1. Hawn fenomenu li kaxkar is-snin u s-sekli
ta’ stejjer li ma jridux jispiċċaw. It-telenoveli
li spiss insibu fuq il-mezzi tax-xandir ma jonqsux, anzi l-kompetizzjoni hija
soda bejn dawk li ilhom u dawk li għandhom qegħdin jitwieldu. L-istorja tibda tinħema biċċa biċċa, taqbad
it-triq ta’ dak li ma jridx jispiċċa.
Fejn konna mdorrija b’bidu u tmien, issa kibret iktar u iktar li
bidujiet hemm ħafna u tmiem ma jridx jinqala’.
Fejn dak li jingħad u jitressaq, għalkemm tista’ wkoll taqtgħu minn
qabel, xorta waħda jżomm uħud isegwu sabiex jaraw u jaqtgħu jekk dak li ħasbu
jseħħx. L-istorja tagħti l-impressjoni
li qegħda timxi, biss it-taħliet bejn dak li għadda, dak li qed isir u dak li
ġej huwa tant ordinarju fl-istraordinajru li l-ħsieb tal-bnedmin qiegħed jiġi
kundizzjonat.
2. Il-proċess loġiku tal-ħsieb, dak tal-mod
ta’ kif wieħed jitkellem qiegħed isir iktar kumplikat u diffiċli biex tifhmu
jew biex fuqu tieħu deċiżjoni. Hawn
ħafna li issa mit-telenovelas qed jibnu filosofija tal-ħajja u ta’ kif jaħsbu u
jitkellmu. Jekk ma tifhimx dan ma tistax
tifhem diversi persuni fl-ambjenti kollha tal-ħajja. Diġà għandek ħafna li jibdew ikellmuk b’mod
li jippretendu li tifhem dak li ma jispjegawlekx. Mhux biss dan, imma jaqilbu minn suġġett
għall-ieħor u inti mistenni ssegwi u tifhem.
Sakemm dan isir fil-ħajja ta’ kuljum wieħed jifhem dan
il-kundizzjonament. Għax huwa punt,
ippermettuli “ċentrali” tat-telenoveli li l-istorja tagħhom hija magħmula minn
ħames jew sitt stejjer oħra, fejn fi ftit minuti trid taqbad it-truf tagħhom
kollha. Waħda qegħda tibda, oħra waslet
fl-aqwa tagħha, oħra fi tmiemha, mentri dik li mietet issa reġgħet ħadet
il-ħajja. Biss meta dan jaqleb ukoll
fil-politika, allura wieħed jimmeravilja ruħu.
3. Proprju
għax id-duttrina tat-telenoveli hija li jridu jkunu aċċessibbli għal kull
persuna, dawk li jarawhom kull ġurnata u dawk li jidħlu darba, kif ukoll għax
huma suppost ibbażati fuq linja li l-preżent ma jmurx kontra l-passat, ma
jigdbux li hemm parallelliżmu qawwi bejn il-politika u t-telenoveli. Ngħid dan għax ilni nara dan għaddej f’dawn
l-aħħar xhur ta’ Gvern ġdid li qiegħed jagħmel proprju dak li l-antik ma kellux
jagħmel. Fejn ħarġu lura karattri, min
minn passat politiku li ħafna kienu diġà nsew.
Fejn dak li ngħad li ma huwiex sejjer isir, qiegħed isir fid-dinja ta’
kull ġurnata. Fejn dawk li kienu qed
jagħmlu dmirhom tneħħew għal daħlu “maħbubin” ġodda li, fuq naħa jippretenduha
u fuq l-oħra waqgħu għajnejn “qawwija” tal-protagonisti. Anzi, aħjar, fejn dawk li jiddikjaraw li ma
jaqblux ma’ ħaġa jagħmluha u dawk li jaqblu ma jagħmluhiex proprju għax qed
jaqblu magħha.
