1. Tul din
il-ġimgħa bdejna l-ewwel dibattiti parlamentari. Għalkemm huwa minnu li għandna inqas membri
eletti, però xorta waħda bħala Oppożizzjoni għandna dritt għall-istess ħin
sabiex nitkellmu daqs in-naħa tal-Gvern.
Kienu tlett ijiem fejn ġie approvat l-ewwel parti tal-proċess
parlamentari tal-budget. Issa rridu,
fil-ġimgħa li ġejja, nidħlu fl-abbozz ta’ liġi li jġib fis-seħħ il-miżuri li
kienu ġew stabbiliti mill-aħħar leġislatura.
Mill-aħħar parti ta’ wirt ta’ tajjeb li ħalla Gvern Nazzjonalista
warajh. Mid-diversi passi u miżuri li
għamlu l-ġid u għadhom qed jagħmlu hekk.
Għal ħafna huwa ċar li s-sitwazzjoni preżenti għadha qegħda għaddejja
proprju minħabba r-rankatura li tajna.
Il-problemi jibdew appena dan il-proċess naturali jispiċċa u hemm allura
l-poplu jinduna li hemm differenza f’min qiegħed imexxi.
2. F’dawn
il-ġimgħat inizjali ta’ dan il-Gvern Laburista, qegħdin fil-fatt naraw diversi
passi li l-konsegwenzi tagħhom sejrin immissuhom iktar ‘il quddiem. Huwa diġà evidenti li hemm abbundanza ta’
deċiżjonijiet mgħaġġla għax hemm min jaħseb li azzjoni ħażina, iktar ma
twettaqha malajr fil-leġislatura, iktar hemm probabbiltà li tintesa. Biss, l-esperjenza politika qegħda turi li
dan m’huwiex il-każ. F’din l-aħħar
elezzjoni ġenerai hemm lezzjonijiet li kull naħa tal-Kamra trid toqgħod attenta
għalihom. L-elettorat tagħna huwa illum
iktar iffukat fuq dak li ngħad matul il-kampanja u dak li qiegħed isir. Ma hemmx poplu li lest li jħalli lil min
jidħak bih u jagħlaq għajn, imma qiegħed jeżamina fid-dettall kull pass. L-aġir żbaljat hemm jibqa’ u wieħed irid
iħallas għalih, iktar u iktar f’soċjetà bħal tagħna fejn hemm diversi jiġu minn
xulxin.
3. Barra
fit-toroq hemm l-impressjoni li l-aġenda prinċipali li qegħda tokkupa moħħ
il-Prim Ministru hija dik li jipprova jikkuntenta kemm jista’ membri
parlamentari u pseudo protagonisti politiċi.
F’dan l-istadju l-linja ma’ kull ġurnata tiżviluppa f’rigali differenti
lil dawk li, fl-għażla tajba jew ħażina tiegħu, tħallew barra
mill-Kabinett. Fl-opinjoni ta’ diversi,
hemm persuni li kellhom jitħallew barra u oħrajn li jidħlu ġewwa, biss dik
it-taħlita hija fuq dahru u l-effetti tagħha jiġu ma’ wiċċu iktar ‘il quddiem
meta jibda jberraq daqqa fuq ħaġa u daqqa fuq oħra. Dan apparti ċerti żbilanċi ta’ poter intern
bejn dawk li għandhom wisq u jista’ jkun li ma jifilħux għalih u dawk li
għandhom inqas u jifilħu għal iktar. Hu
x’inhu, qisu qabel ma jitlaq, l-importanti għalih huwa li jikkuntenta lil
kulħadd.
4. Anzi, iktar
u iktar qed tingħata l-impressjoni li x-xogħol prinċipali għandu jkun mhux li
jimxu ‘l quddiem id-dipartimenti u l-ħaddiema, imma li f’kull post iċaqilqu lil
dak u lill-ieħor. F’moħħhom għandhom
l-importanza u l-fissazzjoni li jkollhom kollox assolutament f’idejhom. Dan bħala linja ta’ prinċipju huwa minnu
nnifsu żbaljat politikament għax il-pajjiż irid jitmexxa u jingħata servizz
minn kull persuna, hija x’inhija l-opinjoni politika tagħha. Mhux biss, imma meta tneħħi b’dan il-mod u
mingħajr loġika, salv dik partiġġjana, tkun qed titlef esperjenza u memorja
istituzzjonali. Hemm ħafna li jersqu ‘l
quddiem sabiex jieħdu ħaġa jew oħra, imma l-pajjiż jinteressah iktar li
l-affarijiet isiru sewwa. Persuni ta’
esperjenza qegħdin jintilfu fi trasferiment naħa jew oħra, bis-soliti metodi li
diversi fakkruhom f’dak li kien iseħħ taħt amministrazzjonijiet Laburisti oħra.
5. Il-Partit
Laburista għandu f’rasu numru ta’ ideat żbaljati bħal dik li fl-1998 tilef
l-elezzjoni ġenerali għax ħalla xi kapijiet f’numru ta’ dipartimenti li ma
kienux identifikati bħala laburisti. Din
hija opinjoni żbaljata. Dik l-elezzjoni
ntilfet fuq raġunijiet kompletament differenti.
Intilfet minħabba diversi nuqqasijiet oħra li wasslu lill-poplu jbiddel
il-Gvern. L-eżerċizzju ta’ dan it-tip
ta’ tibdil li qiegħed isir huwa wieħed li jibgħat messaġġ ċar li
l-amministrazzjoni preżenti ma tridx taħdem ma’ kulħadd u li, anzi, għandha
l-biża’. Fl-opinjoni ta’ diversi, Gvern
irid juri u jġib fil-prattika ħidma li tinvolvi lil kull persuna. U dan apparti l-fatt indiskuss li huwa għaqli
lijkun hemm għajnejn u widnejn differenti sabiex inaqqsu mit-tentazzjonijiet
għall-irresponsabbiltajiet u l-abbużi li, inevitabilment, iseħħu meta ma hemm
kontroll. Biss, huwa ċar li meta hemm
il-biża’ minn dak jew l-ieħor, turi li hemm nuqqas ta’ fiduċja fl-abbiltajiet
personali ta’ min qiegħed imexxi.
6. Jekk hemm
min jaħseb li dawn l-affarijiet qed jaqbżulna, nassiguraw li le. Huwa minnu li hemm bżonn nagħtu attenzjoni
partikolari sabiex nidħlu l-organi nterni tal-partit, biss dan ma jfissirx li
m’aħniex ser inkunu wkoll iffukati fuq ħidmietna bħala Oppożizzjoni
parlamentari. Id-direzzjoni tagħna hija
ċara: inkunu ma’ kull ġurnata Oppożizzjoni tajba u aqwa minn ta’ qabilna. S’issa, il-Partit Nazzjonalista huwa magħruf
li f’kull pożizzjoni li l-elettorat għażel li jqegħdu, servih. Hekk ser nagħmlu f’dawn il-jiem,
bil-viġilanza u l-għodda li l-liġi u s-sistema parlamentari tagħtina. L-istituzzjonijiet f’soċjetà moderna jimxu ‘l
quddiem jekk ikun hemm verament rispett lejn l-oħrajn, anke jekk dawn
m’għandhomx l-istess opinjonijiet tagħhom.
Id-direzzjoni tagħna hija ċara u nagħrfuha sabiex id-demokrazija
b’saħħitha li ħallejna ma tiġi qatt imnaqqra u tmur lura.
No comments:
Post a Comment