1. Is-sajf daħal u qiegħed jersaq biċċa biċċa lejn tmiemu. Diversi huma verament aljenati b’dak il-ftit
ħin li jkollhom biex jistrieħu. Biss,
xorta waħda sfortunatament qed naraw figuri ekonomiċi li bdew jinkwetaw u
jgerrxu lil dawk li jsegwu dak li jkun għaddej.
Pajjiżna għandu l-punti sodi tiegħu, però għandu diversi punti ta’
dgħjufija. Min imexxi pajjiż idum biex
jifhem liema huma naħa u liema huma oħra.
Dan għad-detriment ta’ dak li l-poplu jrid finalment iġarrab. Fuq naħa problemi ekonomiċi u fuq l-oħra dawk
soċjali.
2. Tul dawn il-jiem rajna fil-gazzetti tagħna importanza mogħtija
lil fatti u figuri li l-istatistika toffrilna.
Fatti li qed jindikaw b’mod dirett u mingħajr dubju li l-ekonomija
qabdet triq diffiċli li preżentement il-Gvern ma huwiex jindirizza. Flok qed naraw miżuri li jkomplu jsaħħu u
jissudaw dak li għandna, m’aħniex naraw ebda forma ta’ direzzjoni
strateġika. Hemm min qiegħed jilludi
ruħu li l-ekonomija f’dawn il-gżejjer tiġri, timxi u tirregola lilha nfisha
mingħajr l-assistenza u attenzjoni tal-Gvern tal-ġurnata. Is-sitwazzjoni hija aktar gravi għax bħalissa
hawn min qiegħed jimmaġina li dak li qiegħed iwettaq hu f’setturi varji ma
għandux impatt dirett fuq l-ekonomija sħiħa.
3. Ngħid dan għax f’dawn il-ġimgħat ħarġu numru ta’ aħbarijiet li
jimmeritaw waqfien u attenzjoni diretta lejhom.
Għal min qiegħed fis-settur jaf li l-aħbar li l-Gvern daħħal mal-elfejn
ruħ jaħdmu miegħu ma hix proprju aħbar ekonomika tajba. Fil-bidu tal-ġimgħa, gazzetta lokali ġiebet
ir-reazzjonijiet ta’ diversi fis-settur privat li bdew jaraw diġà effetti
negattivi fix-xogħol. Diġà hawn min
qiegħed jibgħat il-messaġġ li ftit huma dawk li jridu jidħlu għal impjieg ma’
kumpanniji privati. L-aħbar hija li,
anzi, ħafna ħaddiema li hemm jaħdmu qed jiddikjaraw li ġew mogħtija l-kelma li
daqt ser jidħlu jaħdmu mal-Gvern. Dan
huwa żbaljat għax ser ikisser il-bilanċ li kien inbena tant tajjeb bejn
is-servizz pubbliku u dak privat. Meta
wieħed jgħabbi ‘l-Gvern b’iktar impjiegi milli hemm bżonn ikun qiegħed inaqqas
mis-saħħa ekonomika tal-pajjiż u fl-istess ħin jipperikola l-impjiegi fiż-żewġ
setturi. L-esperjenza ta’ dawn il-ħamsin
sena indipendenti turi li kull darba li jkun hemm ferm iktar milli hemm bżonn
impjegati mal-Gvern, l-ekonomija tmur lura.
4. L-istess għandu jingħad dwar l-aħbar li l-investimenti
f’pajjiżna naqsu sew fil-linja ta’ investimenti diretti. Mill-istatistika li ħarġet friska friska dawn
il-jiem ħareġ li hemm tnaqqis attwali ta’ 24%.
Dan, l-ewwel bi tnaqqis ta’ investimenti diretti lejna ta’ xejn inqas
minn tlett biljun ewro, jiġifieri tlett elef miljun ewro. L-investiment li kellna naqas drastikament u
investiment li soltu konna naraw dieħel naqas huwa wkoll. Dan huwa sinjal gravi ieħor li l-Gvern jidher
ċar li ma jridx jagħti wisq każ tiegħu.
Din id-direzzjoni ma tiġix fuqek f’daqqa waħda, iżda min għandu
r-responsabbiltà suppost li jaf li dan jakkumula biċċa biċċa. L-ammonti huma qawwija verament, però iktar
minn dan jindikaw li hemm min qiegħed jitlef il-fiduċja fl-ekonomija u
fit-tmexxija finanzjarja ta’ pajjiżna.
Meta l-flus jitilqu u ġodda ma jidħlux, xi ħaġa serja u li titlob
attenzjoni immedjata jkun hemm.
5. L-istess għall-kriżi mondjali preżenti. Flok bdejna naraw u nisimgħu b’miżuri
ekonomiċi neċessarji għal dak li għandna u dak li ġej għalina qed naraw parti
mill-Gvern titkellem mingħajr direzzjoni ċara.
Iktar qisna qed naħsbu li nagħtu x’wieħed jifhem li pajjiżna sejjer b’xi
mod jiġi attakkat milli li nħarsu ‘l quddiem lejn dak li l-ekonomija mondjali
sejra tagħtina lkoll. L-eventi fl-Iraq,
fis-Sirja, fl-Ukrajna, f’Gaża u fil-Libja ma humiex dawk li mhux ser
jolqtuna. Huma viċin aktar milli naħsbu,
però dan prinċiparjament fis-settur ekonomiku.
Il-ħidma militari preżenti ser iġġib magħha riperkussjonijiet li ser
ikomplu jnaqqsulna mill-kapaċità u l-flessibilità neċessarja biex jiżdied
il-kummerċ u l-ġid għalina. Fuq dan
għadna ma smajna b’ħadd li beda jlaqqa’ nies fl-ekonomija biex naraw kif ser jintlaqtu. Anqas ma aħna naraw il-Gvern jaħtar
konsulenzi biex wieħed jistudja sew dak li hu għaddej u dak li ser jiġi fuqna.
6. Is-sajf daqt jgħaddi.
L-aljenazzjonijiet, dawk ukoll.
Biss, wara rridu naraw kif ser nikkonfrontaw dan is-sħab iswed li diġà
qiegħed jinġabar b’saħħa quddiemna. L-indikazzjonijiet
lokali ma humiex l-aqwa. Dawk barranin
wisq inqas. Biss, quddiem dan kollu
l-Gvern tal-ġurnata jidher li ma huwa jagħti każ ta’ xejn. Flok jimxi fid-direzzjoni t-tajba b’għaqal u
attenzjoni qabad waħda żbaljata. Flok
jaf fejn irid imur, issa m’għandux verament pjan ta’ dak li mistenni
jwettaq. Iktar moħħu f’min u lil min ser
idaħħal jaħdem mal-Gvern milli li jaffronta l-problemi li qed joħloq hu u dawk
li għandu quddiemu. Kollox jindika kemm
ma hemmx esperjenza politika u għalhekk is-sitwazzjoni, minn dak li qed naraw
hija diġà gravi u ma’ kull jum sejra iktar tiggrava ruħha.
No comments:
Post a Comment