1. Il-ġimgħa
bdiet u kompliet tisma’ diskorsi minn naħa tal-Prim Ministru. Kliem li għal kull min semagħhom fehem li ma
nbidel xejn. Anzi, diversi ħasbu li kien
ingħata diskorsi żbaljati. Mid-diskorsi
li kienu ġew preparati għal qabel l-elezzjoni ġenerali jidher li kien għad
fadal xi oħrajn fuq ir-riħ. Ma
nħlewx. Reġgħu ngħadu bl-istess mod,
bl-istess kontenut. L-istess ħolm,
l-istess fantasija li jiġu permessi lil dawk li għadhom ma jafux il-poter
x’verament hu. Jitkellmu f’dinja
għalihom u, wara li l-elettorat ikun esprima ruħu, wieħed jippretendi li
jipprova jsib saqajh.
2. Biss,
wara dawn il-ħdax-il xahar, il-Prim Ministru baqa’ jinnega r-realtà. Tant fl-opinjoni tiegħu ppreżenta tajjeb
il-pakket, tant ipperswada lilu nnifsu minn dak li kien qiegħed joħlom bih, li
issa qed ikollu diffikultajiet biex joħroġ minnha. Il-ħolma, is-sakra politika tant tidher li
qed tinħakem li jrid, għal darb’oħra, jerġa’ jisqina dak li pprova qabel. Id-differenza hija ċara. Qabel ried li jibla’ ħaddieħor. Issa qed isib ruħu f’salib it-toroq u jifhem
li dak li tema’ m’huwiex frott tajjeb.
Ħadd, iktar u iktar, bid-deċiżjonijiet żbaljati li ġew meħuda minnu
f’dawn ix-xhur.
3. Il-Gvern
immexxi minnu rnexxielu jħawwad sew l-affarijiet. Dak li kien tajjeb irid jiskartah u
jneħħih. Minfliku qed idaħħal dak li ma
jistax jaħdem. Iż-żmien għaddej u
s-sitwazzjoni qegħda, jum wara jum, taggrava ruħha. L-ekonomija bdiet titmermer. Il-poplu beda jħoss l-effett ta’
amministrazzjoni ġdida. Is-suq
tax-xogħol beda jmur lura.
L-amministrazzjoni tidher li bdiet tixxotta mill-ideat. Id-delinkwenza bdiet tgħolli rasha sew. Soluzzjonijiet ġodda għal dawn il-problemi ma
hemmx u dan, għal dawk li jgħixu mal-bnedmin, qed jarawh.
4. Minn
dan kollu qiegħed ilaqqagħna ma’ ħidma fantażma. Tidher li qed issir, però meta tanalizza ssib
li hija biss ħolm u fantasija. Il-Ħadd
li għadda rajnih lill-Prim Ministru jieħu pjaċir jisma’ l-vuċi tiegħu. Rajnih u smajnih jgħid dak li ilu jgħid u ma
li ma jistax jitwettaq. Ma jistax, għax
altru meta twiegħed lil dak u lill-ieħor, u altru meta tiġi biex taffronta
s-sitwazzjoni ma’ dawk li dħakt bihom u ħadtilhom il-vot. F’dawn ix-xhur, il-Gvern għandu ġewwa diversi
persuni li qdihom fuq dahar il-poplu, uħud qabdu t-triq li jdaħħlu flejjes li m’humiex
jaħdmu għalihom. Il-konsulenti ma
naqsux, b’onorarji inġustifikati. Li
kieku ma hemmx l-Oppożizzjoni, kieku anqas ħadd ma jkun infurmat min huma dawk
il-konsulenti u min m’humiex.
5. Quddiem
xenarju xejn tajjeb, il-Prim Ministru kompla għaddej f’din il-linja ta’ ħolm u
fantasija matul il-ġimgħa, meta ltaqa’ mal-membri tal-Kamra tal-Kummerċ. Mid-diskors li sar, kien jidher ċar li kien
interessat f’ħaġa waħda biss: dik li tidher barra li ġiet solvuta s-sitwazzjoni
ta’ ħaddiema li sabu ruħhom bla xogħol.
Kompla jidħak bih innifsu. Dan
għax ekonomija tajba żżid naturalment il-postijiet tax-xogħol. Meta tibda titlifhom, dak huwa minnu nnifsu
indikattiv li l-affarijiet qabdu triq li ma kellhomx. U anzi, li tipprova ddeffishom naħa jew oħra,
kull ma tkun qed tagħmel huwa min-naħa tagħti kundizzjonijiet mhux tajba
lill-ħaddiema u mill-oħra tnaqqas il-flessibilità tal-kumpanija.
6. Minn
dak li ngħad, jidher ċar li programmi ġodda ma hemmx u l-finanzi tal-pajjiż qed
jibdew iħossu l-impatt ta’ dan.
Ir-rikorrent kompla żdied u dan ser ikompli jniżżilna ‘l isfel. Il-pajjiż beda jħoss l-impatt ta’ dak li
qiegħed isir. Beda jifhem li bid-diskors
tista’ toħlom, imma l-ħajja mhix ħolma iżda realtà. Il-politika t-tajba, dik ta’ sens u sustanza
titlob iktar. Tħares li ssolvi
l-problemi, mhux taħrab minnhom. Tħares
li ssib sostenn għal min huwa minn taħt, għal min huwa ‘l isfel. L-Oppożizzjoni qed tagħmel ħilitha biex
tiftaħ għajnejn il-Gvern billi tqajmu minn din il-ħolma u joħroġ mill-fantasija. Imma dan irid jibqa’ rieqed.
No comments:
Post a Comment