1.Il-bieraħ kienet l-ewwel seduta parlamentari ta’ din
il-leġislatura. Bdejna t-triq tagħna
naħdmu fil-Kamra bħala partit li jrid jaqdi dmiru mill-Oppożizzjoni. Kienet il-volontà tal-poplu kif espressa
fl-aħħar Elezzjoni Ġenerali li ddeċidiet x’sehem għandna nagħtu. Nagħrfu li ebda partit ma għandu xi dritt
jippretendi: l-ewwel, li jiġi neċessarjament elett f’din l-istituzzjoni, u
t-tieni li jkun dejjem fil-Gvern bir-responsabbiltà tat-tmexxija tal-pajjiż. Għalhekk huwa privileġġ li partit ikollu
membri eletti sabiex jirrappreżentaw lill-elettorat.
2. Fejn, kif u f’liema pożizzjoni, dak jiġi deċiż fil-kaxxa
tal-vot. Il-poplu sovran iddeċieda li
aħna nservu fl-Oppożizzjoni. Għalhekk
għandna dmir inkunu Oppożizzjoni ċara u mingħajr logħob. Diretta fl-iskrutinju u fis-sehem li aħna
għandna nagħtu biex nassiguraw li ma jkunx hemm abbużi, nuqqasijiet,
esaġerazzjonijiet u arroganzi.
Nassiguraw li l-Gvern jobdi l-liġi u jifhem li għandu jirrispettana
f’din il-linja. Ebda demokrazija ma hija
sħiħa jekk kemm-il darba ma jkunx hemm Oppożizzjoni. Irridu nifhmu dmirna llum u nagħmlu ħilitna
biex inservu f’din it-triq u direzzjoni.
3. Kienu x’kienu r-raġunijiet li wasslu biex il-Partit
Laburista jingħata dan il-mandat b’din il-maġġoranza, hemm qiegħed. Jista’ jkun li kien hemm min ried
sempliċement jipprova l-ġdid. Hemm
oħrajn li kellhom ir-raġunijiet varji tagħhom.
Bħal ma jista’ jkun hemm ukoll min ried espressament li mmorru lura
fl-Oppożizzjoni biex nerġgħu norganizzaw ruħna mill-ġdid. Diffiċli tagħmel l-analiżi bil-preċiż u tgħid
dawn kienu votanti ġodda, jew mal-Partit Nazzjonalista jew dawk li ma jħaddnux
partit. L-effett huwa dak li aħna
għandna dmir li nibnu ġabra ġdida ta’ persuni li jħarsu biex jaħdmu minn din
l-Oppożizzjoni.
4. L-aġenda tagħna trid tkun dik li nobdu l-elettorat tagħna. Dak li riedna li nkunu Oppożizzjoni. Il-Gvern għandu r-responsabbiltajiet tiegħu u aħna għandna tagħna. Ma jistgħux jitħalltu għax inkella toħroġ ħidma żbaljata. Il-koperazzjoni fil-ħsieb, fl-ideat, fil-proposti ġodda u differenti mhux sejrin jonqsu min-naħa tagħna. Biss, altru membru maħtur biex ikun ma’ partit fil-Gvern u altru fl-Oppożizzjoni. Diġà għandna taħwid kreattiv ħafna bejn il-membri tal-Gvern, uħud Ministri u oħrajn Segretarji Parlamentari u diversi oħra konsulenti appuntati jew semi-appuntati jew awto-appuntati. Ma hemmx bżonn ta’ iktar. Forsi jista’ jkun aħjar jekk il-Prim Ministru jikkonċentra biex iġib ordni intern aktar milli jkompli jidher li qed iqassam.
5. Is-sehem tagħna, il-poplu jista’ jserraħ moħħu li sejrin
nagħtuh. Id-domandi parlamentari ser
isiru u l-iskrutinju ta’ ħidmet il-Gvern diġà beda jsir. Anke jekk qegħdin f’fażi ta’ tranżizzjoni
fejn qegħdin nagħżlu min ser ikun il-Kap il-ġdid, dan ma jfissirx li sejrin
nieqfu nistennew, imma ser naħdmu b’attenzjoni u b’għaqal. Il-pożizzjonijiet tagħna huma mmexxija
mill-prudenza u mid-determinazzjoni.
Il-pajjiż m’għandux jiġi f’sitwazzjoni fejn m’għandux Oppożizzjoni
tal-affari tagħna u f’postha. Il-poplu
kien, għadu u jibqa’ sovran. Deċiżi li
nħalluh hekk u nirrispettaw fis-sħiħ id-deċiżjonijiet tiegħu.
No comments:
Post a Comment