1. Huwa minnu
li hemm min jaħseb li l-votant iħares biss lejn dak Ii ġej għalih
fil-futur. Oħrajn jaħsbu li kull persuna
tara biss kif intlaqtet hi u ma tqis xejn
aktar. Il-verità hija
li hemm tipi differenti u mhux kull persuna tagħti l-istess piż għall-istess
kunsiderazzjonijiet. Għalhekk, f’kull
kampanja tajjeb li jingħad dak li sar u dak li wieħed iħares li jwettaq proprju
fuq dak li jkun sar qabel.
2. Il-leġislatura li għaddiet, irid jingħad li fiha sar ħafna
xogħol tajjeb. Passi importanti li
minnhom il-poplu ħa u qiegħed jieħu l-ġid.
F’uħud kont promotur u involut direttament, f’oħrajn inqas. Settur partikolari li baqa’ u jibqa’
prijorità għalija hu dak marbut ma’ kif is-sistema legali tista’ tipproteġi
aħjar lill-minuri. L-introduzzjoni
tar-Reġistru għall-Protezzjoni tagħhom, li issa għalaq sena jaħdem, l-emendi
varji kontra l-abbuż sesswali, l-użu tal-video-conferencing,
il-ħidma fi kwistjonijiet ta’ separazzjonijiet meta l-ġenituri jgħixu f’pajjiżi
differenti, kif ukoll fl-emendi legali li ssudaw ferm iktar bid-DNA id-dritt li
wieħed ikun jaf il-ġenituri bioloġiċi tiegħu.
3. L-istess fis-settur tal-immigrazzjoni irregolari, fejn
biddilna u avvanzajna sew. Pajjiżna sab
ruħu protagonist f’dawn is-snin fix-xenarju Ewropew u internazzjonali. B’ħidmitna rnexxielna ndaħħlu, għall-ewwel
darba, il-kunċett ta’ solidarjetà bejn il-Membri Stati u llum ġew rilokati
madwar elfejn ruħ. Mhux biss, imma daħal
jiffunzjona l-Uffiċċju Ewropew għas-Sostenn fil-Qasam tal-Ażil sabiex dan is-settur
jingħata iktar importanza u dan huwa issa stabbilit f’pajjiżna. Żidna wkoll dawk li ġew ritornati lura lejn
il-pajjiż tal-oriġini tagħhom. Biddilna
għall-aħħar ħafna mill-postijiet taċ-Ċentri ta’ Detenzjoni u Miftuha. Għandna strutturi ferm aqwa u iktar veloċi
biex nassistu f’dawn is-sitwazzjonijiet.
Bnejna u ssudajna, mertu tal-fondi li ġibna mill-Unjoni Ewropea, apparat
aqwa u iktar avvanzat li ngħata lill-Forzi Armati ta’ Malta u lill-Korp
tal-Pulizija.
4. Ġibna tibdil sħiħ fis-sistema ġudizzjarja tagħna. L-ittri uffiċjali eżekuttivi żdiedu u ħadmu
biex naqqsu mid-dewmien u mill-ħela ta’ spejjeż. Biddilna ta’ taħt fuq il-mandati eżekuttivi u
kawtelatorji u aġġornajnihom sew. Daħħal
t-Tribunal ta’ Reviżjoni Amministrattiva, li llum ġabar esperjenza
qawwija. Issudajna sija ċ-Ċentru
tal-Arbitraġġ, kif ukoll it-Tribunal għal Talbiet Żgħar u ntroduċejna dak
tal-Medjazzjoni. Biddilna
l-infrastruttura u x-xogħol amministrattiv fil-Qorti. Punti varji li kkontribwew sabiex naqas
id-dewmien fil-każijiet u, fl-istess ħin, weġibna għall-bżonnijiet dejjem ikbar
tas-soċjetà.
5. Issudajna s-settur li bih wieħed jista’ jirriforma persuni
li xxellfu mal-liġi. L-Ordnijiet tal-Probation ġew iktar sodi, billi sar
mekkaniżmu legali aqwa kontra dawk li ma jobdux id-direzzjonijiet tal-Uffiċjali
tal-Probation. Għamilna l-Ordni ta’ Servizz ta’ xogħol
fil-komunità aktar prattiku. Daħħalna
s-sistema tal-Ġustizzja Riparatriċi, li permezz tagħha hemm mekkaniżmi aqwa
għar-riforma ta’ min żbalja. Dan, sija
fir-remissjoni, kif ukoll fil-parole. Mhux biss, imma daħlu faċilitajiet
ġodda. Skola iktar permanenti li teduka
iktar bi programmi varji. Proġett sabiex
is-sezzjoni tal-YOURS toħroġ mill-Faċilità.
Apparti faċilitajiet oħra, bħall-ground tal-football modern u dawk
mediċi.
6. Hemm ferm iktar x’jingħad però saret, ma hemmx dubju, ħafna
ħidma. Sfortunatament uħud,
konvenjentement u biex jogħġbu lil ħaddieħor, ikkritikawhom Issa qed jaqgħu għaċ-ċajt għax fil-programm
tagħhom qed jipprospettaw li jkomplu jaħdmu fuq dak li diġà qiegħed
jitħaddem. Dan huwa ċertifikat tajjeb
għalina, għax juri li ż-żejt jieħu ż-żmien, imma fl-aħħar jitla’ f’wiċċ l-ilma.
No comments:
Post a Comment