1. Għaddiet ġimgħa diġà mir-riżultat
elettorali. Il-ġudizzju tal-poplu sar u jrid jiġi rispettat , aċċettat u
mifhum. Kellna tamiet differenti. Ħassejna sinjali oħra biss irridu naċċettaw
li ma fhimniex biżżejjed dak li kien għaddej.
Dħalna aħna stess fi sqaq proprju għal numru ta’ raġunijiet li għandna
maż-żmien li ġej nanalizzaw u napprezzaw. Dan għax kull riżultat elettorali
huwa frott ta’ effetti u ċirkostanzi varji. Uħud immedjati oħrajn ġejjin
fis-snin. Uħud jingħadulek, oħrajn jibqgħu moħbijin minnek. Però, il-fatt jibqa’
li l-pajjiż tkellem u għażel li nservuh mill-bank tal-oppożizzjoni.
Grazzi
2. Biss qabel nibda naħseb fuq għala
ġara li ġara irrid nieħu l-okkazzjoni sabiex nirringrazzja mill-qalb lil kull
min ta’ sehemu. L-partit sab ruħu f’daqqa waħda jrid jidħol għall-elezzjoni li
fil-verità hadd ma kien qiegħed jistenna, anqas il-Partit Laburista. Minkejja
dan, ġew għas-sokkors u s-sejħa diversi persuni. Ħafna telqu mir-rutina ta’ kuljum
biex iddedikaw irwieħhom f’dak li kien hemm bżonn li jsir. Fi ftit żmien kien
hemm armata fl-irkejjen tal-istamperija. Ħafna għamlu sagrifiċċji kbar. Kull
persuna kienet determinanti. Għamlu ferm iktar milli setgħu.
Kariga u enerġija
3. Kelma partikolari tmur lejn
dawk li kienu miegħi jum wara jum f’dawn l-aħħar tlett snin li stajt nibda nħabbat
il-bibien biex nifhem il-kostitwenza li minnha ġejt għal darb’oħra elett. Grazzi
iktar lil dawk il-familji li ppermettewli nidħol ġewwa darhom. Persuni minn
kull parti tal-ħajja ġejjin minn fehmiet politiċi varji. Bnedmin li sibthom
jistaqsuni domandi rilevanti, diretti u li mhux dejjem kelli tweġiba għalihom.
Kien hemm żgur ċertu kariga u enerġija fl-arja. Smajt ħafna u minn kollox. Kull
darba li dħalt u ħriġt ħadt lura miegħi ideat differenti u ġodda. Fhimt iktar
dak li huwa rilevanti illum għall-bnedmin li nirrappreżenta fil-Parlament.
Aggressività
4. Illum jien u nħares lura
nifhem ferm iktar il-messaġġi li kienu qed jingħaduli li ma stajtx inbiddel il-perkors
tagħhom. L-iktar kien hemm min għaddieli l-opinjoni tiegħu dwar il-persuni li
ppermettejna li jidħlu parti mill-Partit kif ukoll jekk kinetx deċiżjoni tajba
jew le li ssir alleanza politika. Ddifendejt kemm stajt, kemm ikkonvinċejt illum
ma nafx. L-iktar oġġezzjoni però kienet marbuta mal-opinjoni li ħafna kienu qed
jaraw il-partit bħala aggressiv u f’mumenti iktar minn hekk. Uħud qaluli li kienu qed iħossu li ma nbidilniex
minn dak li kienu diġà vvutaw l-kontra tiegħu fl-elezzjoni ta’ qabel.
Vuċi tar-raġuni
5. Il-passaport politiku kontinwu
tiegħi kien il-fatt li tul dawn l-erbgħa snin żammejt ruħi ‘l bogħod minn ebda
forma ta’ estremiżmu - fid-diskors parlamentari li bqajt skantat li sibt ħafna
li kienu segwewni, fil-kitba li sibt ukoll ħafna iktar milli ħsibt jaqrawni
fil-gazzetti varji li gimgħa wara gimgħa ktibt u fil-blog li żammejt fejn ħadt
ħsieb li ma użajtx kliem iebes. Żammejt it-triq tan-nofs li ġej minnha. Nibqa nemmen
li l-kelma tar-raġuni meta tingħad fil-kalma u moderazzjoni tirbaħ iktar
udjenzi. Il-kumment ta’ ħafna Laburisti moderati kien li nagħmel l-punt mingħajr
ma nweġġa. Fid-diskussjonijiet li kelli stajt nifhem iktar u iktar kemm ħassew
li kellna aggressività żejda u li ma stajtx nikkonvinċihom ‘l kontra.
Magna tal-pjaċiri
6. Kien hemm fuq kollox settur li
kien qiegħed jgħid li jinsab komdu ekonomikament u soċjalment. Dan għal raġunijiet
varji. Però hemm kien u l-kwistjoni korruzzjoni kienet marġinali għalihom.
Il-Gvern fil-fatt għamel użu minn kollox u fl-aħħar jiem kien xmara ta’ pjaċir
li qatt ma rajna bħalhom. Promozzjonijiet, ħlasijiet, impiegi varji, impenji li
ġew minn kull min talab xi ħaġa u ingħatatlu. Il-biża tal-elezzjoni generali
ġiebet dan l-użu estrem tal-hekk msejha “power of incumbency”. L-abbuż tiegħu
kien evidenti ħafna. Ma kien hemm ebda kriterju ta’ xejn u ftit huma dawk
l-iżvinturati li fl-aħħar tal-ġurnata baqgħu ma nqdewx. Dan żgur mhux forsi
kellu l-piż elettorali tiegħu.
