1. Kull min ikollu l-poter ta’ pajjiż fdat
f’idejh jaf li, minkejja l-isforzi u l-intenzjonijiet tiegħu kollha, hemm passi
li ser jirnexxilu jibda u jlesti u oħrajn li jibdew u ma jispiċċawx. Sa issa għad ma twelidx gvern magħmul mill-bnedmin
fuq wiċċ din id-dinja li kien perfett.
Seta’ ħadem lejn li jkun, kemm jista’ jkun, tajjeb. Biss, il-limitazzjonijiet huma hemm. Kull tmexxija, għalhekk, twettaq u tħalli
għal ta’ warajha xogħol f’postu, dak li qiegħed jiġi f’postu u dak li għad irid
jinbeda. Ikun żbaljat min imur jgħid
barra li “ma sab xejn”. Anqas ma jkun
korrett min jagħti l-impressjoni li sab l-affarijiet mhux f’posthom, meta ma
jkunx hekk, biex jaħbi dak li ma jkunx għadu wettaq hu.
Aħdem u aħseb it-tajjeb
2. Hemm min illum jitkellem b’dan il-mod u
jinsa li triqtu tħajjar oħrajn warajh jagħmlu l-istess lilu. Dan għax diġà qegħdin f’sitwazzjoni politika
li fiha qatt ma konna. Fejn diġà għandek
kampanji biex iċekknu lill-oħrajn.
L-għażla hija f’idejn kull politiku li jew isegwi l-eżempji l-ħżiena,
jew imur kontra l-kurrent preżenti. Jew
ikun xhud għal-linja politika t-tajba li fiha jkun hemm rikonoxximent u
rispett, inkella le. Faċli, ovvjament, il-linja
li ċċekken u iktar diffiċli l-oħra.
Nistqarr li għalkemm it-tentazzjonijiet jiġu lili wkoll, għażilt li ma
nitkaxkarx milli nipprova nkisser dak li għamel ħaddieħor. Għax il-politiku għandu jaħdem u jaħseb
it-tajjeb biex jibni.
Ħafna mix-xogħol ma jidhirx
3. Kull min għandu, jew kellu
r-responsabbiltà tal-poter, u moħħu jħares lejn dawn il-prinċpji jagħraf li ma
jistax jingħata ġieħ għal dak kollu li jwettaq.
Hemm min jaqleb l-affarijiet u qabel kull ħidma jrid ikun ċert li ser
jidher fuq il-gazzetti, eċċetra, qabel jidħol għal xi ħaġa. Il-vanaglorja hija waħda mit-tentazzjonijiet
qawwija fuq naħa. Fuq l-oħra hemm min
jirraġuna li, jekk ma jidhirx, ikun hemm min jaħseb li ma huwa jagħmel
xejn. Għaddejt jien ukoll min dan
l-eżami. Għażilt li naħdem biss f’isem
il-poplu u r-riżultati joħorġu waħdehom.
Għażilt li nwettaq dak li fil-ġudizzju uman tiegħi, daqqa korrett u
daqqa inqas, li b’din l-attività nżid fil-wirt tal-ġid komuni. Ma kinetx għażla faċli. Biss, fuqha għadni nara r-riżultati
t-tajba. Għadni nara dak li twettaq
ikompli jagħti l-frott u jikber.
Tħares fit-tul
4. Fil-politika trid sabar u paċenzja kbira,
jekk trid tibqa’ tkun strument għas-sewwa.
Taf li hemm mumenti meta ħidmietek titkasbar minn oħrajn għar-raġunijiet
strambi tagħhom. Però, taf ukoll li ser
ikun hemm diversi oħra meta jdur ir-riħ.
Għalkemm bħala Ministru tal-Ġustizzja u l-Intern kien hemm min ma qabilx
miegħi fuq il-linja umana li ħadna fis-settur tal-immigrazzjoni irregolari,
xorta bqajna naħdmu u nħarsu fit-tul.
Bħala pajjiż sostnejna b’intelliġenza u għaqal il-ħidma fi ħdan l-Unjoni
Ewropea, li permezz tagħha din l-isfida ma tkunx biss waħda nazzjonali, imma
ssir iktar Ewropea. Kontra kull kurrent
intern u estern, wettaqna ħafna passi li fuqhom l-istess Unjoni, iffaċċjata
b’iktar persuni, illum qegħda issa ssegwi.
Immigranti bnedmin
5. Kien hemm diskussjoni preċedenti fuq
il-kunċett ta’ ċentru minn fejn l-Unjoni Ewropea seta’ jkollha strateġija u
ħidma komuni fis-settur tal-immigrazzjoni u l-ażil. Kelli x-xorti li, taħt il-Presidenza Franċiża
tal-2008, it-twaqqif ta’ Uffiċċju Ewropew għall-Ażil tressaq ‘il quddiem
fil-prijorità. Dan l-uffiċċju, li huwa
iktar magħruf bħala l-‘EASO’, beda konkretament taħt il-Patt dwar
l-Immigrazzjoni u l-Ażil. Il-Kummissjoni,
dak iż-żmien immexxija minn Jacques Barrot, li llum ingħaqad lura mal-Ħallieq,
u iktar tard minn Cecilia Malmström, tellugħ fuq l-aġenda u sostnewh. Mill-ewwel laqgħat, ħadna ħsieb li
niddikjaraw li ridna li dan l-uffiċċju jiġi ġewwa pajjiżna. Saret ħidma diffiċli li permezz tagħha dan
ġie vvutat, mill-maġġoranza tal-membri, biex jitwaqqaf f’pajjiżna.
