1. Il-ħajja fis-soċjetà tagħna tista’ tidher
li qegħda tara xi bidliet li qabel ma ratx.
Biss hemm pedamenti sodi u permanenti li fortunatament qed inżommu. Dawn il-jiem ħafna jiċċelebraw sew. Il-pajjiż jimtela bi knejjes imżejna, b’diversi
wirjiet imtellgħa minn diversi għaqdiet reliġjużi, soċjali inkella
individwali. Il-purċissjonijiet
tal-Ġimgħa l-Kbira jibqgħu fattur ċentrali għalina lkoll. Jiem li jressquna lejn iktar
riflessjoni. Jiem li jitolbu minna ħsieb
u attenzjoni lejn dak li aħna, dak li sejrin fih u dak li rridu nkunu. Il-passjoni ta’ Sidna Ġesù Kristu rakkundata
mid-diversi evanġelisti minn nhar Ħadd il-Palm ‘il quddiem tiftħilna bibien
ġodda ta’ iktar tagħrif u għarfien.
Tinqara’ kemm tinqara’, tinstemgħa kemm tinstemgħa minna xorta nsibu
biċċiet ġodda.
2. Il-bniedem li jħares lejn li jipprova jkun
wieħed ta’ rieda tajba jidħol fi proċess ta’ żvilupp intern. Ma’ kull parti minn ħajtu għandu avvanz
ikbar. Jifhem iktar fil-fond il-messaġġ, fl-aħbar it-tajba. Hija vuċi li ma tistax tingħad li hija marbuta ma’ xi
żmien partikolari. Il-Kristu storiku
nafu biċ-ċert li ġie u għex magħna. Dak
li jingħad lilna mill-evanġelisti ma huwiex parti minn dak li nsibu
fil-mitoloġija griega, latina, nordika, orjentali jew li nsibu li ħoloq
fil-ħsieb u l-fantasija l-bniedem. Dak
li ngħad, dak li nsibu miktub seħħ. Seħħ
b’verità. Seħħ iktar u iktar meta
l-istess kliem iwasslu lil kull persuna lejn triq aktar ċara u perfetta. Għax dak li ngħad ma huwiex vuċi passata, jew
ġejja sempliċement minn hemm, iżda għandha l-abbiltà li tibqa’ waħda preżenti u
futura.
3. Hija hekk u tibqa’ vuċi ta’ gwida għal min
irid, fil-libertà assoluta tiegħu, jsegwiha.
Ma hemmx impożizzjoni. Hemm
offerta miftuħa. Hemm min jeħodha u hemm
min jirrifjutaha jew jaqbad biss il-biċċiet li jinteressawh. Anqas ma hija vuċi ta’ ħarba mill-ħajja, jew
xi forma ta’ “escapism”; hija waħda li tieħdok iktar biex tgħix ir-realtà ta’
kull ġurnata. L-inkarnazzjoni,
il-passjoni, il-mewt u l-qawmien ma humiex stejjer, iżda manwali ta’ ħajja fejn
tgħixha u mhux taħrab minnha. Sidna Ġesù
Kristu bit-twelid tiegħu, bil-ħajja f’din id-dinja u bil-mewt u l-qawmien
tiegħu daħal fl-istorja tal-bniedem.
Assigura lilha r-realtà tagħha u mhux il-kontra. L-eżempju li ħallielna ma huwiex fl-arja, jew
xewqat, imma attwalità. Min irid isib
il-paċi, il-ferm u s-sewwa jrid isegwiH.
4. Terġa’, il-qawmien mill-mewt tiegħu hija
l-affermazzjoni ċara u ikbar li kien verament dak li stqarr li huwa. Il-ħajja tiegħu ma waqfitx meta ġie midfun
iżda hemm fatti ċari ta’ diversi bnedmin li għarfuh, rawh u missewh. Tumas l-appostlu, li lkoll nafu d-dubju
tiegħu, assigura prova iktar ċara. Ried
u rnexxielu jmiss għalina lkoll il-pjagi tiegħu. Il-bnedmin li għexu f’dak iż-żmien ilkoll
ħallew xhieda ta’ dan. Għalhekk meta
niċċelebraw dan il-jum bil-ferħ tal-qniepen, bil-ġiri tal-istatwa tal-Irxoxt,
bl-ikel tal-figolli u tal-ħaruf inkunu qegħdin niċċelebraw din il-verità, din
ir-realtà li taffermana bnedmin fid-dinja li nifhmu r-realtà, naħdmu fiha u
nkunu ta’ servizz biex minna, jekk għandu jkun, jitwettaq is-sewwa.
5. Qegħdin f’mument storiku ieħor
għalina. Il-ħatra tal-Arċisqof Charles
J. Scicluna huwa proprju dan.
Kwalitajiet, talenti tajba għandu.
Però miegħu qiegħed iġib esperjenza li nemmen li jaf ikollha effett jekk
dejjem titħalla taħdem. Huwa vuċi ta’
gwida għalina. Ma huwiex mexxej
politiku, biss bi kliemu ser ikun qiegħed imissi kull settur soċjali u
kulturali tagħna. Waħda li għandha
preparazzjoni fl-esperjenza li ngħata ikbar.
Iktar ma naħseb, iktar ma naqra mill-ġdid dak li kiteb il-Papa Benedittu
XVI, iktar nifhem u nittama. Nifhem kemm
l-Arċisqof ġie ffurmat iktar milli kien minn bniedem li huwa mimli b’għerf
tal-ħajja. Iż-żmien li qatta’ Ruma kien
ta’ servizz varju li fl-imrar tiegħu kellu żgur id-duwa ta’ kliem u eżempju li
ma għandux bżonn ta’ ebda kelma ta’ rakkomandazzjoni minni.
6. F’dinja fejn in-nisrani hemm min jaħseb li
għandu jitlef il-libertà tal-espressjoni tiegħu, u anzi dak huwa dritt riservat
għall-ulied tal-illuminiżmu, dan huwa jum importanti. Jum żgur ta’ ferħ, però huwa wieħed ta’
affermazzjoni. Huwa wieħed ta’
appartenenza, identità u kultura. Ma
hemmx mistħija, anqas nuqqas ta’ kuraġġ, iżda determinazzjoni sabiex inkunu
parti minn dan il-proċess li biddel, għadu jibdel u ser ikompli lid-dinja u
għal min irid jgħix fiha u mhux jaħrab minnha.
Messaġġ li huwa mimli daqs bajda fl-għerf u fil-wirt għal min iridu. L-Għid, għalhekk, f’dan kollu jibqa’ verament
Kbir. Mill-qalb nawgura lilek, Sur
Editur u lil dawk kollha li jaqraw din il-gazzetta, l-Għid it-Tajjeb.
No comments:
Post a Comment