżmi, allura
taqbad magħha dik tal-korruzzjoni. Waħda
ġġib lill-oħra.
Il-bilanċ fil-kalatura
4. Qatt ma huwa ż-żmien propizju biex dan
iseħħ, wisq u wisq inqas illum li f’dawn il-gżejjer, għall-ewwel darba
fl-istorja tagħha, Malta għandha f’idejha l-presidenza tal-Unjoni Ewropea. F’dan, meta wieħed iħares lura jagħraf kemm
tul l-amministrazzjonijiet Nazzjonalisti tħalliet reputazzjoni tajba
f’ħidmietna. Il-mod ta’ kif ġibna
ruħna. Il-ħidmiet tagħna, il-linja li
biha ttrattajna fl-istituzzjonijiet Ewropej ilkoll bnew wirt għar-reputazzjoni
tajba u b’saħħitha li kapaċi nwettqu l-affarijiet sewwa. Kreditu li ġie għad-disposizzjoni f’dan
il-mument kruċjali. Fejn qed narawh li
qiegħed jikkumbatti biex jipprova jżomm il-bilanċ fil-kalatura tal-iżbalji
kontinwi li qegħdin isiru llum.
Baqgħu jaħdmu
5. Proprju għax tul ħamsa u għoxrin sena
nbnew l-istituzzjonijiet demokratiċi li għandna li huwa ċar quddiem għajnejn
il-poplu li hemm differenza. Differenza
fl-aġir tal-politiċi, kif ukoll f’dak li huwa sewwa minn dak li m’huwiex. Għalhekk ġew maħluqa difensuri tas-sewwa
bħall-Uffiċċju tal-Ombudsman u l-Kummissjoni Permanenti kontra l-Korruzzjoni. Dawn jaħdmu kienu, u baqgħu jaħdmu
sal-ġurnata tallum. Dak li jitressaq
quddiemhom jikkunsidrawh, jeżaminawh u jirrapportaw fuqu. Hekk għamlu fil-passat, kif jixhdu d-diversi
rapporti li ħarġu tul is-snin u hekk għadhom jagħmlu. Bid-differenza li llum għandhom ferm iktar
fejn iservu dmirhom.
Wettaqna s-sewwa
6. Mhux biss, imma l-amministrazzjoni
preżenti sabet ukoll taħt rasha l-preparazzjonijiet li wettaqna aħna. Kellna, tul l-aħħar leġislatura, il-ħsieb
kontinwu li dak li kien qiegħed jiġi mwettaq kien qiegħed isir għal dawn
is-sitt xhur. Jekk, kif inhuwa evidenti,
il-mexxejja Ewropej ġew iduru l-Belt u daħlu fil-postijiet storiċi tagħna sabu
post mibdul. Sabu post irranġat,
restawrat u meħud lura għall-glorja passata.
Infaqna l-flejjes u ddedikajna l-isforzii tagħna sabiex dan ikun jista’
jsir. Proprju għax konna konxji li xejn
ma jista’ jseħħ f’sentejn li ħarisna u ħdimna sabiex inkunu f’pożizzjoni li
nilqgħu tajjeb għal dan il-mument.
Baqa’ ma seħħx
7. L-amministrazzjoni preċedenti kellha
f’rasha li dan huwa mument importanti li minnu, bil-għaqal, nistgħu nieħu
ferm. Imma, meta llum insibu
fil-gazzetti u l-mezzi tax-xandir tagħna rapporti varji, rapporti ta’ kwalità u
kwantità distinta dwar kif l-aqwa kabinett fl-istorja qiegħed iġib ruħu, nifhmu
aħjar kemm dan ma tantx jista’ jseħħ. Kellna
wkoll ma’ dak dak li qiegħed jimmanifesta ruħu f’illużjoni li l-Partit
Laburista fl-oppożizzjoni tgħallem, u allura dawn l-iżbalji mhux ser
iwettaqhom. Kellna l-ħsieb li fl-Unjoni
Ewropea x-xenarju ser jinbidel fi ħdan dak il-partit. Biss, illum ikollna nammettu li dan baqa’ ma
seħħx. Ikollna naċċettaw li ħsibna li
l-kwalità u l-materjal uman kien ser ikun ferm differenti milli qegħdin naraw.
Responsabbiltà politika
8. Iż-żmien, bħal dejjem, jagħti parir Dawk li ftit snin ilu mlew lill-pajjiż b’kaxxi
kbar u b’listi twal ta’ wegħdi, illum qegħdin juru li m’humiex kapaċi jlaħħqu
magħhom. Urewna mod u qegħdin jagħmlu
mod ieħor, speċjalment f’dak li għandu x’jaqsam mal-aġir tajjeb u konsiderat
fit-tmexxija tal-pajjiż. Hemm wisq
il-ħsieb ta’ nies li daħlu biex jieħdu u jgawdu huma, iktar milli biex iservu
lil ħaddieħor. Il-kwalità u s-sustanza
ta’ min għandu r-responsabbiltà politika qegħda toħroġ iktar u iktar. Qegħda turi li dak li ħafna ħasbu li huwa
fidda, fir-realtà m’huwiex. Qegħda turi
li l-porporina waqgħet u l-materjal veru huwa espost għal min irid jarah.
No comments:
Post a Comment