Ħidmet l-Uffiċċju
6. Illum, l-Unjoni Ewropea għandha ċentru li
jara dak kollu li huwa għaddej fis-settur tal-immigrazzjoni u l-ażil. Għandha struttura li tassisti ‘l-pajjiżi
membri li jsibu ruħhom iridu jwieġbu għall-isfida ta’ kif tagħti kenn, għajnuna
u assistenza lil dawk li qed jiġu ppersegwitati u għandhom bżonn
protezzjoni. Minn dawn il-gżejjer,
kuljum hemm informazzjoni dieħla u ħierġa li tippermetti strateġija loġika. Hemm bnedmin ġejjin jitgħallmu u jitħarrġu
x’għandhom jagħmlu, kif jistgħu jtaffu l-problemi li jinqalgħu u, fl-istess
ħin, jagħtu soluzzjonijiet tajba. Sirna
ċentru qawwi ta’ attività. Wieħed li
jrendi u jiġi finalment apprezzat.
Wieħed li qiegħed jistabbilixxi “best practice” aqwa u li jqiegħed
l-eżempju li oħrajn fid-dinja għandhom isegwu.
Ħames snin ilu
7. Fid-19 ta’ Ġunju 2011 għalaqna l-proċess
tal-ftehim, li permezz tiegħu dan l-Uffiċċju tal-Ażil seta’ jibda jopera u
jitħaddem f’pajjiżna. Kelli l-pjaċir li
nagħlaq snin ta’ ħidma bil-firma f’isem u favur l-Istat demokratiku Malti
sabiex l-operazzjonijiet jibdew. Ma
kellix dubju f’moħħi dak iż-żmien li l-isfida tal-immigrazzjoni u l-ażil kienet
sejra tikber, u mhux tiċkien. Konna
fl-eqqel tat-taqlib li d-dinja Għarbija kienet għaddejja minnu. Il-ġlieda għal-libertà u għad-demokrazija li
bdiet mit-Tuneżija u nxterdet f’pajjiżi oħrajn fosthom, u l-iktar dirett lejna
l-Libja, u iktar ‘il quddiem is-Sirja.
B’terġa’, problemi miftuħa fl-Etijopja, fl-Afganistan u fl-Iraq. Kien għalhekk determinanti għalija li jkun
hemm: l-ewwel, dan l-Uffiċċju stabbilit u jaħdem; u t-tieni, li jkun bażat
f’pajjiżna.
Ġid u prestiġju
8. L-Uffiċċju ġieb miegħu ġid soċjali u
ekonomiku għalina fuq naħa, u prestiġju fuq l-oħra. Hemm diġà mitt ruħ jaħdmu fih, jgħixu hawn
b’salarji Ewropej. Ma’ dan għandek
kwantità kbira ta’ bnedmin ġejjin u sejrin minħabba fl-importanza u ħidmietu. Dan sarraf u qiegħed jagħti lura
lill-ekonomija u s-soċjetà tagħna l-ġid.
Ma’ dan għandek il-prestiġju li rnexxilu jġib għax sarraf fi strument
dirett lejn din il-problema umana.
Diversi li kienu xettiċi u li kkritikaw preċedentement, illum qed
jagħrfu li għamilna pass tajjeb ħafna ‘l quddiem. Tant, li f’dawn l-aħħar ġimgħat, l-Unjoni
Ewropea ddeċidiet li taqbad it-triq li żżid is-saħħa tal-Uffiċċju. Iżżid ir-riżorsi umani, dawk finanzjarji,
loġistiċi u operazzjonali. Dan ser
ifisser żieda ta’ ħames darbiet ta’ dak li kien hemm qabel. Il-persuni li jaħdmu fih waħedhom, minn mija
ser jitilgħu għal ħames mija.
X’għamilna f’25 sena
9. Proprju għax m’għamilna xejn f’ħamsa u
għoxrin sena, dan l-Uffiċċju qiegħed ikompli jikber fuq il-ħidma li għamilna
qabel fih. Nifhem li hemm min irid
jaħbina wara l-kantuniera qisna ma għamilna xejn. Biss, il-fatti hemm qegħdin. Dan huwa wieħed mill-passi t-tajba li
għamilna għal pajjiżna li jingħaqad ma’ diversi oħra u li huwa
għad-dispożizzjoni ta’ dan u ta’ gvernijiet oħra iktar ‘il quddiem. Anzi, jagħmel tajjeb dan il-Gvern jekk
japprezza iktar l-importanza tiegħu u jħaddnu.
Għax hija għalija verament tal-mistħija kif il-kumitat b’saħħtu tal-Committee on Civil Liberties, Justice and
Home Affairs kellu jiġi, b’terġa’ tlett deputati biss, l-ewwel darba wara
ħames snin sħaħ ta’ ħidma. Hemm bżonn li
iktar Ministri u Membri Parlamentari Ewropej jinġiebu hawn biex jaraw
b’għajnejhom dak li qiegħed isir u jifhmu direttament. Ma nagħmlux l-iżball li fil-logħob
tal-politika bla sens tagħna nitilfu minn dan il-vantaġġ, imma nibnu u nsarrfuh
aħjar. Dak li ħallejna bħala Partit
Nazzjonalista qiegħed hemm għad-dispożizzjoni ta’ kulħadd. Għalhekk għandu jsir użu aqwa minnu.
No comments:
Post a Comment