Il-kwistjoni korruzzjoni
7. Il-kampanja bdiet u spiċċat taħt
id-dell ikraħ tal-korruzzjoni. Il-poplu fil-maġġor parti tiegħu kien infurmat
sew, biss, meta ġie biex jiddeċiedi fuq min imexxih ma kienx il-kriterju li jgħeleb
il-miżien nazzjonali. Iltqajt ma’ ħafna persuni ġenwini ta’ fehmiet varji li
vvutaw għalina minħabba dan. Biss jista’ jkun li tul il-kampanja deherna li qed
intambru ż-żejjed fuqha. Anzi stranament f’għajnejn uħud tlifna
mill-kredibilità f’dak li deher bħala żelu u protagoniżmu żejjed fl-inkjesti.
Kienet strategija immirata lejn naħa li finalment irridu naċċettaw li ġiebet il-kontra.
L-elettorat fehem, mhux dejjem b’mod ċar, dak li qed nipprovaw ngħidu, imma
finalment ma kkonvinċejnieħx li din kienet materja ta’ priojorità li fuqha
kellu jiddeċiedi kif jivvota.
Inħarsu lejn il-futur
8. Biss issa dan huwa passat. Aħna dmirna li nħarsu
lejn il-futur. Għal darb’oħra ma huwiex faċili. Niftakar telfiet politiċi oħra.
Ċirkostanzi varji uħud l-istess, pero’ f’kull mument għarafna nqumu fuq
saqajna. Għandna issa l-vantaġġ li l-kontroparti politiku nafuh aħjar, l-istrateġija
u nifhmu x’għamel biex jibqa fil-poter. Għandna ovvjament fuq in-naħa l-oħra
diversi żvantaġġi. L-isfida hija iktar komplikata però dan ma jfissirx li m’aħniex
kapaċi nwieġbu għaliha. Il-partit huwa mimli bi bnedmin ta’ kwalitajiet varji.
L-abbiltà tagħna għandna tkun li nassiguraw li jiġu utilizzati kollha, li jingħataw
l-ispazju biex jiżviluppawhom.
Riżenja kuraġġuża
9. It-triq hija twila quddiemna
f’leġislatura li tista’ jkollha żmien iqsar jew itwal. Ir-riżenja kuraġġuza u
neċessarja tal-Kap tal-Partit li jrid jiġi mmarkat li kien verament ħaqqu ferm
aħjar milli ngħatalu u miegħu tad-diriġenza tal-Partit f’dan tiftaħ iktar
l-opportunitajiet għat-tibdil li l-elettorat jrid jara mingħandna. Biss ikun żball
għalina li niġru mingħajr ma naħsbu u nirriflettu sew. Hemm bżonn djalogu
intern lejn għażla ta’ tmexxija li għandha l-appoġġ ta’ l-ikbar maġġoranza.
Irridu ngħarfu l-vantaġġi u l-iżvantaġġi ta’ xulxin, il-kwalitajiet u
l-abbiltajiet varji sija għall-intern tal-partit kif ukoll għal barra. Il-ġudizzju
uman fuq bnedmin oħra ftit għandhom naturalment. Kull persuna minna għalhekk trid
tiġi għad-dawl u l-iskrutinju.
Proċess tal-għażla
10. Il-proċess tal-għażla huwa
determinanti għalina. Huwa vitali li jsir bir-reqqa u dan kif il-partitarji
jistennew minna. Irridu l-ewwel naraw li l-ambizzjonijiet personali tagħna
lkoll jiġu sekondarji ma dak li hemm bżonn li jsir, it-tieni li noqgħodu
attenti sabiex nassiguraw kemm nistgħu li ma jkunx hemm qasmiet u riżentimenti
qawwija, it-tielet l-iktar diffiċili li nipprovaw nikkonverġu fuq posizzjoni
unitarja. F’dan ukoll għandna naċċettaw li l-prinċipji demokratiċi kristjani
huma essenzjali. Huma l-boxla vera tagħna u l-valuri tal-partit huma hemm mhux
in ġenerali.
Dak li aħna
11. Fl-aħħar leġislatura ħafna
ħassew li konna qed nippruvaw nkunu dak li m’aħniex. Spiċċajna tlifna f’għajnejhom
mis-sustanza vera tagħna. Dawk li jħarsu lejna u li kienu jibqgħu jivvutawlna
minħabba dawn l-ideali politiċi sibthom l-iktar diffiċili biex nikkonvinċihom
jivvutaw favurna. Oħrajn li għandhom ideat differenti minn tagħna rajthom iktar
xettiċi. Tlifna min naħa u ma rbaħniex fuq
l-oħra. Il-poplu jaf li dan huwa
l-partit tal-libertà sħiħa però li m’huwiex wieħed liberali. Japprezzana
ferm iktar f’dak li aħna - wieħed demokratiku-Kristjan. Quddiem il-fatt li l-poplu issa tkellem, hemm
f’dan sejħa elettorali sabiex inkunu sempliċement dak li aħna u nibdew
bl-esperjenza u l-abbilità tagħna nibnu fuq dak li għandna mill-ġdid.
No comments:
Post a Comment