4. Il-labirint
fil-loġika jwassal iktar u iktar sabiex il-politika tagħna tkompli ssir b’din
l-istorja fejn il-protagonist/artist jispiċċa jista’ jagħmel li jrid u anzi
jġib il-kunsens u l-approvazzjoni ta’ min qiegħed jarah. Bħal ma għamilt, anqas issa ma jien ser
nidħol fil-merti jew id-demerti tar-referendum li għadna kif għaddejna
minnu. Imma kienet veru tajba tara
l-ewwel li dawk li ma kienux jaqblu jiddikjaraw għall-illoġika tagħna li ser
jivvutaw favur proprju għax ma jaqblux; u t-tieni dawk li jaqblu jiddikjraw li
ser jivvutaw il-kontra verament għax jaqblu.
Kellna l-Prim Ministru jgħid lil kulħadd li ser jivvota favur u proprju
għax ried lil kull persuna tibqa’ fil-libertà assoluta tagħna li insista ma’
diversi li għandhom isegwu l-eżempju tiegħu u jivvutaw favur. Mhux biss, imma kien kollu ftehim u ħlewwa
qabel il-vot ma’ dawk li riedhom jivvutaw “iva” mentra sar kollu nar, pieni u
tempesi preċiż wara r-riżultat. Trid
forsi tkun segwaċi akkanit tat-telenoveli biex tifhem dan.
5. Dan huwa l-aktar li huwa reċenti però nafu
b’affarijiet oħra li jressquna naħsbu iktar fuq dan is-suġġett verament
interessanti. Għax kellna dawk li
jinsabu ħatja penalment u għax jinsabu hekk jiġu ppremjati. Ta’ bnedmin li għax huma parti mill-istorja
tat-telenovela jittrasformaw ruħhom fi rwoli ġodda. Jitilqu bħala dawk li wettqu inġustizzja
fil-konfronti ta’ oħrajn u minflok jiġu kkonsidrati li kienu huma dawk li
sofrew inġustizzja. Fuq l-istess linja, l-ministru
li kien ilu għaddej jilgħab ma’ ħaġa u ma’ oħra, fejn storja ġdida tinħoloq u
tidħol f’oħra, fejn tal-ewwel, tat-tieni, tat-tielet u tar-raba’ jikkumbattu
għall-attenzjoni. Daqqa waħda u daqqa
oħra fejn kull min jara jibda jimmaġina li ntlaħaq il-massimu u minflok hemm
ikun hemm dożi akbar. Li jispiċċa
jispiċċa u, proprju għax jispiċċa, jibdew jgħidu li ser jerġa’ jibda. Fuq l-istil u l-prassi ta’ din it-telenovela,
l-ispettaturi jindunaw li ser jiġri xi ħaġa ġdida proprju għax il-protagonisti
jsiru dlonk suldati tal-azzar bis-siġill qawwi tal-mexxej.
6. Inkella trid tkun verament fil-mitejn u
wieħed u ħamsin puntata ta’ telenovela biex issib ruħek tara dawk li jidħlu
għall-kuntratti li ma jidhrux, ta’ kawżi li jiġu ċeduti meta ma għandhomx, ta’
flejjes li jitħallsu fejn ma għandhomx jitħallsu, li wieħed jifhem iktar u
iktar l-isfortuna ta’ dan il-kondizzjonament qawwi. Ma’ kull jum jikbru aktar il-puntati u
l-isfumaturi tagħhom bħala parti mill-proċess sħiħ tal-pjan telenovelistiku
b’dawk li jsibu ruħhom konsulenti fuq dak li ma jifhmux jew li ma jiġux
konsultati fuq dak li għandhom, imma proprju fuq il-kontra ta’ dak li
għandhom. Ta’ bnedmin li bħala parti
sħiħa ta’ dan jiġu mqabbda bħala “persuni ta’ fiduċja” fuq kuntratti u ħatriet
fejn ma hemmx kwistjoni ta’ fiduċja.
Hemm arti f’dawk li jibnu u jikkonċentraw li jkollhom telenovela
għaddejja jum wara jeum, fejn il-puntati l-antiki jiġu mibdija mill-ġdid. Biss, fil-politika dan ma huwiex
f’postu. Il-politika mibnija fuq dan il-kunċett twassal biss sabiex dak li
jidher li huwa magħluq jibda jiġi diskuss, fejn dak li suppost naslu fih
nibqgħu għaddejjin lejh, fejn id-direzzjoni flok tkun ċara tispiċċa tieħdok
f’tidwir li la jibda u lanqas jispiċċa.
No comments:
Post a Comment