1. Matul din il-ġimgħa
tinbidel il-formazzjoni tal-Kummissjoni fi ħdan l-Unjoni Ewropea. Il-proċess twil u metikoluż li permezz tiegħu
s-sebgħa u għoxrin Membru jagħżlu kummissarju u l-iskrutinju sussegwenti ġewwa
l-Parlament Ewropew jieħu ħafna ħin.
Issa ilna għaddejjin u kollox telaq is-sena li għaddiet bl-għażla
għat-tieni darba ta’ José Manuel Durão Barroso bħala President. Hemm Membri Stati li żammew il-kummissarju li
kellhom, però diversi għażlu li jibdluh.
Fost dawn hemm Franza, li ma reġgħetx irrinovat in-nomina ta’ Jacques
Barrot.
2. Sirt naf lil dan ir-raġel
appena ħadt il-ġurament ta’ Ministru tal-Ġustizzja u l-Intern. Fil-bidu, l-konoxxenza tiegħi tiegħu kienet
limitata għal-laqgħat tal-Kunsill tal-Ministri tal-Ġustizzja u l-Intern tul
numru ta’ presidenzi. Dik Slovena, wara
dik Franċiża, Ċeka, Svediża u issa dik Spanjola, b’kull darba ministri
differenti u naturalment aġendi differenti wkoll. Però l-eventi tas-sentejn li għaddew ġiebuni
ferm iktar viċin tiegħu u stajt verament napprezza l-kwalitajiet tajbin tiegħu.
3. Sakemm drajt il-mekkaniżmi u
l-karattri ħassejtni tielgħa t-telgħa l-ħin kollu. Kelli diversi problemi, l-aktar
l-inkomprensjoni ta’ dak li li pajjiżna għadda u għadu, sa ċertu punt, għaddej
minnu fil-kamp ta’ l-immigrazzjoni irregolari.
Fortunatament għalija, sibt spalla minn dan il-Viċi President li
fir-realtà kien għadu kif daħal fis-siġġu kważi preċiż preċiż mal-ġurament
tiegħi u dan għax kien laħaq flok Franco Frattini, li kien għadu kif ġie
msejjaħ mill-Gvern Taljan biex ikun Ministru ta’ l-Affarijiet Barranin.
4. Mill-ewwel, Jacques Barrot
kien laqatni għall-mod ċar u skjett li bih kien jesprimi ruħu fuq id-diversi
direttivi u rakkomandazzjonjiet. Mhux
darba jew tnejn kont nisimgħu jiddikjara li ma jaqbilx ma’ l-opinjoni ta’
ministru jew ieħor, indipendentement minn fejn ikun ġej. Fih kien jidher dejjem għad-dawl tax-xemx li
għandu boxxla politika b’saħħitha. Ma
hemmx ċaqliq fuq il-valuri li jsawwru d-dinjità tal-bniedem u d-drittijiet
fundamentali li jħaddan.
5. Dan kien għalija ferm u
ferm iktar evidenti meta huwa ġie f’pajjiżna għal jumejn twal u intensivi. F’dawk is-siegħat kont miegħu għal ħafna
ħin. L-ewwel fid-diskussjonijiet
bilaterali, wara fiċ-Ċentri ta’ Detenzjoni u Miftuħa. Kelli nieħu diversi deċiżjonijiet xejn pjaċevoli,
fosthom li ndaħħlu fl-agħar partijiet ta’ dawn il-postijiet sabiex min-naħa
nesponih għar-realtajiet tagħna u mill-oħra biex ikun ċar u evidenti li ma
rridx naħbilu assolutament xejn.
6. Niftakar li kien ħass
id-daqqiet tal-weġgħat ta’ dawn il-povri.
Ammirajtu bil-mod intelliġenti u uman li bih resaq lejn diversi
minnhom. Ikellimhom b’qalb miftuħa,
jipprova jifhem x’sewwasew hija l-verità.
