1. Tul l-ewwel tlett xhur ta’ din is-sena għamilna sewwa li
ġbidna l-attenzjoni tal-pajjiż lejn l-importanza tax-xogħol. Fl-aħħar leġislatura żammejna l-ħolqien ta’
postijiet ġodda u, fl-istess ħin, l-istabilità ta’ dawk li kellna. Ngħid li, f’ħafna, irnexxielna. Kienu x’kienu s-suċċessi tagħna, dawn illum
tilfu mill-importanza politika tagħhom u saru parti mill-istorja soċjali u
ekonomika tagħna. Il-mument huwa wieħed
ta’ ħsieb, riflessjoni u preparazzjoni.
Anzi issa iktar li sejrin lejn dan il-jum għandna nduru madwarna u fuqna
nfusna sabiex neżaminaw ħidmietna.
2. Ħidma passata titlob li narawha bi spirtu ta’ awto-kritika
b’saħħitha u kostruttiva, kif tesiġi dik li għandna nidħlu għaliha fis-snin li
ġejjin. Irridu naraw x’pożizzjonijiet
sejrin nieħdu. Irridu nidħlu iktar
fil-fond sabiex nifhmu li s-soċjetà tagħna timxi ‘l quddiem jew lura skont kemm
hija taffronta b’serjetà u intelliġenza s-suġġett tax-xogħol u tad-dinjità
tal-bniedem. Il-valuri demokristjani
tagħna mexxewna fit-triq it-tajba li nibdnu soċjetà interklassista u popolari
li tara x-xogħol bħala l-ġebla tax-xewka tagħha.
3. Irridu nistaqsu x’tip ta’ xogħol ħloqna, kemm konna kapaċi
niftħu l-bibien għal setturi ġodda u jekk kemm-il darba iffukajniex fuq dak
kollu li din il-linja titlob. Tkellimna
diversi drabi fil-kampanja fuq iktar postijiet tax-xogħol, biss ma nafx kemm
in-nies kienu impressjonati b’dan.
Fil-laqgħat man-nies, il-kordi ma kienux idoqqu fuq din
il-melodija. Anzi, min ma kellux xogħol,
kien iħares lejna bħala dawk li tajna lill-oħrajn u min kellu kundizzjonijiet
xejn tajba li konna qegħdin ngħalqu għajn u ma nagħtux prijorità.
4. M’aħniex il-partit fil-Gvern, qegħdin fl-Oppożizzjoni. Biss, dan ma jfissirx li m’għandniex sehem u
responsabbiltà x’nagħtu. Hemm
fis-soċjetà ħaddiema li m’humiex stmati, li tilfu jew ser jitilfu l-post
tax-xogħol tagħhom li ser iduru fuqna għal direzzjoni. Jekk fil-ħames snin li għaddew, il-kwistjoni
tax-xogħol kienet f’ċerti termini relattiva, f’dawn li ġejjin ser issir biċċa
biċċa ċentrali. Dan ser jitlob
mingħandna li nibnu fi ħdanna l-linja li permezz tagħha nħarsu ‘l quddiem.
5. Id-dħul tagħna fl-Unjoni Ewropea proprju fl-istess jum iżid
id-doża tar-responsabbiltà ta’ din il-linja ta’ ħidma politika. Iżżid, għax bl-Unjoni nbidlu ħafna kunċetti
antiki tad-dinja tax-xogħol, u fl-istess ħin infetħu opportunitajiet li qabel
ma kellniex. Kemm, f’dawn is-snin li
aħna membri, irnexxielna nifhmu l-impatt, l-effett ta’ dan kollu rridu
niddiskutuh mas-soċjetà ċivili, mal-ħaddiema u ma’ dawk li lesti jgħinuna. Irridu naraw kemm pajjiżna daħħal tajjeb
ir-regoli tal-Unjoni li jgħinu lill-ħaddiem fuq il-post tax-xogħol u, fl-istess
ħin, naraw x’ser tkun għada pitgħada il-pożizzjoni tagħna fl-istess Unjoni.
6. Iktar ta’ sfida għal din is-soċjetà hija l-pożizzjoni
tal-mara fid-dinja tax-xogħol.
Il-messaġġi varji li ħarġu tul il-kampanja taż-żewġ partiti ma nafx
sewwasew x’effett verament kellna mal-elettorat femminili. Dak li ser jiġi deċiż f’din il-leġislatura
ser ikollu impatt dirett fuq il-familja u fuq kif inħarsu lejha
fis-soċjetà. Ngħid dan kollu għax dan
il-jum jibqa’, l-ewwel, għal diversi dak li jorbotna sew max-xogħol u l-bżonn
tiegħu għal kull persuna. Biss, jidher
ċar li minn dak li sar f’dawn il-jiem, ma rajniex il-passi neċessarji
mill-Gvern sabiex il-proċess ta’ kuntrast għall-qagħad iseħħ. Dan jitlob mingħandna li nkunu iktar
preparati u, fl-istess ħin, proattivi f’ħidmietna. Il-Partit Nazzjonalista huwa dak li, meta
kien fl-Gvern, kien kapaċi joħloq ix-xogħol.
Biss, biex jibqa’ b’dik l-abbiltà, irid jibqa’ preparat u ffurmat
tajjeb. Dak hu li beħsiebna nagħmlu.
No comments:
Post a Comment