La beża’ minnhom u wisq inqas ma qagħad il-bogħod minnhom imma ried li
jkun espost għalihom. F’ħafna sens kien
qed jagħti tagħlima lil dawk li kienu miegħu, inkluż lili. Iktar u iktar li kien moħħu biex jifhem għala
dawn telqu minn pajjiżhom, sejrin lejn l-Ewropa fuq vjaġġ verament perikoluż u
diffiċli.
7. Ma stajtx ma nħossx il-ħin
kollu li Jacques Barrot huwa demokratiku-kristjan. Dan kien aktar u aktar evidenti wara l-laqgħa
li kellna mal-Kumitat ta’ l-Affarijiet Barranin tal-Parlament fejn il-kritika u
l-attakk lejn l-Unjoni Ewropea kien ċar.
Niftakru aħna u sejrin lura sabiex jaqbad l-ajruplan li bih kellu
jispiċċa fl-Istati Uniti għal diskussjoni oħra.
Tani elenku ta’ dak li ser jagħmel għalina waqt li qalli li kien qed
japprezza ferm iktar il-pożizzjoni diffiċli ħafna li kont ninsab fiha bħala
Ministru.
8. Irrid ngħid li kull kelma
li qalli, kull impenn li daħal għalih miegħi, wettqu mingħajr ebda
titubanza. Ħassejt fih politiku li
mid-diskors ried mill-ewwel jgħaddi għall-fatti, mingħajr ma joqgħod lura. Anzi, nista’ liberament ngħid li ma wettaqx
iktar fis-settur mhux għax ma riedx hu, iżda għax ma sabx il-kollaborazzjoni li
kien qiegħed jistenna. L-impenn tiegħu iktar u iktar meta sejjaħ lili u lill-Ministru ta’ l-Intern Taljan
Roberto Maroni għal-laqgħa ta’ rikonċiljazzjoni fi Brussell. Xi darba għad nikteb fuq dan għax kienet
esperjenza li ma ma nista’ ninsa qatt u li fiha, għal ħafna ħin, servieni l-fatt
li kont qattajt għoxrin sena nikkumbatti ġewwa l-Qrati tagħna.
9. Jacques Barrot baqa’ ħabib
u bqajt nikkonsultah u nieħu l-gwida tiegħu fid-diversi mumenti li sibtni, sija
fil-bidu tal-Proġett Pilota għalina kif ukoll fil-ħidma sabiex pajjiżna jkollu
għandu l-Uffiċċju Ewropew għas-Sostenn fil-Qasam ta’ l-Ażil (EASO). Konna niftehmu kważi mad-daqqa t’għajn u dan
stajt nikkonstatah iktar u iktar meta kelli l-opportunità nħares lejn
il-curriculum vitae tiegħu. Huwa wieħed
mid-demokratiċi-nsara Franċiżi li kienu parti mill-partit ta’ Robert Schuman,
it-tielet fundatur ta’ l-Unjoni ta’ llum.
Fil-fatt kien Segretarju Ġenerali tas-Centre des Démocrates Sociaux għal perjodu twil. Avukat fil-professjoni, elett diversi drabi u
okkupa għal ħafna snin kariga ta’ Ministru.
10. Minn nhar l-Erbgħa li ġejjin
mhux ser jibqa’ fil-ħatra. Floku nħatru
żewġ kummissarji oħra. Fortunatament
għalija kelli x-xorti li nkun f’Toledo għall-aħħar laqgħa tiegħu u hemm, f’isem
sħabi l-Ministri ta’ l-Intern f’jum u l-għada f’isem dawk tal-Ġustizzja,
għamilt kelmtejn fuq ħidmietu sabiex insellimlu. Kienet okkażjoni unika, f’diversi sensi. L-iktar għax ħassejtni li qiegħed
nirrikonoxxi li kemm kien ilu hu mxejna waħda u sewwa f’dawn is-settur. Nhar it-Tlieta li għadda ċempiltu għall-aħħar
darba billi l-għada kellu jagħlaq sninu.
Ħallejna lil xulxin bħala ħbieb li l-eventi tal-ħajja laqqgħuna fihom u
bihom ħdimna għall-ġid tal-proxxmu.
*Dan l-artikolu deher Illum – 7 ta’ Frar 2010
No comments:
Post a Comment